וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוניאק של נפוליאון

גיא גיסר

26.8.2005 / 7:51

מותג הקוניאק "קורווזיה" הוא לא רק המשקה של נפוליאון אלא גם הכוסית המועדפת על פאף דדי. גיא גיסר עם כל הרכילות

מסתבר שלא אנחנו המצאנו את הגלגל. כיום יודע כל בעל בר או מועדון, יבואן של משקה חדש או בכלל בעלים של עסק כלשהו - שידיעה על סלב זה או אחר שהשתמש במוצריו או בשירותיו, תעשה רק טוב למכירות. לא סתם רואים בכל שיפודייה ממוצעת את בעל הבית מחובק עם אנשים רבי השפעה במדינה כמו ביבי, שמעון פרס, שאול מופז וניסים גרמה. את האמת, מי לא אוהב לבהות בתמונות האלה מעל הקופה ולנסות לזהות מי הוא המתחבק המחייך.

אז השיטה הזו ידועה גם בארץ וגם בעולם, אך מסתבר שעשו בה שימוש כבר לפני מאות שנים. גם עולם הקוניאק עשה שימוש בסלבריטאים כדי למכור יותר וכשמדברים על הנושא הזה, מדברים בעיקר על מותג קוניאק אחד, שקשור בחוזקה להיסטוריה של צרפת: הקורווזיה.

מעריץ מס' 1

ההיסטוריה של הקורווזיה (Courvoisier) מחזירה אותנו אחורה לתחילת המאה ה-19. כשעמנואל קורווזיה ולואי גלואה, שני חברים טובים, החליטו להקים חברה הסוחרת ביין ומשקאות אלכוהוליים. החברה הוקמה בברסי, פרבר של פריס והצליחה מאוד.

עם הזמן, למדו קורווזיה וגלואה כיצד מייצרים אלכוהול, והחליטו לנסות ולערבב קוניאק ייחודי משלהם. לאחר ניסיונות לא מעטים, הם הגיעו לטעם שסיפק את שניהם והחלו לשווק את המשקה אצלם בחנות כ"קוניאק הבית". הלקוחות אהבו את המשקה, רכשו ממנו, אך עדיין לא בכמויות מספיק גדולות כדי לומר שהוא שינה את פני ההיסטוריה של הקוניאק.

מי שכן שינה את עתידו של הקוניאק שלהם, היה איש קטן, קצת מוזר, שהתהלך עם כובעים משולשים ויד בתוך המעיל - נפוליאון. בשנת 1811 הוא ביקר באזור והחליט לבקר במחסני החברה של קורווזיה וגלואה, שאירחו אותו באדיבות יחד עם ראש העיר. תוך כדי הארוחה, הגישו לאדון נפוליאון כוסית מהקוניאק הביתי. הוא טעם, התלהב מאוד, ומיהר לקחת עמו כמה חביות של הקוניאק הזה. נפוליאון הפך למעריץ מס' 1 של המותג, ומכיוון שכך, קיבל הקוניאק פרסום לא קטן, שנתן פו?ש רציני ביותר לחברה. האגדות מספרות על כך שגם כשגורש נפוליאון לאי סיינט הלנה, הוא הקפיד על אספקה שוטפת של הקוניאק האהוב עליו - והאנגלים, שהעבירו בשבילו את הקוניאק הנהדר - העריכו זאת עד כדי כך שקראו לקוניאק "הקוניאק של נפוליאון".

עם ההצלחה ועליית המכירות החליט פליקס קורווזיה, בנו של עמנואל, לפתוח מזקקת קוניאק רשמית, כזו שתוכל לייצר כמויות גדולות ומכובדות של הקוניאק האהוב, כדי שיותר אנשים יוכלו ליהנות מהטעם (ושחשבון הבנק יוכל לתפוח קצת). הוא הקים את המזקקה בעיירה ז'רנה (Jarnac) יחד עם ז'ול גלואה, בנו של לואי, והיא נקראה "קורווזיה".

ככל שהשנים עברו, כך יותר אנשים שתו וקנו מהקוניאק של קורווזיה. ב-1869 קיבל הקורווזיה אסמכתא נוספת לכך שהוא אחד הקוניאקים הטובים, והפעם על ידי נפוליאון ה-III, שנתן למזקקה את התואר המכובד "ספק הקוניאק הרשמי של חצר האימפריה", כך שבהנהגת צרפת באותה תקופה, שתו אך ורק קוניאק אחד- קורווזיה.

"Pass The Courvoisier"

ב-1909 הפסיקה חברת קורווזיה להיות בבעלות משפחתית, כשנמכרה למשפחה אנגלית בשם סיימון. משפחת סיימון הקפידה על כל נושא השיווק של הקורווזיה, ונתנה דגש חזק על שיווקו אל מחוץ לגבולות צרפת, ויש לומר בהצלחה די גדולה.

כיום שייך הקורווזיה לתאגיד האלכוהול הגדול "אלייד דומק" (Allied Domecq), והוא חלק משורה ארוכה של מותגים גדולים בעולם כמו "סטוליצ'ניה", "בלנטיינ'ס", "קלואה", "מליבו" ו"לפרואיג". בעזרת "אלייד דומק" הצליח הקורווזיה להגיע ליותר מ-120 מדינות ברחבי העולם, הישג יפה מאוד לכל הדעות.

בארה"ב ניצב הקורווזיה במקום הראשון במכירות של קוניאק ברמה של VS, לא כי הוא באמת הכי טוב, אלא בעיקר בגלל שני אנשים: באסטה ריימז ופי דידי (פאף דאדי). ריימס ופאף דאדי הוציאו את השיר "תעביר את הקורווזיה" (Pass The Courvoisier), שבו הם נותנים עדיפות ברורה לקורווזיה על פני קוניאקים אחרים כרמי מרטן, הנסי, שמפנייה קריסטל, ולראייה
"Give me the Henny, you can give me the Cris, You can pass me the Remi, but the pass the Courvoisier".
הרבה ממעריצי מוזיקת הראפ שמעו את השיר והוא השפיע על הרגלי השתייה שלהם. כוחן של מילים.

הלוגו של הקורווזיה עושה כבוד לאיש שהרים אותו למעלה: נפוליאון כולל הכובע הטפשי והיד בתוך המעיל. ראית נפוליאון- חשבת קורווזיה.

מותגים:

קורווזיה Courvoisier VS - VS

המותג הפשוט של קורווזיה. מכיל קוניאקים בני לפחות 3 שנים המעורבבים יחד. חלק גדול מהקוניאקים שבו מגיעים מאזור פין בואה (Fin Bois), האזור הרביעי בטיבו באזור קוניאק, כך שזה באמת לא מותג הקוניאק שיפיל אתכם מהכיסא. חביב, לא יותר. 40% אלכוהול.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קורווזיה VSOP - Courvoisier VSOP

ה- VSOP של קורווזיה הוא כבר סיפור אחר לחלוטין. זהו Fine Champagne Cognac, כלומר מיוצר רק מענבים משני האזורים המשובחים ביותר, יש בו קוניאקים שהצעיר בהם בן 8 שנים, אך גם כאלה בני 15 ומעלה. קוניאק מורכב ומעניין שמצוי באותה רמה עם מותגי VSOP אחרים שקיימים בעולם הקוניאק. 40% אלכוהול.

קורווזיה XO אימפריאל - Courvoisier XO Imperial

ה-XO של קורווזיה, מותג לא כל כך מוכר בארץ, זכה בשנת 1994 בתואר "קוניאק ה-XO הטוב ביותר בעולם", מה שאומר שהוא באמת באמת טוב. יש בו קוניאקים בני 12 לפחות, יחד עם קוניאקים בני 25, כשרובם מגיעים מגראן ופטי שמפיין, והמיושנים יותר מגיעים מאזור בורדרי. 40% אלכוהול.

קורווזיה אנישיאל אקסטרה - Courvoisier Initiale Extra

למעשה מדובר במותג ברמת XO, אך הוא מורכב מקוניאקים שרובם מגיעים מגראן שמפיין, וחלק קטן מגיע מבורדרי. יש בו קוניאקים בני למעלה מ-30 שנה, והוא נחשב טוב יותר מה-XO הרגיל. 40% אלכוהול.

קורווזיה סקססיון - JS Courvoisier Succession JS

הסקססיון הוא קוניאק שיוצר במיוחד לרגל חגיגות 200 שנה להמלכתו של נפוליאון ה-I כמנהיג צרפת, ב- 2.12.1804. רק 2,000 בקבוקים יצאו לאוויר העולם, והמאסטר בלנדר של קורווזיה, ז'אן מארק אוליבייה, ערבב לרגל המאורע קוניאקים שהגיעו רק מאזור גראן שמפיין, וחלקם יוצרו בין השנים 1910- 1945. בעברית: קוניאקים בני כמעט 100 שנה!
לכל המעוניינים: אם תמצאו בקבוק למכירה, תיאלצו להיפרד מכ- 2,000 ליש"ט כדי ללגום ממנו. שיהיה בהצלחה. 40% אלכוהול.

קורווזיה סקססיון - JS Courvoisier Succession JS

הסקססיון הוא קוניאק שיוצר במיוחד לרגל חגיגות 200 שנה להמלכתו של נפוליאון ה-I כמנהיג צרפת, ב- 2.12.1804. רק 2,000 בקבוקים יצאו לאוויר העולם, והמאסטר בלנדר של קורווזיה, ז'אן מארק אוליבייה, ערבב לרגל המאורע קוניאקים שהגיעו רק מאזור גראן שמפיין, וחלקם יוצרו בין השנים 1910- 1945. בעברית: קוניאקים בני כמעט 100 שנה!
לכל המעוניינים: אם תמצאו בקבוק למכירה, תיאלצו להיפרד מכ- 2,000 ליש"ט כדי ללגום ממנו. שיהיה בהצלחה. 40% אלכוהול.

ל'ספריט דה קורווזיה (L'Esprit de Courvoisier)

מותג הפרסטיז' של קורווזיה ואחד מהקוניאקים הזקנים ביותר שקיימים.

ה-ל'ספריט" מכיל יותר מ- 1,000 קוניאקים שעורבבו יחדיו, כשהזקנים ביותר מגיעים מהחביות הראשונות שזוקקו במפעל, כלומר קוניאקים בני יותר מ-200 שנה, בעיקר מ- 3 תקופות בהיסטוריה הצרפתית: 1802 (המלכת נפולאון ה-I), 1865 (המהפכה התעשייתית ומלחמת האזרחים בצרפת) ו-1910 (ייסוד הרשמי של אזור קוניאק בצרפת).
הבקבוק, כמובן, עשוי קריסטל יוקרתי, וארוז באריזה מקורית שנפתחת לשני צדדים ומגלה את הבקבוק.

השנה זכה המותג היוקרתי בתחרות ה W&S במדליית זהב בקטגוריית הפרסטיז', ומחירו הצנוע של בקבוק מגיע ל- 6,500 $. 40% אלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully