וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפל המלאכים: הכדור הוא ירוק

1.1.2013 / 8:20

המונית של קובי רובין מתגלגלת לשוליה של בני ברק, ומוצאת שם פלאפל טרי וטעים במחיר שממגנט את הנהג לדוכן

פלאפל המלאכים. קובי רובין
פלאפל המלאכים/קובי רובין

על פינת רחוב הכי ראשי בבני ברק, אשר לא נמצא בתוך העיר עצמה אלא בשוליה המוזנחים, בחלק שבו עיריית בני ברק השקיעה הכי פחות, והרוויחה בארנונה הכי הרבה - יש בליל לא ברור של עסקים. כולנו נתקלים בהם: מוסכים, חנויות עודפים שונות, חנויות קרמיקה במחירים מופקעים.

בתור אבא למופת, או כמו שאשתי אומרת לפרקים, "תמיד טעון שיפור בכל התחומים", אתה מבין די מהר כמה כסף יש לך בכל יום כדי לשבוע. לא צריך לקבל הסבר מהאשה: אתה מבין לבד שהסכום לא יעבור את ה-20 שקל היומיים. אז למה לפנטז על מה שלא תאכל גם ככה? כדאי להתמקד במה שכן אפשר. חלומות נועדו למי שיכול לאפשר לעצמו.

פלאפל המלאכים מתקיים על הפינה הבלתי אפשרית הזאת, כיחיד סגולה בכמה מובנים. ראשית, התעקשותו של בעל המקום להציע את מאכליו במחירים שלא יגרמו לך לזוז מהדוכן, עד שתקבל את מבוקשך, למרות הסיכון הדי גבוה שפקח חנייה ידביק לך משהו על השמשה. מאותגרי ארנקים עומדים מהופנטים מול התמחור הידידותי. אני עצמי אף פעם לא הצלחתי לשבת במקום, אפילו שנייה, מבלי לפזול לכיוון המונית. בגלל הלחץ הזה, עדיף כבר לקחת וללכת.

רועי, העומד במטבח הפתוח, מקבל הזמנות מכל הכיוונים. מהדלפק הקדמי, מהמזנון הגבוה שלצד המקום.
אחרי שנים של עבודה באזור הרצליה, צמוד למשפחה, החליט להרחיק אל אחד הצמתים הכי סואנים בארץ. אזור שכולם רק רוצים לצאת ולהיכנס ממנו כמה שיותר מהר. ההצלחה של המקום היתה מהירה, למרות כל קשיי החנייה. לפעמים אין אפילו מקום לעמוד על הפינה, כי הביקוש גבוה והמון אנשים אוכלים שם.

פלאפל המלאכים. קובי רובין
פלאפל המלאכים/קובי רובין

על מנת לבלוט על הפינה, החליט רועי להמציא את מנת הפלאפל-שוקה הידועה שלו. זאת מנה שלא תצאו נקיים ממנה. פלאפל ושקשוקה גם יחד. הפיתה לא תעמוד בעומס הנוזלים, שמכריע אותה. אם אתם דואגים לעניין השובע – שבעים תצאו מפה גם בלי המנה הזאת. ובכלל, למה לבלבל פלאפל טעים בבסיסו, שנעשה על המקום לפי דרישה?

כיאה למיקום בבני ברק, פלאפל המלאכים נושא בגאון הכשר של הרב מחפוד. זה, אגב, לא מונע מכמה דתיים להמשיך ולהסתייג מרמת הכשרות של המקום. ככה זה בבני ברק. על כל דתי יש יותר דתי.

למרות ההכשר, רועי מכין פלאפל ירוק. זה מצב מאוד יוצא דופן. בכל רחבי הארץ אני נתקל ביותר מדי פלאפליות החרדות מביקורת, שלא מעיזות לערבב ירק בפלאפל שלהן, מטעמי חשש ברורים. לך תתעסק עם המשגיחים. על מנת לחפות על מחסור בירק, הם בדרך כלל מעדיפים להשתמש ביותר מדי תיבול.

רועי לא היה מוכן לגלות לי מה הוא שם בפלאפל. סוד מקצועי נצור היטב. מבחינתי, מדובר בתגלית: פלאפל ירוק מוכשר ברמה כזאת, הוא עסק יוצא דופן. הפלאפל עצמו טעים מאוד, פריך וטרי. העובדים במקום כל הזמן עסוקים בחיתוך סלטים על המקום, והמבחר מספק בהחלט. אני עצמי תמיד מוסיף חציל על הדרך, זה משפר לי את כל העסק.
13 שקלים עולה התענוג. מחיר כזה, ששווה את העצירה במקום לא נוח, ואת החשש מפיתוח בעיית פזילה.


פלאפל המלאכים. מבצע קדש 55 פינת ברוך הירש, בני ברק. 050-5376052. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-20:00, ו' 08:00 עד שעתיים לפני כניסת השבת. כשר הרב מחפוד.

לכל הטורים של אוכל רחוב

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully