וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים להכנת דגים לחג

2.4.2017 / 10:32

למה חשוב לנגב את הדג לפני ההכנה? איך לשמור על עסיסיותו בבישול? ומה ההבדל בין חריימה לדג מרוקאי? רגע לפני שמתחילים להעמיד את הסירים לחג, כמה טיפים שיעשו לכם קצת סדר

קציצות דגים ברוטב עגבניות. אפיק גבאי,
קציצות דגים ברוטב עגבניות/אפיק גבאי

1. איך להפשיר דג קפוא?

הדרך הקלה ביותר להפשיר דג קפוא היא להניח את האריזה שלו בקערה ולהעביר למקרר למשך הלילה להפשרה איטית ויעילה. אם שכחתם לשים במקרר לילה מראש, ניתן לשים את האריזה הקפואה בקערה ולכסות במים, כך הדג יפשיר בזמן קצר יחסית של חצי שעה עד שעתיים (תלוי בגודל).

2. תמיד מייבשים

לפני בישול דג, בין אם טרי או קפוא, כדאי מאוד לייבש אותו בעזרת מגבת נייר. הייבוש מאפשר לעור הדג לצאת פריך יותר ומסייע לשמן זית או מרינדות שונות להיספג בדג או לעטוף אותו.

3. איך לשמור על עסיסיות הדג?

דגים עשויים להתייבש בקלות בבישול ממושך (בניגוד לבשר בקר, אשר נתחים ממנו מתרככים רק אחרי בישול ארוך). הכלל בבישול דגים הוא שעדיף פחות מיותר, כלומר אם לפי המתכון מבשלים דג, או קציצות דג במשך 20 דקות, כבר אחרי 10 דקות כדאי לבדוק אם הם עשויים מספיק. כשבשר הדג נראה לבן ואטום בצבעו - הוא מוכן לאכילה.

למתכוני דגים לחג:
האביב כבר כאן: סלמון צרוב עם כרישה ופול ירוק
הנסיכה של הסדר: קציצות דגים ברוטב אדום
בפחות מ-10 דקות: פילה דניס עם עגבניות שרי ובזיליקום

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נתחי סלמון על תבשיל כרישה ופול ירוק. אפיק גבאי,
סלמון על תבשיל כרישה ופול ירוק/אפיק גבאי

4. איזה דג הכי מתאים לחריימה?

חריימה הוא תבשיל דגים מהמטבח הטריפולאי, ובו דגים המתבשלים ברוטב מלא טעם שמבוסס על רסק עגבניות, שמן, פפריקה, קימל ומיץ לימון. להכנה של חריימה מומלץ לבחור בדג עסיסי כמו נסיכת הנילוס או בורי, ולא בדגים עדינים ורזים כמו סול. אם מכינים את התבשיל עם פילה דג, עדיף לבשל אותו עם העור כדי שלא יתפרק.

5. איזה דג הכי מתאים לדג מרוקאי?

דג מרוקאי הוא תבשיל דגים שמקורו ביהדות צפון אפריקה והוא מבוסס על ירקות טריים כמו פלפלים, עגבניות, שום וכוסברה מתובלים בשמן ופפריקה. הדגים הפופולריים ביותר למנה הם מושט ולוקוס - דגים בשרניים שמתאימים לבישול ממושך. דגים נוספים שמתאימים לתבשיל זה הם לברק ובס הסלע.

6. איך צולים פילה סלמון שלם בתנור?

בכל מה שקשור לרושם ונוחות הגשה, פילה סלמון שלם הוא הבחירה האידיאלית לצלייה בתנור. את הסלמון אפשר לתבל בשמן זית ועשבי תיבול, או בממרח מתקתק ופיקנטי של דבש וחרדל. האתגר בצלייה של פילה שלם הוא לשמור על עסיסיות הדג, וגם כאן כדאי להתחיל לבדוק קצת לפני הזמן הרשום במתכון. מה עושים? לוחצים בעדינות על האזור הכי עבה בנתח הסלמון, אם הוא מרגיש נוקשה למגע ומרגישים שהבשר נפרד לפתיתים יחסית בקלות, אז הסלמון מוכן.

וואלה! NEWS בשיתוף דגי תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully