וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטא לשנה החדשה

רותי שטיינברג

18.9.2010 / 19:00

עד שיגיע יום כיפור הבא, הנה חמש מנות ששווה לחטוא או להסתכסך עם הרופא שלכם בשבילן. יש עוד שנה עד שיגיע הרגע לכפר עליהן

ומה יאמרו האווזים?

אין בחירה יותר קלאסית למושג מושחת מאשר כבד אווז. במקרה של מאיר אדוני ממסעדת כתית הוא גם זרק לחבילה: ערמונים, מקדמיה, בריוש חמאתי וכמהין שחורה – שלא יחסר.

השחיתות הקולינרית בשם כבד אווז החלה באלף השלישי לפני הספירה אצל המצרים, המשיכה לרומאים ומשם התפשטה לשאר רחבי העולם. כך בזמן שאתם יושבים באלגנטיות בחלל של מסעדת כתית ובוחרים מהמנות הראשונות של ארוחת הערב את המנה ההיסטורית הזאת, תוכלו לקחת ביס ולהקשיב איך העורקים אט אט נאטמים. אחר כך תתפנו למנה העיקרית.
כל זה לפני שנכניס לתמונה את סוגיית האווזים.

כבד אווז חם - תפוחי עץ מקורמלים, בריוש קריספי, קרם מייפל מעושן, ערמונים, מקדמיה וכמהה שחורה (145 שקלים).

כתית - רחוב היכל התלמוד 4, תל אביב 03-5107001.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיר אדוני לא חוסך גם בבריוש ובערמונים. כבד אווז/מערכת וואלה!, צילום מסך

לברברים בינינו

בחלל קטן בקצה של הכפר הכי סטייליסטי בתל אביב פתחו לפני שנים רבות את סדנת הבשר הקטנה והמקצועית שעונה לשם אנג'י. ביום ראשון הראשון של כל חודש מתקיים באנג'י ערב שחיתות בנוסח ימי הביניים, ואם תציצו תגלו שמישהו עבד עליכם בגדול כשהוא דיבר על חשכת ימי הביניים.

כל מה שצריך לעשות הוא להירשם על מנת לזכות בכסא מסביב לשולחן האבירים שכולל עשרים איש. המופע כולל גרזנים וידיים תחת הקטגוריה: אופרציה, והמופע האומנותי כולל שולחן אבירים נטול צלחות ומזלגות ועליו מונחים פילה פרא שלם על העצם, קרעי זנב שור צלוי, ברווז שלם צלוי, חזירון שלם צלוי, שוקי טלה בגריל, קנקני יין משובח וקנקני בירה ממבשלה מקומית. אם חייבים אפשר גם לשים יד על ירקות שלמים צלויים (אבל לא חייבים).

מי שלקח חלק בהילולה יודע לספר איך כל גרגרני השולחן העגול שלא הכירו בתחילת הערב הפכו לאחוקים במרחק של 10 דקות מתחילתו. ככה זה שיש הרבה בשר אין סכו"ם או צלחות ויש הרבה מאד אלכוהול.

ארוחת ברברים של אנג'י יום ראשון בתחילת כל חודש - 330 שקלים לסועד.
ניתן גם להזמין אירוע כזה של מינימום תריסר אבירים 355 שקלים לאביר רעב.

NG, בר בשר - רחוב אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב 03-5167888, ראשון- חמישי 18:00- הלקוח האחרון, שישי – שבת 12:00- הלקוח האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוכלים בידיים בארוחת הברברים של אנג'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

40 שמשות

תשעה קבין של יופי נטלה ירושלים, וארבעים חלמונים של כולסטרול משובח בצבע שמש, נטלה הפסטה המעושרת של יועזר בר יין, שעונה לשם הלוהט פסטת 40 חלמונים.

רק כדי לסבר את האוזן, פסטה שבשגרה העשויה עבודת יד סופגת כ 6-8 ביצים על כל קילו של קמח, גם כך פסטה ביתית צריכה לצאת משמחת. אבל זה לא עומד בסטנדרטים המושחתים ששאול אברון קבע למסעדה ממש לפני 15 שנה. גם שאר המנות מושחתות אז אין סיבה שגם הפסטה לא תהיה כזאת. מה שלא תעשו ולאן שלא תירקו, לא תצליחו להתחמק משחיתות יועזרית קונבנציונאלית או בלתי קונבנציונאלית.

הפסטה בצהוב כתום מגיעה בשלוש גרסאות: עם חמאה ופרמז'ן (68 שקלים), עם פטריות וכמהין (110 שקלים) או עם צלעות חזיר (90 שקלים)

מי שקיבל חשק כבר עכשיו מוזמן לסור למסעדה לארוחה מפסקת. ברוח החג יש גם קרפלך מטוגנים, כבד קצוץ, קציצות טלה עם מח שאפשר גם לארוז ולקחת הביתה או לעשות את כל זה במוצאי יום כיפור.

יועזר בר יין - סמטת יועזר איש הבירה 2, ליד כיכר השעון, יפו 6839115–03

פסטת חזירים מיועזר בר יין. נמרוד סונדרס
40 חלמונים מול קילו קמח אחד. פסטה 40 חלמונים ביועזר בר יין/נמרוד סונדרס

הידד לטריגליצרידים

כל המבורגריה משובחת מציעה בתפריט אחד כזה שהוא ממש מושחת עם ביצה עלומה, ובייקון או גבינה כחולה וטריגליצרידים בדם. הבחירה בדיקסי נובעת מכך שהם ייעדו את הביפבורגר דווקא לארוחת הבוקר. כך אפשר להתעורר אמריקאן סטייל עם קציצה יאנקית, לחמניה לבנבנה, ביצה עלומה, רוטב הולנדייז ובייקון. אם כל זה לא עונה על החלום האמריקאי, מומלץ לבחור את ההומפרייז שילוו את כל התהליך, ולשטוף את ההולנדייז בקפה אמריקאי שנמזג במסורת הדיינרים ללא הגבלה.

ביפבורגר 125 גרם בפרנץ טוסט עם ביצה עלומה, הולנדייז ובייקון (54 שקלים)

דיקסי גריל בר - רחוב יגאל אלון 120 פינת תוצרת הארץ 3, תל אביב 03-6966123

ביפבורגר פראנץ טוסט מדיקסי. נמרוד סונדרס
ביצה עלומה פוגשת המבורגר. ביפבורגר של דיקסי/נמרוד סונדרס

זריקה מרומניה

חשבתם שהקינוח הכי מושחת הוא עוגת שוקולד שבלעה הרבה מאד שמנת וחמאה, ובלי קשר לחרדים מגלוטן, היא אינה מכילה ולא גרגר אחד קטן של קמח? אז חשבתם.

תסמכו על הרומנים שיחשבו רחוק יותר ויביאו לעולם את כדורי הגבינה הלא מאיימים שעונים לשם פפאנש. כן, יש להם במזווה לא רק חמוצים וקבב רומני. בכדי לקבל את הפפאנש 'פול פאוור' כדאי להדרים למסעדת פרסקו אשקלון של השף אליעזר לויה. שף אולד סקול עם כרס וגרגרנות ממזרית לאוכל טוב ובה פינה חמה למטבח הרומני. לויה הביא את הגרסה הטראנסילבנית לפפאנש. המשמעות היא שבצק הסופגניה עשוי ברובו הגדול מגבינה (משהו כמו 80%), ואותו מעשירים בשמנת חמוצה עם קצת מי סודה וריבת דובדבנים שחורים אמיתית. הסיום, כמובן מגיע בטיגון. כי זה סופו של כל קינוח שחיתות.

פפאנש (29 שקלים)

פרסקו בר בשר - רחוב הפנינים 53 אשקלון 6751220- 08

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממולא גבינה וסוכר ובסוף גם מטוגן. פפאנש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully