וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם פלאפל בשוק הכי נוסטלגי בארץ

20.12.2016 / 7:25

בשוק של לוד המונה מקבל התקף נוסטלגיה. במקום בו בילדותו זלל מרגז וספינג' הוא מתפנק על פלאפל נהדר, צ'יפס ואינספור סלטים, במחיר מצחיק של 10 שקלים

פלאפל בלוד. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
פלאפל נוסטלגי/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

נסיעה לאזור הבנקים של העיר לוד העניקה לי הזדמנות נדירה לבקר בשוק לוד, אותו שוק אליו הייתי מגיע בילדות עם ההורים לסיבוב קניות הכרחי. באותם ימים השוק היה הרבה פחות מסודר, ושימש על תקן הקניון של ימינו, צבעוני ולא משעמם, מקום מפגש של כל תושבי האזור. בתור ילד לא היו לי דרישות, על דמי כיס לא היה מה לדבר, אבל עדיין היו מיקרים בהם הורי לא עמדו בפיתוי ונכנעו לספינג' הענק שעשו בשוק. היה גם דוכן של קצביה בו הכינו נקניקיות מרגז כל כך טעימות שעד היום לא טעמתי כמותן, הייתי מתחנן לאימי לקנות קצת הביתה. במקום שבו פעלה אותה קצבייה, ניצב היום דוכן הפלאפל של משפחת אלעג'ו.

דוכן פלאפל השוק פועל כבר 10 שנים, בחמש השנים הראשונות הפלאפל היה ממש מול השוק העירוני, אחר כך עבר אל מיקומו הנוכחי, אבל מי שמכיר אותו לא יוותר על ביקור. המחירים הם גם בהתאם למיקום, רק 10 שקלים למנה של פלאפל טעים להפליא, כשעם ההזמנה מקבלים גם צ'יפס הבית. הפיתה של פלאפל השוק ענקית ויכולה להכיל הכל מכל.

חיוקה בפיתה - מציאה כשרה בירושלים
הבאגט הכי טעים בארץ
לכל הטורים של המונה טועם

פלאפל בלוד. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
פלאפל בלוד/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הפלאפל של אלעג'ו חריף, בסך הכל מטגנים את הפלפלים החריפים באותו שמן, כמה פשוט ומתבקש. הוא מתחיל רגוע וטעים ואז בבת אחת נהיה חריף להדהים, לא חריף יותר מידי, אבל מורגש בכל חלל הפה. הפלאפל ירוק וטעים, מטוגן לשלמות עם ציפוי עבה שעושה רעש לפי הספר. אז הציע לי חאג' רוטב טוניסאי, הרמתי גבה ושאלתי על מה הוא בדיוק מדבר, חאג' הסביר לי שמדובר בממרח של פלפלים אדומים שנטחנים יחד עם שיפקה ותבלינים. ביקשתי טעימה לפני, שיפקה בדרך כלל חריפה מידי ופוגעת בטעם האוכל, חאג' לא שומר על רמת חריפות קלה בלבד שרק מרימה את הטעם, מיד ביקשתי מריחה לכל אורך המנה, כדי שילווה כל ביס וביס.

יש מבחר לא מבוטל של סלטים בשביל מחיר כל כך מנצח, וכמובן שצללתי לתוכם. חצילים מטוגנים חופשי, לימון כבוש, גזר כבוש, סלט כרוב כבוש צהבהב מעולה, בצל סומאק, שיכבה על שיכבה, הפיתה התעגלה לה כראוי למעשה ידיו של כל שמן מקצועי. הייתי חייב לשים בפנים הכל, וברוך השם היה מקום. בתאבון, אין מצב שלא תצאו שבעים.

בשבוע שעבר

עוד בית מחוץ לבית: המונה טועם מפרום

לכתבה המלאה

פלאפל השוק. הרצוג 3 לוד. 08-9151583. שעות פתיחה: כל יום 09:00-22:00

פלאפל בלוד. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
פלאפל בלוד/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully