וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שתתקעו על הדגל

סמדר ולטר

6.10.2005 / 6:15

אחרי הט-ר-ר-ם של ראש השנה סמדר ולטר עדיין אוהבת ארוחות חג משפחתיות ונותנת 3 מתכונים לחיסול עודפי התפוחים במקרר

למרות שאני חילונית לגמרי, אני אוהבת את ראש השנה. האמת, אני אוהבת חגים בכלל. מה רע? יש אווירה חגיגית, יש חופש, יש ארוחות משפחתיות. כן, אני מודה, ארוחות משפחתיות אף פעם לא הפחידו אותי. אני יודעת שאני בדעת מיעוט ויש סיכוי שיש כאלה שלא יבינו אותי לעולם, אבל אני אוהבת את הארוחות האלה.

אז נכון שתמיד מתכננים שבועות מראש: אצל מי נתארח, מי יבוא ומי לא, מי יכין מה ואיזה מתנות לקנות. ונכון שתמיד אוכלים יותר מדי ולמרות זאת נשאר המון אוכל (שזה בעיני אחד מפלאי הטבע), אבל זה תמיד כיף. אולי זה בזכות העובדה שיש לי משפחה קטנה, אז כל הזדמנות להיפגש עמה, לארח ולהתארח - מבורכת מבחינתי. חוץ מזה, מלבד הפגישה עם המשפחה, הרי זאת הזדמנות לבשל ולאפות, מה שאני מאוד אוהבת לעשות.

אני אוהבת את ראש השנה כי תמיד יש בו תחושה של התחדשות. תמיד שוכנת לה עמוק בתוך בלב, התקווה שהמשפט "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" אולי באמת יתגשם בה הפעם. אני מקווה שבאמת תהיה שנה טובה, וגם אחרי שייגמרו כל החגים ונחזור כולנו לשגרה הלחוצה והעסוקה, ניזכר מדי פעם באיחולי השנה טובה שאיחלנו וקיבלנו, ונשתדל לגרום לשנה להיות באמת הכי טובה שאפשר.

אולי השנה הזאת באמת תהיה טובה, כי בשבוע שעבר קרה לי אירוע משמח שהפך את כל תחילת השנה הזאת לשמחה הרבה יותר. חברתי רותם, ילדה בן בשם אור, ובדיוק כמו השנה החדשה, הוא הביא אתו הרבה אור ושמחה, התחדשות ותקווה.

תפוחים הם אחד מסמלי ראש השנה, שהוא חג של משפחה, ומאפי תפוחים הם בעיני הכי ביתיים ומשפחתיים שיש. אז לכבוד כל המשפחתיות הזאת, הנה כמה מאפי תפוחים שיינצלו את כל התפוחים שנשארו מהחג, ויפיצו ריח של בית ומשפחה.

תפוחים אפויים

מתכון של אחותי. קל ומעולה.

החומרים: (6 מנות)
6 תפוחים גדולים ויפים, רצוי ירוקים
18 חצאי אגוזי פקאן או מלך, או 6 כפיות אגוזים טחונים
12 כפיות סוכר (2 כפיות לתפוח)
מעט קינמון
מים לפי הצורך

* כפית פריזאית (המיועדת להוצאת עיגולים מפירות וירקות. אם אין, משתמשים בכפית רגילה, אבל זה יהיה פחות נוח)
* 6-12 קיסמי עץ קטנים
* 2 תבניות אינגליש קייק (פשוט יותר נוח לאפות בהן) או תבנית אחרת בעלת דפנות גבוהות, שתכיל את התפוחים בנוחות

ההכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות.

2. חותכים מכל תפוח שליש, לרוחב, מחלקו העליון, כך שנישאר עם 2/3 תפוח (להלן- הבסיס) ו"מכסה" מהשליש הנותר. בעזרת הכפית מוציאים מכל בסיס עיגול מחלקו הפנימי (איזור הגרעינים). בכל עיגול שנוצר מסדרים בעמידה 3 חצאי אגוזים, או ממלאים בכפית אגוזים טחונים. מעל האגוזים מפזרים כפית סוכר, וזורים מעט קינמון (חשוב לפזר את הקינמון בתוך התפוח ולא מעליו, אחרת באפיה הוא יישרף ויקבל טעם מר).

3. מכסים כל בסיס במכסה שלו ונועצים בכל תפוח שלם קיסם אחד או שניים (אחד בכל צד), כדי שהמכסה לא יברח. מסדרים בתבניות אינגליש- 3 תפוחים בכל תבנית, או בתבנית רגילה. שופכים בתבנית מים, עד לגובה של כ-2 סנטימטר. מפזרים מעל כל תפוח כפית סוכר נוספת.

4. מכניסים לתנור ואופים 40 דקות, עד שהתפוחים רכים. רצוי במהלך האפייה להרטיב את התפוחים פעמיים-שלוש ברוטב מתחתית התבנית.

5. מוציאים מהתנור, מוציאים את הקיסמים ומגישים עם הרוטב שנוצר בתבנית. רצוי לצרף כדור גלידה ליד ולטפטף עליו מהרוטב, או דבש או סירופ מייפל.

*במקום כפית הסוכר שבתוך התפוחים אפשר לשים כפית סוכר חום, או סוכר וניל, או דבש.

עוגיות תפוחים מקמח מלא

עוגיות שופעות בריאות, עם תפוחים, גרנולה וקמח מלא (ובלי קמח לבן בכלל).

החומרים:
1 כוס סוכר חום - אפשר כהה או בהיר או חצי-חצי
100 גרם חמאה, רכה מאוד
2 ביצים
כוס וחצי קמח מלא, מנופה
קורט מלח
רבע כפית אבקת סודה לשתייה
1 כפית שטוחה קינמון
4 כפיות דבש
2 כוסות גרנולה (אפשר עם תוספות שאתם אוהבים)
2 תפוחים

הכנה:
1. מקציפים יחד חמאה וסוכר חום במיקסר (או במיקסר יד), עד שהתערובת חלקה. מוסיפים ביצים וממשיכים להקציף עד לקבלת תערובת אחידה ותפוחה. מפסיקים את פעולת ההקצפה.

2. מוסיפים דבש, קמח, מלח, אבקת סודה לשתייה וקינמון. מערבבים היטב בכף עד לקבלת בצק דביק. מוסיפים את הגרנולה ומערבבים. מגלענים את התפוחים וחותכים לקוביות קטנות (אפשר לקלוף ואפשר להשאיר את הקליפה- לשיקולכם), מוסיפים לבצק ומערבבים לפיזור אחיד.

3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעתיים.

4. מחממים תנור ל-175 מעלות. בידיים רטובות מעט יוצרים מהתערובת עוגיות, ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה (העוגיות לא תופחות הרבה). אופים כ-15 דקות (לעוגיות רכות) או 20 דקות (לעוגיות פריכות יותר). מוצאים מהתנור, מצננים לחלוטין ושומרים בקופסה אטומה.

עוגת תפוחים ופירורים

בצק פריך פשוט ומהיר, תפוחים רכים, פירורים נימוחים- עוגה מעולה.

החומרים:
לבצק ולפירורים:
300 גרם (2 כוסות +2 כפות) קמח רגיל
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 ביצה טרופה
קורט מלח
למלית:
4-5 תפוחים, אפשר קצת רכים
3 כפות סוכר
25 גרם חמאה
חצי כפית עד כפית קינמון (לפי הטעם) – לא חובה
כחצי כוס אגוזי פקאן או מלך- לא חובה אבל משדרג

* תבנית מרובעת 25X25, או עגולה בקוטר 26

הכנה:
1. קולפים ומגלענים את התפוחים ופורסים לחצאי פרוסות או לקוביות בינוניות. שמים במחבת עם הסוכר והחמאה ומבשלים כ-10 דקות, על אש קטנה, תוך ערבוב עדין מדי פעם, עד שהתפוחים מתרככים. מורידים מהאש, מוסיפים אגוזים וקינמון, מערבבים ומצננים לחלוטין.

2. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים את התבנית בנייר אפייה. מומלץ להרטיב קצת את התבנית כדי שהנייר יידבק.

3. מכינים את הבצק והפירורים: שמים במעבד מזון קמח, מלח, סוכר וחמאה ומעבדים קצרות, רק עד לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ומעבדים רק עד שנוצר כדור בצק. אם הבצק יבש ולא מתחבר, מוסיפים כף (או יותר, לפי הצורך) מים קרים ומעבדים קצרות. אם הבצק דביק מאוד, מוסיפים כף (או יותר, לפי הצורך) קמח.

4. מחלקים את הבצק ל-2/3 ו-1/3. את ה-2/3 מהדקים בידיים לתחתית התבנית. מחוררים את הבצק במזלג. מפזרים מעל את התפוחים (עם נוזלי הבישול, אם יש). מפוררים מעל את שאר הבצק.

5. מכניסים לתנור ואופים כ-30 דקות, או עד שהעוגה יציבה ומעט זהובה. מוציאים, מצננים וחותכים למשולשים או ריבועים. מגישים חם או קר, רצוי עם גלידה וקצפת.

* אם אין מעבד מזון, אפשר להכין את הבצק בידיים: שמים בקערה קמח, מלח, סוכר וחמאה ומעבדים קצת בקצות האצבעות, רק עד לקבלת פירורים. מוסיפים ביצה ומערבבים כמה שפחות, רק עד לקבלת בצק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully