וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פלאפל עם פיתה מרגיזה בדרום

3.3.2015 / 7:22

כשהפיתה נפרמת המונה מתעצבן, אבל עוד יותר מרגיז שצריך לעבוד קשה כדי שיחליפו לו את הפיתה. המונה טועם פלאפל באר שבעי

פלאפל הגשר. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
למה להציג שניצל דהוי לפני הכנה בחזית? פלאפל הגשר/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

אחרי תקופה ארוכה בה לא הגעתי אל אזור הדרום, הזדמנה הנסיעה המיוחלת. היו לי ארבע שעות לטייל בעיר, ואצלי הרי אין דבר כזה לטייל בלי לאכול. באר שבע שלפני 15 שנה היא לא העיר של היום. אותה הזנחה מדברית כבר לא ניכרת, אבל אני עדיין לא מבין למה בונים בה מגדלים כל כך גבוהים.

החלטתי לשאול את קהל חברי במדיה החברתית, מה אני מפספס בבירת הנגב? הרי לא יכול להיות שעיר גדולה כבאר שבע, לא מחביאה עוד מקומות של אוכל רחוב מעניין במחירים ראויים. אחרי כמה דקות של המתנה קיבלתי הפנייה לפלאפל הגשר. באר שבעים אוהבים את הפלאפל לפי המקום בו הם אכלו בילדות, והפלאפל של האזור המזרחי של באר שבע הוא פלאפל הגשר, בצמוד לבניין הכי ארוך בארץ. אי אפשר לפספס את המקום, כבר מעל ל-15 שנה שהוא חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני.

הגעתי לקראת ערב, וניסיתי לברר מי נגד מי. הבנתי שפלאפל הגשר התפתח עם השנים גם בתחום הבשרי, אבל כשבחזית עומד בשר לא מוכן בכלי נירוסטה, מבחינתי זה לא מראה מלבב בכל. לא שאני מתכחש למקור הבשר, אבל למה להציג שניצלים דהויים לפני ההכנה בחזית. למרות הרתיעה מהחזית, הזמנתי מנה פלאפל. המחיר לא מצא חן בעיני, 15 שקלים. החלטתי להמשיך בהזמנה, המוכרת הודיעה לי לגשת אל הקופאית. קודם תשלם לקופאית, לא שהיה עם מי לעמוד בתור, אבל נוהל זה נוהל, ניגשתי לשלם, חזרתי אל המוכרת והזמנתי מנה פלאפל.

עד כאן הכל הלך כרגיל. המקום מוציא כדורים חמים כל הזמן, הכל התחיל עם פיתה גדולה, אליה הוכנסו הכדורים, עליהם כל הסלטים הקבועים שלי, הסלטים במקום טריים, יש גם רצועות חציל דקיקות ומטוגנות, תוספת נהדרת למנה, תבקשו עוד רצועות בעת ההכנה. ואז התחיל משהו מעניין, ולא פעם ראשונה שזה קורה לי בבאר שבע, אחרי שהכינו לי את המנה, הגישו לי את המנה, הפיתה נפרמה לה בחלקה העליון, או בלשוננו, נפתחה לה הפיתה. מה שאותי עניין הייתה העובדה שבכל מקום אחר בארץ, אפילו בשעות הערב, לא מקובל להגיש בפיתה יבשה. אני יכול להבין שלפעמים טועים, לא נורא, אבל אם כבר שמתי לב והפיתה נפתחת, הבאתי את זה לתשומת לב המוכרת וקיבלתי ישר מבט של מי אתה בכלל? לא נורא, גם למבט הזה אני רגיל, עוד איש צוות השתתף במבטים המביכים ואומר, תאכל, מה קרה? עדיין לא הבנתי, קח את הפיתה ותחליף אותה, בשאט נפש של משוכנעים בעל כורחם, הוכנה לי פיתה חדשה.

פלאפל הגשר. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
לא מקובל להגיש בפיתה יבשה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הבטן קרקרה, התפללתי שהפיתה הבאה לא תיפתח, למזלי היא לא נפתחה. לפני שהתרחקתי מהדלפק, הוגשו לי שתי קערות פלסטיק, אחת עם צ'יפס והשנייה עם מלפפון חמוץ, דווקא נחמד מאוד. עכשיו כבר התמורה הצדיקה את המחיר. ניגשתי אל השולחנות במקום והתחלתי לאכול, הפלאפל טעים מאוד, היה חסר לי קצת מלח במנה. אל תחפשו את המלחייה, הצ'יפס שמוגש במקום מלוח עד כדי מלח, פשוט תכניסו צ'יפס למנה. הפיתה עצמה יותר מהספיקה, הייתי צריך לעצור את עצמי מלגמור את כל המנה כדי להצליח לנהוג חזרה למרכז הארץ. לסיכום רק עצה למקום, תדאגו לקבל את הפיתות אפילו שלוש פעמים ביום, זה יפתור את המבוכה בלראות פיתה נפרמת לכל אורכה מסביב.

וכדי שלא תרגישו שנסעתם דרומה לחינם, שווה לקפוץ לחנות הצמודה משמאל למקום. בתוך החנות יש מקרר קטן בצד ימין, איזה מזל שקניתי שתי צנצנות של אריסה מעולה, אחת כבר נגמרה, לא צנצנות עם תחתית מוגבהת, אלא גדושה עד למעלה, תוספת מעולה לדרך.

פלאפל הגשר. מרכז יעלים 3 באר שבע. 08-6430131. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-22:00 ו' 08:00-1400 שבת שעה אחרי יציאת שבת- 23:00

בשבוע שעבר

המונה טועם: מעורב ירושלמי אמיתי

לכתבה המלאה
פלאפל הגשר. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
לא צריך מלח, פשוט תשימו צ'יפס/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully