וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם פלאפל ירוק עם אופי בתל מונד

8.4.2014 / 8:11

כשהפלאפל של ניר נפתח מחדש בתל מונד, המעמד מחייב ביקור - אחרי הכל מדובר בפלאפל ירוק מתובל כהלכה שמגיע עם לימונדה צוננת תמורת 15 שקלים בלבד

המונה טועם פלאפל השף תל מונד. קובי רובין
מנה פלאפל וכוס לימונדה ב-15 שקלים/קובי רובין

עד לפני ארבעה חודשים, המקום של ניר היה בתוך כוך פצפון, מסתתר בין שני הבניינים של המרכז המסחרי של תל מונד. ערב אחד, לפני למעלה מחצי שנה הגעתי שניה לפני סוף היום. ניר היה במהלך הניקיון הראשוני, ועוד הספיק להכין לי מנת פלאפל זריזה. הפלאפל היה מעולה, לא כל הסלטים היו, אבל עדיין אמדתי את טעמו והתפעלתי ממנו. ניר סיפר שהוא מתכנן לצאת מהכוכיה לרחוב הראשי, מהלך רציני וגדול בשבילו. ביקשתי ממנו ליצור איתי קשר כאשר זה יקרה. והינה, עברו כמה חודשים וניר יצר קשר, הוספתי את המקום מיד לתוך הרשימה הצפונית של המקומות שחייבים בביקור ועברו עוד חודשיים עד שיצא לי להגיע לתל מונד.

הלכתי וחניתי הרחק מהמקום ולא בקירבתו. אחרי כמה שאלות כיוון הבנתי שגם החנייה בתל מונד הפכה למיכרה הזהב של המועצה, גם כאן פקחים חנייה שעברו קורס להסרת המצפון חורשים את הרחובות של מרכז המועצה בחיפוש אחרי קורבנות פוטנציאלים. הגעתי למקום חדש מלא אור בהשוואה לכוכיה, מסודר למופת. ניר מתרוצץ בין התחנות, הלקוחות מגיעים להם עם מין שקט ורוגע, כנראה השפעה של תל מונד. עצם הידיעה שלכל כיוון יש ירוק באמת מרגיעה את הנפש. בעצם כל ההתנהלות בתל מונד שונה מהמוכר בתל אביב, יש במה לקנא. הורדתי הילוך ונרגעתי, חיכיתי לתורי בשקט. המחיר של המנה לא מצא חן בעיני 15 שקלים, ישר חשבתי, למה מה קרה?

המונה טועם פלאפל השף תל מונד. קובי רובין
הלוואי שהיה פלאפל כזה בתל אביב. פלאפל השף בתל מונד/קובי רובין

שאלתי את אחד העובדים, מה קרה למחיר? הוא ענה לי בנימוס שזה כולל כוס לימונדה רסיסים, שוב פעם נרגעתי, אבל רגע, איזו כוס? יש את הכוסות בית הקטנות, שמחתי לגלות שמדובר בכוס גדולה ומפנקת. אין דבר יותר כיף מכוס לימונדה במהלך ובסוף אכילת מנה פלאפל. נתתי לניר להכין את המנה לפי הכללים הברורים שלי, כאן נפלתי, ניר זכר איך אני אוהב את המנה, סף ההתרגשות עלה.

לקחתי ביס עבה מהפיתה, ברוך השם הכל לטובה. הבחור לא ירד ברמה, הוא אפילו עלה. יש שני סוגי פלאפל במקום, אני אישית אוהב אצלו את הפלאפל הירוק, פלאפל רותח ישר מהשמן, ריחו מהביל לתוך האף ורק מגרה בין ביס לביס, מלא ומתובלן לרוב. זה לא פלאפל מנומס ותפל, זה פלאפל אמיתי על כל מה שמשתמע, יש לו אופי. הפיתה עשויה בעבודת יד כמו שצריך ולא קטנה בכלל. מבחר הסלטים ללא הפתעות יוצאות דופן, טריים וטעימים, אני תמיד דואג להתחיל מנה עם שכבת חריף, פלאפל ירוק חייב טחינה איכותית, ניר לא חסך גם בנקודה הזאת. הלוואי שהיה פלאפל כזה בתל אביב, אם הוא היה מוכר אותו באותו מחיר עם השתייה, חצי תל אביב הייתה אוכלת אצלו כל יום.


פלאפל השף. הדקל 50 תל מונד. 054-2221323. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00 ו' 11:00-1400. כשר, רבנות תל מונד

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully