וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: דג דניס

דנה מלמד

14.12.2007 / 9:50

דנה מלמד תיכננה ערב נעים, חורפי ושקט בלי הילדים, עד שגיא, הדג המשפחתי, עשה קולות של לא מרגיש טוב. זה נגמר במנת דניס מפוארת

זה היה ערב שישי גשום, ללא הילדים. נשארנו רק אני וגיא - דג הקרב הבלתי מנוצח שלנו. בעוד שנינו מתיישבים לארוחת הערב, הבחנתי בעובדה שהנ"ל גוסס. היה ברור שאלו שעותיו האחרונות ונראה היה שהוא מעביר אותן בייסורים. הוא לא נראה טוב. כאילו הזקנה קפצה עליו בבת אחת.

נכון, מדובר בדג. כולה דג. קטן. אחד. אבל זה היה הדג שלנו. דגנו האחד והיחיד, זה שעבר שתי דירות והתמודד, נפל לכיור מפוצץ בכלים ושרד, התרסק עם האקווריום שלו לרצפה ועמד בזה. אבל עכשיו, עכשיו נראה שכוחותיו לא עומדים לו עוד.

מה לעזאזל עושים במצב כזה? היה ברור שיש לגאול אותו מייסוריו לפני שהילדים חוזרים. שיישאר להם ממנו זיכרון טוב, של דג צעיר ויפה. אבל איך עושים את זה? שמעתי שדגים מתים משליכים לאסלה ומורידים ת'מים. אבל לי זה נראה טקס קבורה הכי בזוי שיש. וגיא שלנו, עוד לא לגמרי מת. אולי 90% מת, אבל להעביר את עשרת האחוזים הנותרים, את הרגעים האחרונים שלך, כשאתה נשאב לביוב? זה מזעזע. לקבור אותו זה גם לא אופציה. מה לו ולאדמה בכלל?

אבל אז, אחרי כוסית אחת או שתיים או יותר, הייתה לי הארה. גיא צריך לחזור לים. זה החסד הכי גדול שאני יכולה לעשות עם דג גוסס, שחי חיים עלובים באקווריום מיניאטורי ועבר מספיק טלטלות בחייו. וכך יצא שבאותו לילה גשום וקר, התעטפתי במעיל, אחזתי במטרייה ויצאתי במונית אל חוף מציצים, לכיוון הים הגדול. לזכרו של גיא, דג הקרב הנועז, קבלו בהופעת בכורה אצלי במטבח, מתכון לפילה דניס על מצע פירה בהגשה חגיגית, לצד שעועית ירוקה. מאוד פשוט ומאוד מאוד טעים. הסעודה האחרונה.

פילה דניס בעטיפת סוכריה על מצע פירה

חומרים:
4 נתחי פילה דניס טרי ללא העור
60 גרם חמאה קרה מחולקת ל4 קוביות
מלח גס
פלפל שחור גרוס

לפירה:
4-6 תפוחי אדמה בגודל בינוני
מלח
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות (או יותר )
100מ"ל חלב חם מאד

2 ניירות אפייה חתוכים לחצי

הכנה:
1. מכינים פירה: מבשלים את תפוחי האדמה במים עם מלח עד ריכוך. מצננים מעט וקולפים. מחזירים לסיר ומניחים על גבי להבה מאד נמוכה. מתחילים למעוך. מוסיפים את החמאה ומועכים לתוך תפוחי האדמה. מוסיפים את החלב ולא מפסיקים למעוך/ לבחוש, עד שהעיסה חלקה. טועמים ומוסיפים מלח לפי הצורך.

2. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

3. מרכיבים את המנה: במרכזו של 1/2 נייר אפייה מניחים כ-4 כפות פירה. על הפירה מניחים בעדינות את פילה הדניס. בוזקים מלח גס ופלפל גרוס ומניחים למעלה קוביית חמאה (כ-15 גרם). סוגרים את נייר האפייה משני הצדדים כמו סוכריה (אפשר לקבצ'ץ' בצדדים או לקשור עם חוט פישתן).

4. עורכים את "סוכריות" הפירה והדג על תבנית אפייה וצולים בתנור כ-15 דקות.

5. מפזרים למעלה טימין טרי או עירית או כל עשב טרי קצוץ שאוהבים.

6. מגישים לצד שעועית ירוקה.

שעועית ירוקה עם שום ועגבניות שרי

חומרים:
½ חבילה חבילה שעועית ירוקה עדינה (של "סנפרוסט")
½ סלסלת עגבניות שרי תמר חצויות
4 כפות שמן
6-7 שיני שום
מלח
פלפל גרוס
מיץ מלימון טרי

הכנה:
1. מחממים תנור לחום גבוה של 220 מעלות.

2. מסדרים על גבי תבנית את עגבניות השרי. יוצקים מעליהן שמן זית וזורים מלח ופלפל.

3. מפזרים שיני שום, עם הקליפה וצולים כעשר דקות, עד שהעגבניות מתרככות.

4. חולטים שעועית במים רותחים עם מלח כ- 4 דקות. מסננים.

5. מערבבים בקערה את השעועית עם העגבניות יחד עם השמן והשום. מוסיפים מיץ לימון, טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.

  • עוד באותו נושא:
  • דגים
  • דניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully