וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חציל נפש

עופרי זוטא

13.6.2010 / 9:01

הוא מקבל באהבה את כל צורות הבישול, ואפשר לשדך אותו כמעט לכל דבר. בריאות יום א' מתחילה לחצל

הבוקר קמתי עם תחושה לחצילים. לא להתבלבל - חציל זה לא חשק, אלא תחושה. כזו שאומרת שהיום הזה יהיה נפלא, יום שבו השמים הם הגבול והכל אפשרי. ולא, לא השתגעתי (אבל באמת, תודה על הקרדיט). כי אם תחשבו על זה, האנלוגיה פשוטה: עם חציל - הכל אפשרי.

הוא נוח לאידוי, וטעים גם כשהוא מטוגן, אפוי או חשוף וצרוב על האש. הוא משתלב מצויין בתבשילים (במיוחד עם עגבניות), הולך יופי עם בשר, חובב שמן לא קטן (אבל גם את זה כבר למדתי לעקוף, ולעבוד על כולם), והחגיגה הכי גדולה שאפשר להפיק ממנו היא של סלטי פתיחה (עם טחינה, סילאן, יוגורט, הרבה שום וגם נענע). יש לו טעם ניטרלי שסופג הכל והופך אותו לשידוך נהדר בערך לכל דבר, הוא מקבל באהבה את כל טכניקות הבישול ואפשר לאכול אותו קר או חם, חמוץ, חריף ואפילו מתוק (הריבה המעולה שמוגשת בדרך כלל בחגיגות המימונה, לדוגמה). ניתן לרקוח איתו מעדנים כל כך מגוונים, שלעיתים אני חושבת שכמו קמח לאופה - חומר אינסופי ביד היוצר - כך החציל למבשל.

החציל, צמח הביצה בלעז (eggplant), הוא אמנם נצר למשפחת הסולניים הידועה לשמצה בקרב חלק מהאוכלוסיה (המשפחה כוללת גם ירקות כמו עגבניות ותפוחי אדמה, שנחשבים אלרגניים ואינם מומלצים לסובלים מבעיית חומציות ומבעיות מפרקים), אבל יש לו גם יתרונות משמחים: הוא דל שומן, מכיל 90% מים (כמעט כמו האבטיח, שמכיל 2% יותר) ולכן יספוג כל רוטב אל חיקו בקלות, ועשיר באשלגן, סידן וויטמיני B.

עכשיו בדיוק זו העונה של הפרי (ולא ירק) המלכותי הזה, וכמו שבטח כבר הבנתם, מה שלא תעשו איתו יהיה טעים. אז קדימה, שנתחיל לחצל?

פסטה עם חצילים ושאר ירקות. עופרי זוטא
פסטה עם חצילים ושאר ירקות/עופרי זוטא

פסטה עם חצילים ושאר ירקות

במקום במחבת – קלויים בתנור. ככה זה גם פחות מלכלך וגם מופחת שומן. האמת, שלא חייבים לשדך למנה הזו פסטה, אבל בהחלט מומלץ (בעיקר עם פסטה מחיטה מלאה). אפשר לאכול קר, לצד לחם טוב, או חם לצד אורז נקי.

החומרים:
1 חציל, חתוך לקוביות קטנות
4 קישואים קטנים בקליפתם, חתוכים כנ"ל
חצי פלפל אדום, חתוך לקוביות קטנות
חצי כפית מלח
3 כפות שמן זית
3 שיני שום טרי, כתושות
¾ כוס יין לבן
להגשה: צרור פטרוזיליה או בזיליקום – קצוץ דק

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות.

2. בקערה רחבה, מערבבים את כל הירקות עם המלח ושמן הזית. מעבירים לתבנית פיירקס או לתבנית מחופה בנייר אפייה. אופים כ-40 דקות (מומלץ לערבב את הירקות באמצע האפייה).

3. מחממים היטב סיר רחב ומעבירים אליו את הירקות הצלויים.

4. מוסיפים 3 שיני שום כתושות, ואת היין מוסיפים בהדרגה, כך שיווצר רוטב. מבשלים כ-5-7 דקות. טועמים, ואם יש צורך מוסיפים מעט מלח. מסירים מהאש, מוסיפים פטרוזיליה או בזיליקום קצוץ.

5. מערבבים עם פסטה מלאה קצרה ומגישים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצילים מאודים

כל פעם מחדש כשהסלט הזה עולה על השולחן, מתעקשים איתי שזה סלט קישואים. אז זהו, שלא. אלה חצילים קלופים, חתוכים לקוביות ומאודים. סופר-דיאטטי, מאוד טעים ומפתיע. לאידוי – משתמשים בסיר או שושנת אידוי, או פשוט במסננת רגילה שיושבת מעל סיר עם מים.

החומרים:
2 חצילים, קלופים וחתוכים לקוביות
כפית ג'ינג'ר טרי קצוץ דק-דק
כף שמן שומשום
כפית שמן זית
2 כפות גדושות (ועוד טיפה) רוטב סויה איכותי
סחיטה טובה מחצי לימון
להגשה – 2 גבעולי בצל ירוק קצוצים דק

אופן ההכנה:
1. מרתיחים מעט מים בסיר עם שושנת אידוי.

2. מניחים את קוביות החציל בשושנה, זורים מעט מלח, מכסים ומאדים 7 דקות. מוציאים בזהירות למסננת ומצננים.

3. מערבבים את חומרי הרוטב בקערה.

4. שופכים את הרוטב על החצילים המאודים ומערבבים בעדינות. מעטרים בבצל ירוק קצוץ ומגישים.

  • עוד באותו נושא:
  • חצילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully