וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרם דה לה קרמבו

14.10.2007 / 10:55

גלידת החורף האולטימטיבית שוב ממלאת את המכולות ורשתות השיווק. יש דברים שלא משתנים, וטוב שכך. הכינו החיך

הקרמבו נולד לפני כ-200 שנה בדנמרק והגיע לארץ לפני יותר מ- 40 שנה על ידי קונדיטורים שעלו לארץ מדנמרק ומגרמניה. בשנת 1966 החלה חברת ויטמן להיות המשווקת מספר אחת של קרמבו בארץ והיא גם זו שנתנה לו את שמו המורכב מצירוף המילים "קרם" ו-"בו". בשנת 1979 כבשה שטראוס את כתר ה"קרמבואות" כאשר רכשה את ויטמן.

הרעיון שעומד מאחורי הקרמבו הוא יצירת תחליף גלידה שאינו נמס, קל לשיווק שאפשר לאכול בחודשי החורף בלי לצנן את הגרון. עונת הקרמבו מתחילה רשמית באוקטובר ונמשכת עד פברואר. ישראל נחשבת למדינה בעלת צריכת הקרמבו הגדולה בעולם, למרות שעונת הצריכה היא קצרה במיוחד. בישראל נאכלים יותר מ-50 מליון קרמבואים בעונה. הטעם הנפוץ ביותר הוא קרמבו וניל ואחריו קרמבו מוקה שבייצורו החלו בשנת 67. משקל יחידת קרמבו הוא בערך 25 גרם והיא מכילה כ-115 קלוריות.

איך מייצרים קרמבו?

כל תהליך הייצור נעשה במכונה אחת ארוכה במיוחד: שני מכלים מזינים את המכונה, באחד מהם יש תמיסת סוכר ובשני תמיסת חלבון ביצים. החומרים מועברים למיכל אחר, אליו מוזרם אויר ותהליך ההקצפה מתחיל עד אשר מתקבל קצף קשה ויציב.
החומר מועבר למכונה המזריקה כדורי קצף על גבי הביסקוויטים. השלב הבא הוא מנהרת ציפוי השוקולד, שלאחריו מקררים את הקרמבואים על מנת שהשוקולד יתקשה. הקרמבו המוכן נארז בעדינות על ידי מספר אורזות. אחדות מהן מצפות אותו בנייר כסף דק ואחרות אורזות את היחידות העטופות בקופסאות קרטון. כדי לשמור על איכותו.

תענוג כיבוש הביסקוויט

מסקר שערכה חברת גלידת שטראוס, באמצעות מכון שילוב, בנושא הרגלי האכילה של הקרמבו עלו הממצאים הבאים:

69% מהישראלים מעדיפים לאכול את הקרמבו מלמעלה

12% מעדיפים להתחיל לאכול את הקרמבו שלהם מהביסקוויט

4% אוכלים את הקרמבו בכל פעם בצורה שונה

10% אוכלים ביחד את הביסקוויט ואת הקצפת

שולטים בכיפת הקרמבו

בישראל נמכרים מדי חורף מעל 50 מיליון יחידות קרבו. בממוצע צורך כל אדם, מילד ועד מבוגר כ - 9 יחידות קרמבו בעונה.

חברת גלידת שטראוס, מובילה את קטגוריית הקרמבו בישראל עם נתח שוק של כ-54%, את שאר השוק תופסים פלדמן, ריאו ומותגים פרטיים. החברה צופה השנה מכירות של למעלה מ-30 מליון יחידות קרמבו לאחר שבשנה שעברה עלו המכירות של שלה בלמעלה מ- 20%.

מחירים מומלצים לצרכן:

אריזת 8 יחידות מחיר מומלץ לצרכן: 12.30 שקל

אריזת 40 יחידות מחיר מומלץ לצרכן ברשתות השיווק: כ-37 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully