וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חשש שעטנז קולינרי

13.5.2010 / 11:15

על הנייר, אסיה מוניקה החדשה נשמעת כמו מיש-מש חסר כיוון. בפועל, מדובר בשיחוק רציני. אבי אפרתי מתבדה

'אסיה מוניקה' היא מסעדה חדשה המובלת על ידי מסעדנים ותיקים ומנוסים: דניאל זך מ'כרמלה בנחלה' ודויד זהות מ'אנג'לינה' ו'פיצה זהזה'. על המטבח הופקד השף דניאל שליט, שעבד בעבר ב'נובו' הניו יורקית וב'מועדון הקצינים' בתל אביב. על פניו עשוי הקונספט שלה לעורר נוגדנים מסוימים. מקור שמה של המסעדה בשני יסודות הזהות הקולינריים שלה – אסיה, הודות ליסודות התאילנדיים-יפניים וכיו"ב; מוניקה, בקריצה לסנטה מוניקה, לציון האלמנטים האמריקאיים בתפריט.

לא, אין כאן פיוז'ן אמריקאי-אסיאתי בנוסח סושי סמבה. אסיה מוניקה היא מסעדה של "גם וגם". מקומות כאלה, המספקים סוג של שעטנז קולינרי, חשודים בעיני מיידית. הם מעוררים אסוציאציות לאתרי הפיצה-חומוס-פלאפל ההם, שהקשר בינם לבין קולינריה מקרי בהחלט. לפיכך, למרות הקרדיט הברור לאנשי אסיה מוניקה, להם רקורד מוכח בתחום בשנים האחרונות, הגעתי למסעדה מסויג. כמה דקות שם וחששותי החלו להתפוגג. קודם כל, אסיה מוניקה איננה מסעדה שמתייחסת לעצמה ברצינות המופלגת השמורה לחלק מהמסעדות כאן. מדובר בעצם במקום הנמצא בקו התפר שבין מזללה לבר יומיומי, שאפשר להסתפק בו גם בקצת נודלס עם בירה וזהו. אפשר גם יותר, אבל בכל מקרה, למרות העיצוב המושקע, זה מקום שאיננו מנסה להיות יותר ממסעדת "סמארט קז'ואל". יומיומיות זו ניכרת גם בתמחור, שגם אם יעלה קצת בהמשך, שומר על מתינות ברורה.

במבה מטוגנת מן הים

אכלנו לא מעט בארוחה הזאת. לרוב היה טעים בהחלט ולעיתים אף מצוין. ניכר שמחשבה וניסיון רבים הושקעו בבניית התפריט ושרמת הביצוע גבוהה בהחלט. סלט עוף עם עשבי תיבול ואורז (28) לא נראה מקסים על הצלחת, אבל חשף שילוב טעמים משכנע מאד, כשהאורז, שהרגיש קלוי, גונב את ההצגה בפריכותו. נתח בקר צלוי בגריל (42) עם מטבל פלפלים חריפים שימח אף הוא. המטבל לא היה חריף וטעמיו הוסיפו טאץ' לבשר המוצלח, שנותר נא לגמרי בחלקים שמעבר למעטה הצריבה החיצוני.

מסקציית הסושי דגמנו פוטומאקי אינסייד-אאוט שחיבר צלופח עם אפרסק ואספרגוס, לצד רוטב טריאקי, והצטיין ממש. איכות החומרים, טריותם ושילוב החומרים ממקמים את מנת הסושי הזו בצמרת ליגת העל המקומית. לא שהתחרות כה קשה, אבל בכל זאת, בפרמטרים מוחלטים זה באמת היה מצוין.

לא התאפקנו ודמגנו ראשונה נוספת: פופ שרימפס (38). זו מנת חטיף שכזאת, שקצת מזכירה במבה בצורתה ובמימדיה וכוללת שרימפס עם רוטב יוזו ומיונז פיקנטי; הכל מטוגן, כשאת טעם השרימפס כמעט ולא מצליחים לזהות. אפשר להתייחס אל מנת הפופ שרימפס הזו גם כמחליפה האינטליגנטית מן הים של הצ'יקן נגאטס. לא בטוח שאזמין אותה בפעם הבאה שאגיע לאסיה מוניקה; אבל ברור לי למה היא תהפוך שם ללהיט מוצדק מאד. גם אם זו איננה כוס התה הפרטית שלי, אין לקחת ממנה את העובדה שהיא מבוצעת מצוין.

אחרי סקציית הפתיחה הנרחבת הזאת, שלוותה בבירה תאילנדית וסאקה חם, הגענו לעיקריות לא בדיוק מורעבים. צריך היה לדגום משהו מצידו האמריקאי של התפריט והלכנו על מוניקה בורגר (56) - המבורגר עם בצל ועגבניה בלחמניה, לצד קטשופ קארי וסלט מלפפונים.

העיקרית האחרת הייתה נודלס עם פילה לבן, ירקות ירוקים ובייקון, ברוטב שעועית לבנה וסויה (54). ההמבורגר התגלה כשיחוק. תערובת הבשר בתוכו הייתה מוצלחת במיוחד, הגיעה מידיום כמתבקש ולא נזקקה למיונז והקטשופ כלל. מנת הנודלס לעומתה הייתה אכזבת הארוחה. היא לא הייתה בעייתית חלילה, אבל ליד שפע המנות המקוריות והמרעננות שאכלנו עד אליה, היא נראתה דהויה ובנאלית והזכירה מספיק מנות נטולות ייחוד שניתן למצוא במספיק מקומות אחרים.

חלקנו קרם ברולה למון גראס וג'ינג'ר (32) שסגר בהצלחה ארוחה נחמדת מאד. האף שהיא נטול יומרות, אם תמשיך אסיה מוניקה כפי שהחלה, יש לה מקום טבעי ברשימת האסיאתיות היותר טובות במדינה. צניעותה ותמחורה המתון, הינן סיבה נוספת לכך שבהחלט שווה לתת אליה קפיצה גם שלא מאיזור חיוג 09.

אסיה מוניקה. הרקון 2, מתחם שרונים, הוד השרון. 09-7465353

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully