וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פלאפל טעים לי

4.12.2012 / 7:55

המונית של קובי רובין מצפינה ועוצרת בפלאפל טעים לי שבטירת הכרמל. הפלאפל טעים, אין ספק, אבל ההפתעה האמיתית נמצאת בקערת החריף

בדרך כלל, בזמן העבודה, אני ממהר. לא משנה לאן. אשתי אומרת, שהנהיגה שלי אגרסיבית. אני חושב שהנהיגה שלי אסרטיבית. במיוחד בתקופה שבה מודדים מרחק בין מקומות בכסף ולא בקילומטרים. כל שנייה חשובה.

אבל כשהגעתי לטירת הכרמל, משהו בקצב השתנה. בהתחלה יצאתי מהמונית והתחלתי לצעוד מהר מדי, עוקף אנשים ברחוב, כמו עכבר במבוך. האצתי בלי לדעת למה. אחרי שהבחנתי בכמה מבטים משתאים, הבנתי שאני באמת יוצא דופן. האטתי את הקצב בהתאם.

פלאפל "טעים לי" בטירת הכרמל. קובי רובין
פלאפל "טעים לי" בטירת הכרמל/קובי רובין

לפי התאוריה הפרטית שלי, טירת הכרמל הוקמה אחרי שמישהו סובב את ההגה ימינה על כביש 4, לפני שהגיע לחיפה, הסתכל על הר הכרמל מולו, ואמר בצחוק: "פה, כן פה, תורידו את האנשים כאן, כדי שלא יגיעו לחיפה". בכל מקום בטירת הכרמל אפשר לראות שילוב של ישן וחדש. מרכז קניות חדש ליד דירות שיכון ישנות, ותנופת בנייה שאפשר לזהות בקלות.

אחרי שהסעתי במונית שני אנשים שונים מטירת הכרמל, ושניהם סיפרו לי על אותו מקום בדיוק – פלאפל טעים לי - הבנתי שאני חייב לבקר שם. לוי סבח, בעל המקום, מפגין שקט מופתי. לא ממהר לשום מקום. בשביל זה יש עובדים. הוא מציע כל הזמן לטעום, ואני, כמו שאתם כבר יודעים, אוהב לטעום. אז טעמתי מהכל. למרות שיש כמה מנות מעבר למגבלת הכיס שלי, נהניתי מקבלת הפנים. אחרי 30 שניות שאלו אותי אם אני מתל אביב. כנראה דיברתי מהר מידי.

את מזנון טעים לי פתח לוי לפני 7 שנים, בעידודה של אשתו בתיה. איזה כיף לפגוש גבר אמיתי, שמפרגן לאשתו: בכל פעם שלוי הוסיף משהו לתפריט, בתיה בדקה שוב ושוב - עד שהגיעו לטעם שהניח עליה את דעתה. לוי הכניס אותו לתפריט רק אחרי שבתיה אישרה.

באופן אישי אני מעדיף פלאפל ירוק. ככה התרגלתי עוד מילדות. לוי מכין פלאפל חום. הרגל מקומי. אם היה מכין ירוק, לא היו באים לאכול כנראה. הפלאפל עצמו טעים להפליא, מתובל באופן מודגש, בתוך פיתה גדולה. 14 שקלים למנה, 10 שקלים לחיילים, פיתה מחיטה מלאה בתוספת שקל. גם הסלטים טריים ורעננים. עד כאן הכל די רגיל. ההפתעה חיכתה לי בגזרת החריף.

יש לי חולשה לחריף, על סוגיו השונים, קשה להפתיע אותי בחריף, אבל כאן הופתעתי עד כדי כך, שאפילו לקחתי ממנו הביתה. ללוי יש דרך מיוחדת וסודית להכין חריף. הוא לוקח פלפלים ירוקים טריים, מטביע אותם בחומץ עם המון קארי ועוד תבלינים (הוא לא חושף איזה בדיוק), ואחרי זמן מה, מקבלים מעדן חריף ומעורר געגועים. מניחים כמה פרוסות מהפלפל הירקרק-כתמתם על כל מה ששמנו בפיתה, וכל ביס צורב את הפה, אבל לא שורף אותו. רק מקפיץ את הטעם. עם כל ביס אתה מחייך בהנאה. די ברור לי שמעכשיו, כל נסיעה על כביש 4תסתיים בפנייה ימינה לטירת הכרמל.

פלאפל טעים לי. רחוב השחרור 1 פינת הרצל, טירת הכרמל. 04-8574684. כשר למהדרין.
שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-21:30, ו' 09:30 עד שעתיים לפני כניסת השבת.


המונה מבקר בחומוס פאפא בטירת יהודה
המונה טועם שניצל ענק אצל מלי בגבעתיים

פלאפל "טעים לי" בטירת הכרמל. קובי רובין
פלאפל "טעים לי" בטירת הכרמל/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully