וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הפירור האחרון

סמדר ולטר

13.9.2005 / 7:25

אל תזרקו את שארית העוגה שהתייבשה - אפשר להכין מהפירורים כדורי שוקולד וגם בראוניז ועוגת שוקולד ללא אפייה

אני בטח לא היחידה שטעמים וזיכרונות מהילדות מלווים אותי כל החיים. עד היום בוטנים מצחיקים אותי, כי בתור ילדה חשבתי שגן בוטני זה גן שמגדלים בו בוטנים (ולא הבנתי למה בוטנים צריכים גן מיוחד) ועד היום יש מאכלים מסוימים שאני לא מסוגלת לאכול בגלל טראומות ילדות. קחו לדוגמה את האשכולית האדומה – בת דודה שלי אמרה לי פעם שהצבע האדום הוא מדם שמזריקים לאשכולית וגם היום אני לא יכולה לשכוח מזה. כן, אני מודה, הייתי ילדה די פתיה - תפוזים ננסיים, כך חשבתי פעם, הם בעצם תינוקות של תפוזים שלא גדלו, ואיך אפשר לאכול תינוקות? ומנגד, צימוקים הם בעצם ענבים זקנים ומקומטים ועד היום המחשבה על זה מעלה בי בחילה.

אפרסמון, למשל, הוא פרי שאני עדיין לא מסוגלת לאכול, כי פעם ההורים שלי הכריחו אותי (מתוך כוונה טובה, כמובן) לאכול אפרסמון שלם "כדי שתראי כמה זה טעים, וגם ממש בריא". זה לא ממש לא היה טעים, זה היה נורא ועדיין מעורר בי בחילה בכל פעם שאני רואה אפרסמון בסביבה.

עוגה שפג תוקפה

יש מאכלים שהם מאכלי ילדים מובהקים. אבל נדמה לי שאין אוכל שמזוהה יותר עם ילדים, כמו כדורי שוקולד. הרי כמעט אין ילדים שלא אוהבים לזלול אותם. כדורי שוקולד עושים מפירורי ביסקוויטים או עוגה והפעם אני רוצה לתת כמה רעיונות פחות צפויים למוצרים שיש במקרר או במזווה, שיכולים לשמש להרטבת פירורי העוגה והפיכתם לעיסה ברת גלגול. בנוסף אני אראה לכם שמפירורי עוגה ניתן לעשות עוד כמה דברים.

המתכונים הבאים מנצלים כל שארית עוגה שנותרה לכם. טיפ קטן: אם נשארו לכם כמה פרוסות עוגה לא טרייה, והכמות קטנה מדי בשביל להשתמש בה במיידי - חבל לזרוק. שימו בשקית או בקופסה קטנה והקפיאו. ככה תוכלו לשמור בכל פעם את שאריות העוגות, עד שתהיה לכם כמות מספקת שתוכלו להפשיר ולטחון. אפשר גם לטחון ולהקפיא את הפירורים.

כדורי שוקולד מודולאריים מפירורי עוגה

חומרים:
פירורי עוגה מכל טעם וסוג שיש לכם בבית.
להרטבת הפירורים אפשר להשתמש ברוטב פשוט שמכינים תוך דקה במיקרו, או ברעיונות שאכתוב אחריו.
לרוטב (הכפילו כמויות לפי כמות הפירורים שיש לכם):
2 כפות סוכר
2 כפות אבקת קקאו
2 כפות מים
25 גרם חמאה או מרגרינה

הכנה:
שמים את כל החומרים בקערה קטנה, מערבבים ומכניסים למיקרו לחצי דקה. מוציאים, מערבבים ובודקים אם שהכול נוזלי. אם לא - ממשיכים לחמם עוד כמה שניות, עד שמתקבל רוטב חלק. מערבבים עם הפירורים.

אפשר גם להרטיב בחלב, שוקו מוכן, קפה מוכן (עם חלב), ממרח שוקולד (או נוטלה) מעורבב עם קצת חלב, מעדני חלב או יוגורטים, ריבה מכל סוג מדוללת בקצת חלב או מיץ פירות (לדוגמא: ריבת תותים מדוללת במיץ תותים), סירופ שוקולד מדולל בקצת חלב, שוקולד מריר/חלב/לבן מומס, עם או בלי קצת חמאה, ובכל מקרה- בעודו חם ונוזלי.

אפשר כמובן להוסיף אלכוהול - יין מתוק, ליקרים וכו'. כמויות? אי אפשר לתת במדויק. שימו את הפירורים בקערה, והוסיפו בהדרגה את מה שבחרתם, עד שמתקבלת עיסה יציבה, לא יבשה או רטובה מדי. גלגלו כדורים במה שיש לכם בבית - קוקוס, סוכריות צבעוניות, אגוזים או שקדים טחונים, שוקולד מגורר, קורנפלקס מכל סוג מרוסק לשבבים קטנטנים. אפשר לצפות בשוקולד מומס ואז לגלגל באחת מהאפשרויות (או להשאיר את הציפוי ככה).

בראוניז מפירורי עוגה, ללא אפייה

קל מאוד להכנה. רצוי להכין לפחות יום לפי ההגשה, כי רק למחרת ההכנה מתקבל מרקם כמו של בראוניז לחים ודחוסים.

החומרים:
2 כוסות פירורי עוגה
1/2 כוס אגוזים מכל סוג או שקדים, רצוי לא לוותר, זה קצת שובר את המתיקות
50 גרם חמאה
100 גרם שוקולד מריר

*תבנית קטנה, מרובעת או מלבנית. רצוי לשמן (בחמאה) או לרפד בנייר אפייה.

הכנה:
1. שמים את השוקולד והחמאה בקערה וממיסים במיקרו, עד שמתקבל נוזל אחיד.

2. מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים לעיסה אחידה. מעבירים לתבנית ודוחסים לשכבה אחידה. מחליקים את פני התערובת.

3. מכסים את התבנית בניילון נצמד או בנייר אלומיניום, מכניסים למקרר ומצננים כמה שעות. חותכים לריבועים ושומרים במקרר עד ההגשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוגת שוקולד מפירורי עוגה, ללא אפייה

גם כאן רצוי להכין יום מראש.

החומרים:
4 כוסות פירורי עוגה
1/2 כוס אבקת קקאו
1/2 כוס ריבה מכל סוג
2 כפות ליקר מכל סוג שאתם אוהבים ויש לכם. אם אין, שימו כפית תמצית וניל +כף מים.
50 גרם שוקולד לבן
25 גרם חמאה

*תבנית אינגליש קייק קטנה, חד-פעמית או רגילה, בגודל 30X10 ס"מ, משומנת (בחמאה) או מרופדת בנייר אפייה. לחלופין אפשר כל תבנית קטנה בגודל דומה.

הכנה:
1. שמים את החמאה והשוקולד הלבן בקערה וממיסים במיקרו, עד שמתקבל נוזל אחיד. יוצקים לתחתית התבנית ומניחים להתקרר, עד שמתייצב. אם ממהרים, אפשר להכניס למקרר לכמה דקות.

2. מערבבים את פירורי העוגה עם הקקאו, הריבה והליקר/תמצית הווניל והמים, עד שמתקבל מעין בצק שוקולדי יציב. משטחים את התערובת מעל לשוקולד שבתבנית ומחליקים את פני התערובת.

3. מכסים את התבנית בניילון נצמד או בנייר אלומיניום, מכניסים למקרר ומצננים כמה שעות, עד שהעוגה יציבה. פורסים בזהירות, כדי לא לשבור את ציפוי השוקולד, ומגישים כשהציפוי פונה כלפי מעלה.

שדרוג: אפשר להפוך את העוגה לעוגת שוקולד-פירות. קולפים וחותכים לקוביות 2 תפוחים או אגסים (אפשר שיהיו קצת נבולים). מחממים במחבת 25 גרם חמאה, מוסיפים את התפוחים/אגסים ו-2 כפות סוכר, ומבשלים כמה דקות, עד שמתרכך. מערבבים, בלי נוזלי הבישול, עם התערובת בשלב 2, ואם יש צורך, מוסיפים מעט מהנוזלים. לליקר שבעוגה כדאי להשתמש בליקר תפוחים או אגסים, ואם יש לכם ריבת תפוחים או אגסים- מה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully