וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד - ספגטי בראגו עוף

צבי טריגר

4.9.2007 / 6:28

צבי טריגר מודה שפסטה היא ידידתו הטובה ביותר של הרווק אבל מציע לכם להתאמץ ולשדך לה ראגו זריז דווקא מעוף ולא מבקר. מה אכפת לכם, חצי סיר פשוט תקפיאו

פסטה היא ידידתו הטובה ביותר (לפחות בשדה הקולינרי) של מי שאוכל לבד. אין שום בעיה להכין בספונטניות מנת פסטה מעולה, לאדם אחד, מחומרים שיש בכל בית שמבשלים בו. שמן זית וכמה פרוסות דקיקות של שום יספיקו כרוטב מצוין. ומכאן אפשר רק לעלות: תוספת של פלפל חריף קצוץ או שבבי פלפלי חריף מיובשים; עגבניות מיובשות קצוצות; זיתים איכותיים מגולענים וקצוצים; פירורי גבינת פטה; אפונה עדינה של סנפרוסט שנחלטה במהירות במים רותחים; פטריות מוקפצות במעט חמאה או שמן זית; 2-3 פילטים של אנשובי; צלפים; צנוברים קלויים במחבת יבשה; עלי בזיליקום או פטרוזיליה טריים, קצוצים; ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

אבל היום אני רוצה לדבר על רוטב שאני מכין לי כבר המון שנים, והוא בכל זאת דורש קצת יותר עבודה וקצת פחות ספונטניות: ראגו עוף. זוהי גרסה מהירה וקלה יחסית לרוטב הבולונז המוכר, אלא שבמקום בשר בקר, אני משתמש בחזה עוף טחון.

הראגו הוא רוטב פסטה מסורתי שמתקינים מבשר, עגבניות ועשבי תיבול, ומבשלים בבישול איטי במשך כמה שעות. החלפת בשר הבקר בחזה עוף מקצרת מאוד את משך הבישול, וגם הופכת את הרוטב למעט קליל יותר, ופחות חורפי. היין האדום, הטימין והפטריות שבמתכון נותנים לראגו טעם בשרי מאוד, וקשה להאמין שלא מדובר בבשר בקר.

משתפר ככל שהזמן עובר

היתרון של הרוטב הזה עבור מי שאוכל לבד הוא שהוא נשמר בקופסה אטומה עד שבוע במקרר (טעמו אפילו משתפר ככל שעובר הזמן) והוא כמובן גם שורד היטב בהקפאה. בדרך כלל אני מכין לי סיר גדול ממנו, וכשהוא מוכן אני מקפיא חצי מהרוטב בקופסת פלסטיק אטומה. כעבור כמה שבועות, כשפתאום מתחשק לי לאכול פסטה ברוטב הזה, כל מה שצריך לעשות זה להפשיר (רצוי במשך לילה במקרר), ולחמם.

יתרון נוסף הוא ביעילות ההכנה. למרות רשימת המרכיבים הארוכה יחסית למתכונים במדור זה, ולמרות ריבוי השלבים, מדובר במתכון שמתחילים עם סיר ושמן בתחתיתו, ואת כל עבודת ההכנה – קילוף וקיצוץ – עושים תוך כדי הבישול. אין צורך להכין דבר מראש. מתחילים באידוי הבצל. בזמן שהוא מזיע לו בסיר, מקלפים וקוצצים את הגזרים. וכשהם מצטרפים ומתחילים לעבוד, עוברים לטפל בפלפל החריף, וכן הלאה.

ספגטי בראגו עוף

הכמויות במתכון הן ל-6 מנות. כאמור, הוא יישמר עד שבוע במקרר, ועד שלושה חודשים במקפיא. אם מקפיאים את הרוטב, מומלץ להפשירו במקרר במשך לילה שלם.

המצרכים:
½ ק"ג חזה עוף טחון
¼ כוס שמן זית
בצל בינוני
3 גזרים
3 שיני שום (אפשר יותר או פחות, לפי הטעם)
פלפל אדום חריף
סלסלת פטריות
קופסת שימורי עגבניות מרוסקות (800 גרם)
כף רסק עגבניות
כוס יין אדום
כף טימין מיובש, או 6-4 ענפי טימין טרי
מלח ופלפל
מעט פטרוזיליה טרייה קצוצה, להגשה.

הכנה:
1. יוצקים את שמן הזית לסיר גדול (רצוי קדרת-ברזל כבדה, אבל גם סיר נירוסטה איכותי יתאים). מדליקים את הגז על להבה בינונית, ומניחים עליה את הסיר.

2. קוצצים את הבצל לקוביות קטנות, ומכניסים לסיר. מאדים את הבצל כ-5 דקות, עד שהוא שקוף. אם הוא מתחיל להשחים בקצוות, מנמיכים את האש.

3. קולפים את הגזרים, קוצצים לקוביות, ומוסיפים לסיר. מערבבים.

4. מנקים את הפלפל החריף מהזרעים והגידים הלבנים שבתוכו, קוצצים דק, ומוסיפים לסיר. מערבבים. (אם רוצים את המנה חריפה מאוד, אין צורך להרחיק את הזרעים והגידים הלבנים, ומשתמשים בכל הפלפל.)

5. כותשים את שיני השום ומוסיפים לסיר.

6. מנקים את הפטריות, פורסים לפרוסות בעובי בינוני, ומוסיפים לסיר. מערבבים ומבשלים 5 דקות.

7. מוסיפים לסיר את חזה העוף, ומפוררים אותו בכף עץ. מערבבים כמה שניות, עד שפירורי הבשר מלבינים.

8. יוצקים לסיר את היין, מוסיפים את העגבניות המרוסקות ורסק העגבניות. מוסיפים את הטימין היבש או את גבעולי הטימין. אם משתמשים בטימין טרי, אין צורך להפריד את העלים מהגבעולים. העלים ייפלו מהגבעולים בזמן הבישול, ובסופו מרחיקים פשוט את הגבעולים המעורטלים.

9. מתבלים במלח ופלפל. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים כחצי שעה. מדי פעם מערבבים, כדי שהרוטב שבתחתית הסיר לא ייחרך.

10. יוצקים מהרוטב על מנת ספגטי שבושל לפי הוראות היצרן. מנת פסטה לאדם אחד היא בין 100 ל-125 גרם (כלומר עד ¼ חבילה של 500 גרם פסטה). יוצקים רוטב בכמות הרצוייה, וזורים מעליו פטרוזיליה קצוצה. אפשר גם לזרות גבינת פרמזן מגוררת.

גיוונים:

1. אפשר להחליף את הגזר בבטטה, או לשלב גזר ובטטה ביחד. גם קוביות דלורית או דלעת יהיו מצוינות (ויפות מאוד) ברוטב הזה.

2. הרוטב מאוד יודה לכם על תוספת של חופן פטריות מיובשות (פורצ'יני, שיטאקה או תערובת של שני הסוגים), שהושרו כחצי שעה במים רותחים, נסחטו (בזהירות, אם המים עדיין חמים), נקצצו ונזרקו לסיר בשלב (6).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully