וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: שניצל של מילואים

19.5.2015 / 9:59

במקום עוד קופסת שימורים צה"לית, בזמן המילואים המונה חומק למזנון יאלי כדי להתפנק בארוחה דשנה שכוללת שניצל טרי עם צ'יפס וחריף בבאגט

שניצל בבאגט במזנון יאלי. קובי רובין
באגט יאלי/קובי רובין

אני לא מוותר על הזדמנות להצטלם עם אוכל במילואים. נקראתי לשרת את המולדת בצפון ונסעתי למפגש מחודש עם החברים מהיחידה, מפגש שמי שלא נוטל בו חלק מפסיד חלק גדול בהווי הלא שגרתי של ארצינו. בעבר, היו ימים שבהם מיד עם ההגעה לבסיס מישהו מיד היה מכניס אותנו לחדר האוכל. היום היחס כלפי המילואימניקים די מבזה, אתה נשלח עם קופסאות שימורים לאכול על הריצפה בפריקסט, על האסבסט בבסיסים אני לא רוצה להתחיל לדבר. יש כמה שאלות בסיסיות במילואים שנשאלות עם ההגעה. לאחר החתימה הראשונית על טופס 'אם תמות', איפה השירותים? איפה ישנים? אחרי החתימה על הציוד, מתחילים לסרוק את האזור, מנסים להזכר איפה אפשר לאכול כמו בן אדם.

זו לא פעם ראשונה שאני אוכל במזנון יאלי, כל בסיס מרכזי של אימונים מוקף מזנוני דרך אשר מקובעים אל השערים, הם נוצרו מתוך מצוקת טעם של החיילים. עם ההגעה אל הבסיס מתארגנות משלחות חיילים שמבריזים קצת רק כדי להגניב נגיסה של אוכל אמיתי.

שניצל בבאגט במזנון יאלי. קובי רובין
מזנון יאלי. להגניב נגיסה של אוכל אמיתי/קובי רובין

מזנון יאלי הוא חלק אינטגרלי משערו של בסיס אילניה. אני אוכל שם גם בהתחלה וגם בסוף המילואים, לא רוצה לשכוח את הטעם, מנסה למחוק את זכרון האוכל המשומר. המקום מתוקתק ונקי, צוות המקום חמור הסבר, מהיר והחלטי, אין מקום לדו שיח, כאן חיילים באים לאכול. עם הזמן המקום הפך לעצירת חובה של נהגים, לא רק חיילים. לא כולם יכולים לעצור באחת מהמסעדות מנגל בואך צומת גולני, רוצים באגט טוב עם כל התוספות האפשריות, הכי טוב, במחיר הכי נורמלי שאפשרי להשיג.

מסביב לצומת גולני נוצרה מסורת של חביתות זולות בלחמניה, גם במזנון יאלי יש לחמניה עם חביתה ותוספות, רק 9 שקלים. בימים רגילים זו הייתה יכולה להיות אופצייה, אבל בשבילי חביתה כבר שנים היא מנה חלבית בלבד, אם כבר במילואים אז מנה בשרית, להתפנק כמו שצריך. יש כאן מסורת של שניצלים בטעמים, אף פעם לא הבנתי טעמים בפלאפל, גם שניצלים בטעמים עשו גיחה לא משמעותית בתל אביב, עם מחירים מופקעים בהתאם, לא צלחו את הקהל התל אביבי הקשה ונעלמו להם. ויתרתי על הבררנות כשלבשתי מדים, ולכן בשעת ההזמנה התאמתי את עצמי והזמנתי שניצל חריף, 27 שקלים למנה בבאגט.

העפתי מבט אל המקום, תנור באגטים, עוד סימן טוב, הפרדה מלאה בין כל חלק במקום, סדר מופתי. את השניצל הטרי טבלו בתערובת האש של המקום, אחר כך הוא טוגן בשמן לוהט, נעלם בין הבועות, לקחתי צעד אחורה לתת מקום ללקוח הבא, חיכיתי בסבלנות שיקראו לי לסדר את המנה. השניצל הוצא מהשמן לוהט, הוספתי מנה של חריף לאורך המנה, על השניצל ביקשתי וקיבלתי כמות לא קטנה של צ'יפס, גם חצילים מטוגנים לא הזיקו, ביקשתי לא לארוז. התחלתי לאכול לאחר הצילום, אני לא יודע במה הם טובלים את השניצל, הוא הצליח להיות גם מתובל וגם חריף בלי בושה, בלי לאבד מטעם הבשר הטרי.

לא יכולתי להתאפק ואכלתי את כולו למרות החריפות, הצ'יפס נימוח בפה בעדינות, למזלי הוא לא היה לוהט וקירר מעט את השניצל. החציל רק הוסיף טעמים, הצלחתי לשבוע עד שעות הערב המאוחרות, אחר כך כבר חיפשתי פותחן לקופסת השימורים בחושך.

מזנון יאלי. צומת אילניה על כביש 65 צפונה, שמאלה לכיוון חוות השומר, עד הכניסה לבסיס. 052-2294764. שעות פתיחה: א'-ה' 0700-1900. לא כשר, כל המוצרים כשרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully