וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד - חזה עוף ממולא בקוסקוס

צבי טריגר

1.1.2008 / 2:12

צבי טריגר מתמודד השבוע בכבוד רב עם הבעיה הקשה של הרווק המבשל: שאריות שמספיקות לשבוע

גם למי שאוכל לבד מתאים מדי פעם אוכל חגיגי, ובמיוחד כשמדובר בפתיחתה של שנה אזרחית חדשה. חזה העוף הממולא בקוסקוס נשמע מסובך (וגם המתכון ארוך), אבל הוא ממש לא. אל תתנו לרשימת המצרכים ולאורך המתכון להטעות אתכם. למעשה, זה מאותם המתכונים שאין שום יחס בין מידת ההשקעה ובין התוצאה הסופית. חצי שעה של עבודה במטבח (כולל שטיפת הכלים) מניבה מנה שנראית כאילו טרחתם עליה יום שלם. קניית המצרכים בסופר תיקח יותר זמן מאשר הבישול.

הרעיון למתכון בא מתוך רצון להשתמש בשאריות של אחד הסלטים האהובים עליי ביותר, סלט שאני מכין כבר שנים רבות: סלט קוסקוס בקארי. אחת הבעיות של מי שאוכל לבד היא השאריות: כשאוכלים משהו במשך שבוע, יום יום, לא רוצים לשמוע עליו אחר כך במשך שנה. לכן צריך לפעמים לפתח שיטות יצירתיות להשתמש בשאריות, ושיטת המילוי היא דרך נהדרת להתמודד עם שארית התוספות של יום האתמול.

את המתכון לסלט הקוסקוס אפרסם באחד הטורים הבאים (גם הוא נוצר, כמו המרק מהשבוע שעבר, בהשראת איינה גארטן, הרוזנת היחפה), אבל חשבתי שיהיה מעניין לנסות ולפשט אותו, ולמלא בו חזה עוף, דרך מעניינת לגוון ולחרוג מעט מדפוס השניצל/חזה עוף במחבת הרגיל.

התוספת שאני מציע כאן לחזה העוף היא תוספת מסורתית וותיקה של אפונה וגזר, אבל אפשר להחליפה בכל תוספת אחרת שאתם אוהבים. מה שעושה את התוספת הזו מיוחדת הוא צורת החיתוך של הגזר: בעזרת קולפן ירקות יוצרים רצועות דקיקות וארוכות של גזר. הרצועות האלה נראות במבט ראשון כמו פסטה כתומה. הרעיון הזה, שמצאתי לפני כמה חודשים בכתב עת אמריקאי לבישול, הוא לא רק יפה, אלא גם שימושי: נוסף על יופיין של הרצועות, גם זמן הבישול מתקצר משמעותית.

חזה עוף ממולא בקוסקוס עם אפונה וגזר

מתכון ל-2 מנות

המצרכים:

לעוף:
1 חזה עוף, מנוקה וחצוי באמצע לשתי מנות
⅓ כוס קוסקוס מהיר הכנה
½ כוס מים רותחים
מלח
פלפל שחור
¼ כפית אבקת קארי
1 כף עלי פטרוזיליה טרייה, קצוצים דק
1 בצל ירוק קצוץ דק
1 כף צנוברים
½ כפית קליפת לימון מגוררת
1 כפית מיץ לימון סחוט טרי
½ כפית קצח
1 כף + 1 כפית שמן זית

לתוספת:
1 כוס אפונה קפואה, מופשרת.
2 גזרים
מלח
פלפל
1 כפית שמן זית


הכנה:

1. שמים בקערה קטנה את הקוסקוס. יוצקים עליו את המים הרותחים, מוסיפים כפית שמן, מלח, פלפל ואת אבקת הקארי. מערבבים, ומכסים בנייר אלומיניום או בניילון נצמד. מניחים בצד ל-5 דקות.

2. מניחים את שני חצאי חזה העוף על קרש חיתוך. ביד אחת מחזיקים את חזה העוף שטוח על הקרש, וביד השניה, בעזרת סכין חדה, חותכים כיס בצד העבה של כל אחד מהחצאים, כמו שחוצים בגט או לחמניה. נזהרים שהסכין לא תנקב את החזה או תצא מהצד השני.

3. כעבור 5 דקות מסירים את הכיסוי מעל קערת הקוסקוס. בעזרת מזלג מערבבים בעדינות, ומפרידים בין הגרגרים. מוסיפים כפית שמן זית, ואת הפטרוזיליה, הבצל הירוק, הצנוברים, הקצח, גרידת הלימון ומיץ הלימון. מערבבים שוב בעדינות במזלג. טועמים ומתקנים תיבול.

4. מחממים במחבת בעלת מכסה את כף שמן הזית שנותרה על להבה בינונית. בינתיים, בעזרת כפית, דוחסים את הקוסקוס בכיסים שיצרתם בחזות העוף (את המילוי שיישאר אפשר להגיש לצד המנה המוכנה).

5. מעבירים בזהירות את חזות העוף למחבת ומטגנים כ-6-8 דקות על צד אחד על להבה בינונית-נמוכה. כשהצד התחתון מזהיב, הופכים בזהירות את החזות, מוסיפים למחבת ½ כוס מים (בטמפרטורת החדר), מכסים, ומבשלים כ-8 דקות נוספות, עד שהחזה מבושל לגמרי.

6. בינתיים מכינים את התוספת: בעזרת קולפן ירקות יוצרים סרטים מהגזר.

7. מחממים את כפית שמן הזית במחבת נוספת, ומוסיפים את הגזר. מאדים תוך כדי ערבוב, כ-6 דקות, עד שהגזר מתרכך מעט, אבל נותר עדיין פריך. מוסיפים את האפונה, מתבלים במלח ובפלפל, ומקפיצים עוד כ-4-5 דקות.

8. מוציאים בזהירות את חזה העוף מהמחבת, ומגישים לצד האפונה והגזר, ושאריות המילוי, אם ישנן.

גיוונים

1. אפשר להשתמש בקוסקוס ביתי, לא אינסטנט. כמות הקוסקוס תהיה ½ כוס של קוסקוס מוכן. אפשר גם להחליף את הקוסקוס ב-½ כוס אורז או קינואה מבושלים (זה מתכון מצויין לשימוש בשאריות של אורז או תוספות דומות אחרות).

2. בחנויות הטבע אפשר להשיג קוסקוס אורגני מלא, כדאי מאוד לנסות אותו. הטעם של הקוסקוס המלא עמוק ודומיננטי יותר.

3. אפשר להחליף את הפטרוזיליה בכוסברה, או בשילוב של השניים. אפשר גם להחליף את הפטרוזיליה בנענע או בבזיליקום, אבל אז צריך לוותר על אבקת הקארי.

4. נהדר להוסיף כמה צימוקים למילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully