וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פלאפל הכל בשפע

3.7.2012 / 6:32

המונית של קובי רובין, שידוע בחיבתו לאוכל זול, עוצרת בפלאפל הכל בשפע כדי לטעום מנה בעשרה שקלים בשכונת התקווה בתל אביב

פלאפל הכל בשפע. קובי רובין
פלאפל הכל בשפע/קובי רובין

כבר מעל ל-60 שנה שמשפחת חוגי פועלת בשכונת התקווה. אנשי המשפחה יודעים לעשות שני דברים טובים: להאכיל את תושבי האיזור ממטעמי האוכל המתובל המזרחי, ולעשות את זה בזול.

בני המשפחה הפעילו את המקום שנים רבות כחנות ירקות ליד שוק התקווה ועשו זאת בהצלחה מרובה, כשכל המשפחה עזרה בניהול העסק. אבי, שניהל את המקום ביד רמה, מאס בהשכמה המוקדמת ובעבודה בת 16 שעות ביום וסגר את הירקניה. במקומה פתח את דוכן הפלאפל, ועם ברכת המשפחה יצא לדרך.

בכל יום, במקום לקום ב-3 לפנות בוקר, הוא משכים ב-6 ומכין את המטעמים לבדו, שחס וחלילה לא יאלץ לקנות סלטים מוכנים, ואפילו את הסחוג דלק טילים הוא עושה במקום. את מתכון הפלאפל הוא מכין גם כן בכל בוקר וזאת לפי מתכון טברייני בסטייל "תחלום שאני אגלה לך".

אבי, שמפעיל כיום את המקום, מספר שכשפתח את הפלאפל, מחיר מנה היה 8 שקלים, כמחיר לא קבוע וראשוני שאמור היה (וגם הצליח) למשוך הרבה תשומת לב של תושבי השכונה המאותגרת בכיס. אחרי תקופה גם אנשים שלא מהשכונה התחילו לעצור את המכונית על הדרך בשביל להסתכל על מחזה הפלאים המוזר הזה. היום המחיר אמנם עלה ל-10 שקלים אבל גם עם זה אבי מרוצה.

אולי נדמה לקוראים במהלך מעקב אחר הטורים הללו, שאני קמצן והולך רק למקומות הזולים אבל אני לא. אני פשוט מחושב. יותר מכך, אני מעריך אנשים עם יוזמה אישית ואומץ, שלא מפחדים לנגוח את המציאות ללא בושה ולהחליט שצריך להתפרנס ממה שיודעים ועל הדרך לעשות מאמץ שלא לגזול, כי אפשר לומר שבימינו שיטת התמחור לעיתים עוברת כל גבול.

פלאפל הכל בשפע. קובי רובין
פלאפל הכל בשפע/קובי רובין

אבי לא מטגן פלאפל אם לא צריך כדי שתמיד יגיע חם וטרי לתוך הפיתה. אז כמו שצריך, אני מחכה לפלאפל, ולא שהפלאפל מחכה לי חם פושר עד קר. חכו קצת ואבי יוציא את הפלאפל לפי הדרישה ויחלק על הדרך לכל העובר ושב את שלא נכנס באותו רגע ממש לפיתה. אל תתפלאו למצוא את מגש הכדורים ריק לפרקים, זה סימן למקצועיות.

מדובר בכדורים קטנים וירוקים מלאי טעם וריח מהביל עם כמות כוסברה לא מבוטלת בכלל בתיבול לא מלוח (שזו ברכה ענקית) שנכנסים בפיתה עשויה עבודת יד, עם חומוס ניגובים רגיל מדי וצ'יפס. שימו לב שאבי שם צ'יפס ביתי בכמויות, וכל עוד לא תעצרו אותו, הוא לא יעצור (מקרה קלאסי של פחמימה בתוך פחמימה, שהוא מנהג ישראלי ידוע).

מעבר לסלטים חתוכים הרגילים תוכלו למצוא גם סלט כרוב, כרוב סגול בטחינה, בצל קצוץ עם שומר, חסה פרוסה, וגם ירקות קצוצים כבושים מעשה ידיו של אבי. בולט בטעמו ובנוכחותו הוא סלט הבית שהוא צבעוני ומלא כל טוב וכולל שומר, כרוב, פלפל אדום וצהוב, פטרוזיליה, כוסברה, לימון ומעט חומץ, גם הוא בסגנו 'תחלום שאני אגלה לך את המינון'. שחובה לבקש ולקחת קצת בצד ולנשנש.

אם כולם היו כמו אבי, יורדים רגע לקרקע ומתחילים במחיר של 8 שקלים ועולים למחיר ה"שערורייתי" של 10 שקלים (כולל כוס מיץ על חשבון הבית כמובן), הכל נראה פה אחרת.




פלאפל הכל בשפע. רחוב ההגנה 85, תל אביב. 052-5230532. כשר למהדרין בית יוסף

שעות הפתיחה: א'-ה' 11:30-21:00




לכל המדורים של אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully