וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פינת הפלאפל הירוק

22.8.2012 / 6:53

בפינה לוהטת בבאר שבע מטגנים פלאפל מסורתי כבר למעלה מ-50 שנה. המונית של קובי רובין נעצרת כדי לטעום את המנה המשובחת במרכז באר שבע

הפלאפל הירוק של באר שבע. קובי רובין
ולנו יש פלאפל חם אש/קובי רובין

במרכז באר שבע, בחלקו השקט יותר של המדרחוב, שוכנת פינת הפלאפל הירוק של באר שבע, שהקימו מרגלית וזכריה לפני 52 שנים. במשך 30 שנה עמד הבוטקה הקטן באותה פינת רחוב, ובו מרגלית וזכריה, קופאים בחורף ומתאדים בקיץ. למרות שבשלב מסוים העירייה לא ויתרה וגילחה את הבוטקה, הפלאפל לא עצר שם והוא העתיק את עצמו מחדש למבנה מעט מודרני יותר (עם מזגן) על פינת הרחובות קק"ל וטרומפלדור, והכל בזכות כוח ההתמדה של הזוג.

מרגלית וזכריה התמקדו במוצר בסיסי ומשביע המונים, לא חרגו מהדרך ולא שינו כלום. לקוחות בשנות ה-60 לחייהם, באר שבעים גאים, טוענים שהטעם לא השתנה, או כמו שמאיר הבן אומר בגאווה: "גם לא ישתנה לעולם".

פינת הפלאפל הירוק. קובי רובין
פלאפל מסורתי כבר למעלה מ-50 שנה/קובי רובין

המסורת של מרגלית וזכריה נמשכת עם פלאפל חם אש (14 שקלים) שמניף מאיר עם מבחר סלטים טרי טרי על הדרך, חריף אדום ללבנבנים וחריף ירוק טילים לאלו שרוצים לאבד תחושה בפה. בפיתה אפשר להוסיף גם לימון חמוץ עם טעם של בית ושני סוגי תפוחי אדמה (מטוגן בקוביות ומבושל). ממש כמו הפרעת הפחמימה בתוך פחמימה של הסנדביץ' הטוניסאי. כדורים ריחניים ומלאי טעם. תענוג.

הייתי מציע לכל השפים הצעירים מדי, לדעת שכדי להאכיל לקוחות - אם הרבה או מעט – כדאי להחזיק לפחות במתכון של מנה אחת, שימשוך את כל המסעדה קדימה. יש מספיק דוגמאות למסעדות בתל אביב שהתפריט שלהן סובב סביב מנה אחת שכולם מזמינים שוב ושוב, וכך גם באוכל הרחוב. תענוג להגיע אל מקום שמוכר כבר שנים, עם ותק של שלושה דורות, כשמאחורי הדלפק עומדים מאיר הבן והילדים הביישנים והחרוצים מתן, רועי ושלומי, שעושים את כל העבודות ולא עוצרים באדי השמן.

פינת הפלאפל הירוק. רחוב קרן קיימת לישראל 70, באר שבע. 08-6283522. כשר פרווה. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-19:00, ו' 08:00-15:00.


לכל המדורים של אוכל רחוב
פלאפל בבית שמש
פלאפל ב-5 שקלים בחולון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully