וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הירושלמים המקומיים אוכלים פלאפל?

12.1.2016 / 7:39

ממרח לימון מצוין, כדור פלאפל בפחות משקל אחד ופיתות דשנות וטריות: המונה טועם מגיע השבוע לפלאפל שמאכיל את כל הירושלמים במשך 41 שנים

פלאפל עובד ירושלים. קובי רובין
פלאפל עובד ירושלים/קובי רובין

עמק רפאים הוא הדיזנגוף של ירושלים. על הרחוב יש בתי קפה לרוב, מסעדות של רשתות ועוד בתי מאכל שלא ממש החליטו עדיין מה הם בדיוק מכינים לאכול. לאחר סריקה חוזרת ונשנית של רחוב עמק הרפאים, הגעתי למסקנה שכבר ידעתי; תמיד מחוץ למרכז העניינים, יהיה מקום שקיים מספיק זמן ואליו מגיעים כל המקומיים לאכול. לכן, חזרתי אל הצומת לכיוון דרך בית לחם, מתרחק קלות מהאזור.

פלאפל עובד קיים באותה גומחה בקיר של הרחוב כבר 41 שנים. מדובר בפיסת זמן לא מבוטלת בעולם האוכל הישראלי שמחפש כל הזמן לחדש ולהמציא את עצמו מחדש. הייתי אומר אפילו שהוא חלק אינטגרלי מהזהות של כל ירושלמי, ללא הבדל דת, גזע ומין. כולם אוכלים אצל עובד כבר דורות, ותמיד נעים לראות סבים שמביאים את ילדיהם ונכדיהם למקום. מין מסורת ירושלמית קבועה.

הבעיה עם פלאפל עובד טמונה בעובדה שהוא נחבא לו ברחוב. בצד ימין של הפלאפליה יש אזור שבו אפשר לשבת ליד שולחן העבודה הקטן שיש במקום ביחד עם עוד כיסא וחצי ליד הדלת. כלומר, מדובר בסך הכל במבואה לדוכן עצמו, אשר שוכן לו בחלל קטן אפילו יותר. הגעתי אל המקום באמצע יום קפוא בירושלים. היה כל כך קר שאפשר לראות בתמונה ירושלמי אמיתי שהרים את הקפוצ'ון על הראש. כמו כל ירושלמי אמיתי, הוא גם ידע בדיוק מה הוא רוצה לאכול.

פלאפל עובד ירושלים. קובי רובין
פלאפל עובד ירושלים/קובי רובין

במהלך ההמתנה החלפנו כמה מילות מידע על המקום, כמו למשל שהחצילים המטוגנים מסתתרים להם מאחור, ולכן צריך לבקש אותם במיוחד בנימוס. בזמן ההמתנה, הסתכלתי על התפריט במקום; לא המקום הכי זול באיזור: 20 שקלים למנה של אש תנור עם פלאפל. מי שלא מכיר, אש תנור משמעו בשפה הירושלמית לאפה. היה נראה לי שהלאפות במקום הן מהסוג המסחרי, ולכן בחרתי במנה של פיתה (16 שקלים). הפיתה של פלאפל עובד משובחת, לא מהזולות או הקטנות, אלא פיתה דשנה וטרייה.

בשבוע שעבר

סיר קציצות ענק באמצע אשדוד

לכתבה המלאה
פלאפל עובד ירושלים. קובי רובין
פלאפל עובד ירושלים/קובי רובין

הפלאפל של עובד צהוב, ללא קצה של ירוק בתוכו, כי ככה הם אוהבים אותו. לאחר המתנה מורטת קיבה, הגיע סוף סוף תורי. כדורים לוהטים ישר מהשמן נכנסו אל תוך הפיתה הרכה. דורון, הבן של עובד, הצליח לרקוח במקום ממרח לימון מעולה, ולכן טיפ ממני: אם אתם חדשים במקום, תדאגו לבקש על ההתחלה הרבה מהממרח. ראוי לציין לטובה כי כמות הכדורים בפיתה גדולה, וכשכבר חשבתי שאין בה יותר מקום – דורון הוסיף את החצילים המטוגנים, עוד סלט ועוד כדורים. אטימה מלאה. בשלב הזה כבר יש לי חיוך מרוצה על הפנים. תוך כדי קלטתי בתפריט כי שני כדורי פלאפל עולים ש"ח אחד. מתי בפעם האחרונה ראיתם פלאפליה שמוכנה למכור כדור אחד בפחות משקל? ההמלצה היא לא להגיע ממהרים. הכדורים של פלאפל עובד חייבים להיאכל ישר ליד הדוכן, כי פלאפל צהוב לא יכול לסבול הבדלי חום. פשוט תעצרו הכל לרגע קטן ותבינו שאתם אוכלים פלאפל ירושלמי מעולה בעיר הכי יפה בעולם.


פלאפל עובד, דרך בית לחם 78, ירושלים. ‬050-4753791. שעות פעילות: ימים א'-ה' 10:30-21:00, יום ו' 10:30 עד שעה לפני כניסת שבת. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully