וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פלאפל בקריית גת

13.8.2013 / 8:17

המונית של קובי רובין מגיעה לכיכר פז בקריית גת, שם הוא מבחין בשלט מקורי: פלאפל תימני אמיתי. מה רב היה אושרו כשגילה בדוכן הסלטים חציל מטוגן ותפוח אדמה מצופה. המחיר?

קריית גת תמיד הייתה עבורי העיר באמצע הדרך, בין מרכז המדינה לבירת הנגב. צומת עם תחנת דלק, ועוד רמזור שסתם מעכב לי את השוונג. לא קרה לי פעם אחת שעברתי חלק את הרמזור הזה. הפעם החלטתי להיכנס לתוך קריית גת, ולהפתעתי גיליתי, שהיא הרבה יותר גדולה ויפה ממה שחשבתי. הייתי בטוח שאגיע לעיירה מוזנחת, אבל אפשר לראות שמישהו בעירייה מנסה ומצליח לשנות את פניה לטובה.

עברתי על פני כמה מרכזים קטנים. אני אף פעם לא מתבייש לשאול איפה אוכלים פה, ואחרי כמה שאלות הבנתי, שאני מתקרב למרכז גדול. כמות המכוניות בחניון הענק והחינמי הייתה די ברורה. ירדתי מהמונית והתחלתי להסתובב לאט ומסביב. מרחוק ראיתי שלט עם המילים הכי מקוריות בעולם: פלאפל תימני אמיתי. התקרבתי לראות מי נגד מי. האמת? לא שמעתי על תימנים דרומית לראש העין.

פלאפל קרית גת. קובי רובין
פלאפל קרית גת/קובי רובין

לפני הכול אני תמיד עומד בתור. אף פעם לא עוקף. שונא שעוקפים אותי, אז לא עושה את זה לאחרים. בדרך כלל זה די מצחיק אותי כשמנסים לעקוף אותי, והכי מצחיק זה לשמוע את התירוצים. התירוץ הנפוץ ביותר הוא "לא שמתי לב אליך". התשובה שלי בהתאם: "איך אפשר לא לשים לב לארון הבגדים מלפניך".

אני תמיד דואג להגיע לא רעב מדי, אחרת קשה לי לטעום את מה שאני אוכל מהר מדי. וקודם אני מציץ מעבר לכולם - זו לא בעיה בשבילי, בדרך כלל אין מי שיסתיר לי - ומנסה להבין מה קורה לפני, מה קצב הקונים, האם הם יודעים מה הם הולכים לקבל. במקרה של הפלאפל בקרית גת, המחיר די הפנט אותי: 8 שקלים למנת פלאפל. מה הקטע של המזללה הזאת? עמדתי בתור בציפייה. לאט לאט התור התקדם, וגיליתי את שלל הסלטים. לשמחתי גיליתי שלא חסר כלום, אפילו חצילים מטוגנים ועסיסיים. רגע, אבל אין לו סביח בתפריט, ככה הוא מפנק את הלקוחות בחצילים?

פלאפל קרית גת. קובי רובין
8 שקלים למנת פלאפל. מחיר מהפנט/קובי רובין

אני מבחין בפיתה די גדולה. התחלה לא רעה בכלל. קובי מתחיל להכין את המנה. אני לוקח מהכול, ולא מאמין למראה עיני: יש גם תפוחי אדמה מצופים ומטוגנים! הללויה! אני בגן עדן של פלאפל! משה שאל מה לשים לי, לקח לי רגע או שניים להתאושש ולהגיב, ולהבין שאני לוקח מנה גם לאשה. הפלאפל עצמו בסדר גמור. הטעם ראוי והוא מתובל ידידותית. המסקנה הסופית שלי: זו מנה ששווה סטייה מהדרך. לפחות תהיו בטוחים, שלא יכאב לכם יותר מדי בכיס.

כשסיפרתי לקובי מה אני עושה, הוא הסתכל עליי כאילו נפלתי עליו מהירח. הלקוחות מסביב לא הפסיקו לזמזם, ומשה לא יכול היה להקדיש לי יותר משתי דקות: עסק קטן, מפרנס משפחה, עובד קשה, מזיע כל היום על הכנת אוכל להמוני רעבים. די מהר הבנתי, שאין לי מה להפריע לו יותר. תודה לאלה שיושבים במשרד האוצר, שהחליטו בשבילנו שטוב לנו יותר מדי, אז צריך לקחת לנו יותר מהכיס. אני מאחל לכם לאכול פלאפל הכי יקר שיש.


פלאפל תימני אמיתי. כיכר פז 2\2 קריית גת. 052-8169011. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-21:00. כשר, רבנות קריית גת.

אוכל רחוב: מעורב ששובר את השוק בת"א
חומוס מעולה בזרזיר
לכל הטורים של אוכל רחוב

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully