וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלאפל שמתובל בגאונות

5.4.2016 / 7:20

השבוע המונה טועם מגיע לרהט ומוצא שם את פלאפל עסאם. עזבו שהפיתה שמנמנה ונעשית בעבודת יד או את המחיר המגוחך של המנה - מה שעושה את המקום הוא התיבול הגאוני של הכדורים הזהובים

פלאפל עסאם ברהט. קובי רובין
פיתה שמנמנה בעבודת יד ופלאפל מתובל בגאונות. פלאפל עסאם ברהט/קובי רובין

יש מאבק קבוע ברהט בין המסורת לקידמה הבלתי נמנעת.
הצעירים מושכים קדימה, והמבוגרים מנסים לשמור על המסורת. כל שינוי ברהט נתפס כצעד לא מתקבל על הדעת, אבל הקידמה לא עוצרת לאף אחד. במובן מסוים, בתוך רהט מתקיימים אותם ויכוחים שיש בכלל הציבור הישראלי: בין דתיים לחילונים, בין קיצונים למתונים, מכל גיל.

בשנים האחרונות, פקדתי את רהט עשרות פעמים; מטייל בשוק החדש-ישן, רוכש ירקות ישר מהשדה, מביא קפה מעולה למילואים או אוכל את המנסף המעולה של סולטן שכל בן רהט מכיר ואוהב. במקרה שלי, אין לי מה לחזור הביתה בלי להביא מגש של מנסף מסולטן.


כחובב פלאפל במקצועי, מעולם לא איבדתי את החשק לטעום פלאפל בכל מקום אפשרי. חובתי לטעום ולהבין מה בעל המקום מאכיל אותי, תרתי משמע, ואין הרבה פעמים בהם הצליחו להפתיע אותי עם טעם מיוחד. אחד המקומות בהם הבישול הבדואי לא מתבייש בתיבול הוא במנות הבשר השונות, גם אם הוא לא משתנה בין מנה למנה. פלאפל עסאם ברהט הצליח להפתיע אותי לטובה. יש משהו שהוא לא פחות מגאוני בתיבול של הפלאפל של עסאם.

בדרך כלל, פלאפל בארצנו מלא באותם תבלינים קבועים בכמויות משתנות. עסאם לעומת זאת, מתבל את הפלאפל כמו שמתבלים את הבשר במטבח הבדואי. כל נגיסה מזכירה בשר. צמחוני בטעם של בשר. למה להתאמץ להמציא טעם של פלאפל או לנסות לחקות אחרים כשאפשר פשוט ללכת על התיבול המוכר מהבית?

פלאפל עסאם ברהט. קובי רובין
מה סוד התיבול של הפלאפל? פלאפל עסאם ברהט/קובי רובין

המנה מורכבת מפיתה בעבודת יד, לא קטנה בכלל ושמנמנה. אין מצב שלא תתחילו להרגיש שובע לקראת השליש האחרון שלה. בתוכה היא מלאה בהרבה כדורים זהובים ונחתמת עם קצת חריף (שהוא חריף מדי, לטעמי). בחרתי גם סלט גזר פרוס דק-דק מתובל בחריפות עדינה וסלט כרוב. הצ'יפס במקום הוא דקיק ורגיל, ומומלץ לבקש שיגיע בצד כדי שלא יפריע חלילה לפלאפל בפיתה. המרקם של הכדורים רך ויש להם מעטפת קריספית קלה בלבד. והמחיר? כל מנה עולה רק 10 שקלים. לפני שהלכתי, לקחתי כדורים הביתה ב-10 שקלים. מנחשים כמה קיבלתי בשקית? לא פחות מ-30.

פלאפל עסאם, שכונה 25 (אחרי הכיכר הרביעית בצד ימין מכיוון צומת קיבוץ שובל), רהט. 08-6282228. שעות פעילות: ימים א'-ה' 08:00-18:00, ו' סגור, שבת 08:00-18:00

  • עוד באותו נושא:
  • רהט
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully