וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנהיה לראש ולא לזנב: זה הזמן להתחיל להבין בדגים

18.9.2017 / 7:35

איזה דג מתאים לאפייה? אילו דגים מומלצים להכנת קציצות? ומיהו הדג שלא משנה באיזו דרך תכינו אותו ייצא פשוט טעים? תקופת החגים היא הזדמנות מצוינת להכיר את הדגים הכי נפוצים אצל מוכרי הדגים וברשתות השיווק, ומה מומלץ להכין מהם

חריימה. שני בריל,
חריימה נסיכת הנילוס/שני בריל

נסיכת הנילוס

כמו ששמה מעיד, מקורה של נסיכת הנילוס בנהר הנילוס, ואוכלוסיות גדולות ניתן למצוא באגם ויקטוריה (שם נחשב הדג למין פולש והרסני). מדובר בדג טורף שאוכל דגים, סרטנים, חלזונות ועוד ויכול להגיע לאורך של 2 מטרים ולמשקל 200 ק"ג.

איך מבשלים: נסיכת הנילוס הוא דג שומניהמתאים לבישול ממושך בתבשילים דוגמת חריימה או לקציצות דגים.

מושט / אמנון

פילה אמנון על פלפלים. יח"צ, אפיק גבאי
אמנון אפוי עם קישואים ופלפלים/אפיק גבאי, יח"צ

אמנון הוא דג הגדל בנחלים ואגמי מים מתוקים ברחבי העולם. בארץ הוא גדל בכנרת. זהו דג צמחוני שניזון בעיקר מפלנקטון. מקור השם אמנון הוא בשפה הארמית, וגם מקור השם השני שלו, מושט, הוא בשפה מצרית עתיקה. למעשה, זהו אחד הדגים הראשונים שגודלו בחקלאות ימית לפני יותר מ-2,000 שנה.

איך מבשלים: האמנון מתאים מאוד לטיגון, תבשילים (כמו דג מרוקאי) ולאפייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

באס

מקורו של הבאס, או בשמו המלא באס הסלע, הוא בצפון אמריקה. קל לזהותו בזכות הקווים השחורים האופקיים על עורו הנותנים לו מראה מחוספס (מכאן שמו הלועזי, striped bass). כיום הוא נפוץ בכל העולם כדג חקלאות ימית.

איך מבשלים: מתאים בעיקר לצריבה במחבת, טיגון ואפייה בתנור.

דניס

פילה דניס. תנובה, יח"צ, אפיק גבאי
דניס ברוטב עגבניות שרי/אפיק גבאי, תנובה, יח"צ

דג קטן יחסית שפעיל במימיו הרדודים של הים התיכון וצפון אפריקה וניזון מקונכיות, שבלולים וצדפות. קל לזהות אותו בצורתו הטרייה בזכות הפס הצהוב שבקדמת ראשו (הפס הזה נתן לו את שמו הלועזי: gilthead sea bream). בארץ גדל בחקלאות ימית במים עמוקים באזור אשדוד.

איך מבשלים: הדניס הוא דג יחסית שמנוני שיכול להתאים לכל צורות הבישול, ומיטיב העיקר עם צריבה במחבת, אפייה ובישול ברוטב.

סלמון

סלמון במיסו. נמרוד סונדרס,
סלמון במיסו/נמרוד סונדרס

סלמון הוא אחד מסוגי הדגים הפופולריים בעולם. זהו דג שמתחיל חייו בטבע בשפכי נהרות רדודים, ומשם שוחה למסע התבגרות בים הפתוח. לאחר ההתבגרות זני הסלמון השונים חוזרים לנהרות מהם בקעו במסע מרשים כנגד הזרם. זהו דג טורף שניזון מסרטנים ושרימפס המכילים פיגמנט והוא זה הנותן לבשר הדג את צבעו הוורוד-כתום. כיום הוא גדל בעיקר בחקלאות ימית, כאשר את הצבע הוא מקבל בזכות אכילת אצות עשירות בפיגמנטים.

איך מבשלים: דג הסלמון מתאים לכל שיטות הבישול. ניתן לאפות פילה סלמון שלם (במשקל 1 ק"ג בערך) בתנור בשלמותו, ופילה של הדג מתאים לצריבה, אפייה ואפילו לתבשילים שונים.

פורל

פורל הוא קרוב משפחה של הסלמון, אך עדין ממנו. זהו דג מים מתוקים ששוחה בנהרות ואגמים מסביב לעולם. כמו הסלמון, גם הוא טורף, שאוהב לאכול בעלי חיים שנמצאים בסביבת הנחל, ואת צבעו הורוד הוא מקבל מאכילת מיני סרטנים ושרימפס.

איך מבשלים: פורל בעל טעם ומרקם עדינים, דג נהדר לאפייה בתנור, צריבה במחבת לטיגון.

קרפיון

גפילטע פיש. נמרוד סונדרס
גפילטע פיש/נמרוד סונדרס

קרפיון הוא אחד מדגי הבריכות הנפוצים ביותר, ואחד הראשונים שגידלו בני האדם למאכל. זנים מסוימים של קרפיון יכולים לגדול לאורך של 180 ס"מ ומשקל 38 ק"ג. זהו דג שאוכל הכל וגדל היום בחקלאות ימית בארץ ובעולם.

איך מבשלים: הקרפיון טוב לקציצות (כמו גפילטע פיש) ולטיגון. דג זה מכיל עצמות רבות ויש לאוכלו בזהירות (אם לא טוחנים אותו, כמובן).

מוסר

פילה מוסר ים על מצע פירה ארטישוק ירושלמי מתכון סנפרוסט. אפיק גבאי
מוסר עם ארטישוק ירושלמי/אפיק גבאי

משפחת המוסריים היא משפחה גדולה של דגים טורפים, בעלת יותר מ-250 זנים השוחים במים מלוחים ומתוקים ברחבי העולם. בארץ מוכרים שני זנים שלו: מוסר אדום (מזוהה בזכות הנקודה השחורה באזור הזנב), הגדל בבריכות, ומוסר ים. שניהם דגים טורפים, כאשר תזונת מוסר הבריכות מורכבת בעיקר מדגים קטנים, ותזונת מוסר הים מכילה גם דיונונים, סרטנים ודגים אחרים.

איך מבשלים: מוסר דג מצוין לצריבה במחבת, אפייה וטיגון.

בורי (קיפון)

דגי הבורי נפוצים בכל העולם ויכולים לשחות במים מלוחים כמו גם מתוקים. בחופי ישראל ניתן למצוא עשרה זנים שונים של דג זה. הבורי ניזון מאצות ומיני בעלי חיים קטנים ובעל קצב ריבוי גבוה.

איך מבשלים: הבורי מתאים במיוחד לתבשילים, כמו חריימה ודג מרוקאי.

לברק

דג לברק ואפונה סנפרוסט. אפיק גבאי,
דג לברק ואפונה סנפרוסט/אפיק גבאי

לברק הוא דג טורף הניזון מרכיכות, מיני דיונונים ודגים קטנים. הוא פעיל בטבע בכל אזור הים התיכון, צפון מערב אפריקה וחופיה המזרחיים של אנגליה. כיום הוא גדל בעיקר בחקלאות ימית ביוון וקפריסין, ובעל חשיבות מסחרית רבה במדינות אלו.
בטבע הוא יכול להגיע לאורך של מטר ולמשקל 12 ק"ג.

איך מבשלים: הלברק הוא דג ורסטילי במיוחד, כזה המתאים לצריבה במחבת ואפייה, אבל גם לטיגון ובישול ברטבים שונים.

וואלה! NEWS בשיתוף דגי תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • דגים
  • דג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully