וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר טחון: עוגת עלי גפן חגיגית

צחי בוקששתר

20.2.2013 / 13:31

במקום לגלגל עלי גפן כסבתא דרוזית, השף צחי בוקששתר מרשת בלאק משטח את העלים בתוך סירים, ומכין עוגה מרשימה עם בשר טחון, במינימום מאמץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוגת עלי גפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנים שאנחנו מכינים את עוגת עלי הגפן הזאת בבית. אנחנו אוהבים את השילוב הנפלא של טעם הבשר הטחון, האורז, וחמצמצות עלי הגפן. ואנחנו בעיקר אוהבים את העובדה, שמדובר במנה מרשימה, עם טרחה מועטה. למה לגלגל עלים במשך שעות, כשאפשר להכין עוגה כל כך יפה במינימום מאמץ?
בקיץ, כשיש עלי גפן טריים ועדינים, מומלץ להשתמש בהם. אבל אפשר לעבוד בהחלט גם עם העלים המשומרים. אם עובדים עם המשומרים, כדאי לשלב בתערובת הבשר הטחון גם חמוציות, כדי לתת לכל העסק טעם חמצמץ מעט ורענן, כמו של העלים הטריים.
המתכון המובא פה הוא לשתי עוגות, ולכן יש להצטייד בשני סירים בינוניים, ולצצדם גם נייר אפייה ונייר אלומיניום.

חומרים ל-2 עוגות:
כ-30 עלי גפן טריים ושטופים, או צנצנת עלי גפן משומרים במלח
3/4 כוס שמן זית
4 בצלים קצוצים גס
100 גרם צנוברים
50 גרם פיסטוקים קלופים
1/2 קילו אורז בסמטי מושרה במים
50 גרם צימוקים קטנים או חמוציות
1/2 ק"ג בשר בקר טחון
3/4 כוס מיץ לימון
1/2 כוס נענע קצוצה
1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה
2 כפות בהרט
2 כפיות מלח
1 כוס מים


אופן ההכנה:
1. מרפדים כל סיר ב-3-4 שכבות של עלי גפן, כשהצד הכהה כלפי תחתית הסיר, והצד הבהיר כלפי מעלה. משאירים שוליים של עלי גפן, כדי לסגור את העוגה בסוף.

2. יוצקים למחבת רחבה שמן, ומטגנים בצל, צנוברים ופיסטוקים, עד שהבצל שקוף והצנוברים שחומים. מוסיפים את האורז והצימוקים, ומערבבים.

3. מוסיפים את הבשר הטחון. מערבבים ומפוררים על מנת שלא יהיו גושים. מוסיפים מיץ לימון, עשבי תיבול, מלח ובהרט, מערבבים ומסירים מהאש. טועמים את התערובת ומתקנים תיבול.

4. מניחים את התערובת מעל עלי הגפן, מהדקים מעט, ושופכים מעל התערובת, בכל סיר, חצי כוס מים. מכסים בשכבה נוספת של עלי גפן ומקפלים את שולי עלי הגפן, שמצפים את הסיר מעל.

5. מכסים בנייר אפיה ומניחים מעליו "משקולת"- צלחת או קערית כבדה מעט. מכסים בנייר אלומיניום ובמכסה של הסיר. מבשלים על אש נמוכה כשעה וחצי.
בהגשה: מניחים צלחת הגשה יפה מעל לסיר, מהדקים היטב והופכים את הסיר בעדינות ובמהירות. משחררים את העוגה מהסיר. קחו בחשבון שייתכן שהשכבה התחתונה של עלי הגפן תישאר דבוקה לסיר. מגישים חם או פושר.


לעוד מתכונים עם בשר טחון:
קוסקוס ומרק ירקות עם בשר טחון
קציצות ביתיות ברוטב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully