וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביס של אושר: חיתוכיות שוקולד ושזיפים

4.7.2014 / 1:58

וואלה! אוכל מארחת את חברי קהילת הפייסבוק והשבוע ניתנת הבמה לבלוגרית מירב מלמד, שאופה חיתוכיות בצק פריך ממולאות בשזיפים ושוקולד

מדי שבוע יתפרסם כאן מתכון שיציג את אחד מחברי קהילת וואלה! אוכל בפייסבוק. השבוע מתכון של הבלוגרית מירב מלמד שאופה השבוע חיתוכיות מתוקות מבצק פריך ממולאות בשוקולד ושזיפים.

חיתוכיות שזיפים. מירב מלמד, ספק 500
חיתוכיות שזיפים/ספק 500, מירב מלמד

אני בלוגרית בסלונה. אוהבת לאפות, מתה על מתוקים וחייבת לכתוב. זה הקישור לבלוג שלי.

אחרי שתכינו את הבצק הזה לא תרצו להחליפו בשום בצק אחר. תוסיפו לו מילוי שקדים ושוקולד או שזיפים וקיבלתם את הריבועים הכי טעימים בעולם שיתחסלו עוד לפני שתספיקו לפזר עליהם אבקת סוכר.

חיתוכיות שוקולד ושזיפים

בשונה מרולדות מגולגלות, הפעם יש כאן שכבת בצק למטה ועוד אחת עוטפת למעלה ובאמצע מגוון נדיב של מילוי. איזה מילוי? כל מה שאוהבים. אני בחרתי להשתמש בשזיפים ושוקולד (חצי חצי) על בסיס שקדים לבנים טחונים.

חומרים לתבנית 30*27
לבצק
500 גרם קמח
1/2 כוס סוכר
200 גרם חמאה
1/4 כוס שמן
1/2 כוס מיץ תפוזים
1 שקית אבקת אפייה

למילוי
150 גרם שקדים לבנים טחונים
3 שזיפים חתוכים לקוביות קטנות
3 כפות מיץ לימון
1/2 כוס סוכר
5-6 כפות בממרח נוגט, אפשר לגוון עם כל סוג שאוהבים- ממרח שוקולד, ריבת חלב, ממרח תמרים, פרי


אופן ההכנה:
1. מתחילים בהכנת הבצק: במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את כל חומרי הבצק עד לקבלת כדור אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

2. לאחר הקירור, מוציאים מהמקרר ומחלקים אותו לשני חלקים שווים. מרפדעם תבנית מלבנית 27*30 בנייר אפייה ומחממים תנור ל- 180 מעלות.

3. משטחים את החלק הראשון על גבי התבנית, אין צורך לרדד, פשוט משטחים עם הידיים עד לכיסוי תחתית התבנית והדפנות בצורה שווה ואחידה.

4.שכבה ראשונה- מערבבים את השקדים הטחונים עם מיץ הלימון והסוכר ומפזרים מחצית מהתערובת על גבי הבצק. שכבה שנייה- מחלקים את התבנית לשלושה חלקים דמיוניים ולכל חלק מעניקים תוספת אחרת- חלק אחד חתיכות שזיפים, חלק אחר ממרח שוקולד (בערך 5-6 כפות נדיבות) וחלק שלישי רק עם השקדים הטחונים. אפשר לשנות להוסיף ולגוון לפי מה שאוהבים (ריבה, ריבת חלב, ממרח תמרים, פרי שאוהבים) שכבה שלישית- מפזרים את יתרת תערובת השקדים הטחונים.

5. מרדדים את חלקו השני של הבצק על גבי נייר אפייה מקומח לעלה גדול ורחב (פחות או יותר בצורת התבנית)ומעבירים בעדינות את הבצק מעל המילוי. מהדקים היטב בצדדים.

6. אופים כ-25-30 דקות עד להזהבה קלה. מצננים ובוזקים אבקת סוכר. חותכים לריבועים ומגישים.

מאפה פילו של הבלוגרית רות פוזדוריקה
חיתוכיות פטל עם שטרויזל
להשתתפות במדור ולהצטרפות לקהילת הבישול שלנו בפייסבוק
חפשו אותנו גם באינסטגרם walla_food

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully