וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הפלאפל הכי טעים וזול במרכז תל אביב

26.8.2014 / 8:04

כדורי פלאפל עצומים וזהובים מוצא המונה ברחוב שונצינו בתל אביב אצל ענק הפלאפל, במחיר ללא תחרות של 10 שקלים. והטעם? כמו של פעם

המונה טועם פלאפל שונצינו. קובי רובין
פלאפל מעולה ב-10 שקלים/קובי רובין

לא קל למצוא מקום מספיק זול ברחבי הארץ. יש שפונים אליי ואני מאוד מכבד אותם על כך, אני אפילו מנסה להבין לגבי איזו זווית הם מנסים לשכנע אותי, אבל חובה להדגיש, אני קודם כל שם לב למחיר. עוד לפני שאני רואה את מה אני הולך לאכול, למה לי להטריח את עצמי ואת קוראי במקומות שלא נמצאים ברמת המחירים ההגיונית והבסיסית מבחינתי.

בעת השוטטות הבלתי נמנעת במונית אני נתקל במקומות חדשים שנפתחו לפני כמה חודשים, יש מיקרים בהם מקומות נסגרים אחרי כמה חודשים עקב ניהול כושל וניסיון תחמון בלתי מוצלח של הלקוחות באזור. מתוקף תפקידי בהאבסה הכללית של מאכלי רחוב, אני מנסה לשכוח נקודות אלו בהם בזבזתי מנת שובע לשווא. יש שהתשתית של המזנון הקודם נשארת ואז בא בחור חדש ולוקח על עצמו את האחריות ומחליט ללכת על העסק בכל המרץ ולנצח את הדעה הקודמת אשר נדבקה למיקום.

כזה הוא ענק הפלאפל, מקום שיושב על נישה של כניסה לבניין, עם מטבח קטן מאחורה. הוא נמצא לשמאלה של הכניסה לבניין, כמה שולחנות צנועים בחוץ, חלפתי על המקום וראיתי את השלט הגדול שמשך את עיני, 10 שקלים פלאפל, הרעב סימן לי להגיע לדלפק. אני לא אומר לא לרעב, יש לכך השלכות קשות.

עמדתי מול הדלפק המוגבה מנסה כמו ילד להבין על מה כל המהומה על המחיר המצחיק. עמדו לפני כמה מעמיתי הנהגים ואוכלים להם בהנאה ובשקט, אותו סוג שקט של אנשים מרוצים, מבטי הסכמה בין הלקוחות היותר וותיקים שכאן שווה לאכול. הוראות של לקוחות וותיקים זה סימן בטוח להבנה והקשבה של בעלי המקום, אני כלקוח חדש העמדתי את עצמי על האלכסון מהדלפק, כמו אותו לקוח שעדיין לא החליט מה הוא באמת רוצה. שמתי לב שהכדורים במקום זורמים ומהר, החוכמה היא הכמויות מדודות של כדורי הזהב הגדולים. הריח שהתפשט לעברי היה מעבר לגבול ההנאה הצרופה, ריח נוסטלגי של ימי הפלאפל האמיתי. הכדורים עצמם ענקיים, אולי גדולים מידי לחלק מהלקוחות, אבל עדיין, הטעם מעל מצופה ממקום כל כך קטן וצנוע, ללא טעמים תפלים שמקדמים את פני בהרבה מהמקומות שמנסים למצוא חן בעיני כלל הציבור. אין דבר יותר מבאס מפלאפל ידידותי למשתמש ששום סלט על הצד יצליח להרים לו את הטעם.

בעל המקום הסתכל לעברי לנסות לברר מתי אני נשבר ומזמין. ביקשתי חצי מנה, אין חצי מנה במקום, הודעתי לרעב שלי בעצב, היום נעצור כשההיקף של הפיתה יתחיל להיות יותר קטן, כלומר נעצור בחצי. הרעב שלי אמר לי א-הה, או-קיי, הריח התחיל להציק ממש. ההמתנה הייתה מורטת עצבים עם כל מיני מבטי אימה, מי ינסה לעקוף אותי, נכנסתי למצב מגננה פלאפלי. הכדורים הלוהטים נשפכו אל הקערה הגדולה, פיתה בעבודת יד נלקחה אחר כבוד ובחור עם החיוך התחיל למלא אותה לעייפה, אחר כך הוא הציע לי לקחת כלי ולמלא מהסלטים הטעימים שהיו על הצד וצ'יפס בקערה. הפלאפל טעים, מתובל מעולה, על גבול החריפות, הסלטים עצמם היו מהמצוינים שטעמתי בפלאפליות בארץ, כל מיני סלטים ניסיוניים - חופשי. כל יום הם משתנים כאן, ונותנים סיבה לחזור ולנסות סלט חדש. למשל: סלט כרוב עם שמיר פשוט מעולה או סלט גזר עם פטרוזיליה בחומץ - פשוט וממכר. חוויה נהדרת במחיר שווה לכל כיס, נ.ב. הרעב שלי ניצח והפיתה חוסלה.

שונצינו 4 תל אביב. 052-7547565. שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-22:00 ו' 07:00-שעה לפני כניסת שבת. בדרך לקבלת הכשר

המונה טועם פלאפל שונצינו. קובי רובין
ענק הפלאפל/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully