וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אס מנצח?

נגה משל

1.11.2005 / 6:22

מאמצים רבים נעשים כדי להפוך את הפרי הברזילאי אסאי לכוח מוביל בבתי קפה, חנויות הטבע ומכוני כושר. תנו לו צ'אנס כי העובדות אומרות שהוא פצצת בריאות

במבט ראשון נדמה היה שבכוס שלי רוחש משקה שוקולד סמיך ומתוק, הריח הזכיר קצת בננה ולאחר שלגמתי מן הנוזל הטעם היה כשל שייק פירות עם פירות יער ובננות. זהו הרושם הראשוני שהותיר עליי הפרי הברזילאי אסאי שמיובא לארץ בתור מחית פרי קפואה על ידי "אסאי ברזיל" ומיועד להכנת גלידות, מיצים ושייקים. היבואן אמנם מסר שגם הטעם כשל שוקולד ויין, אך הדמיון הסתכם בייחוד במראה.

הפרי עצמו נראה כענב קטן, דומה לאוכמנייה ובעל צבע סגול עז הוא פרי של עץ דקל שגדל רק ביערות העד האמזונס בברזיל ויש לו יתרונות תזונתיים גבוהים שהפכו אותו לפופולרי במכוני כושר באירופה ובארצות הברית. האסאי הוא מקור טוב לאנטיאוקסידנטים שעוזרים במניעת מחלות לב וכלי דם ומונעים היווצרות תאים סרטניים, יש בו הרבה חומצות אמיניות המשפרות את סיבולת הגוף, סידן, ויטמין E, סיבים תזונתיים וברזל (מספק כ-80% מהתצרוכת היומית המומלצת).

הדיאטנית הקלינית רותי אבירי בר אל אומרת שבתרבות המערב עוד אין מספיק מחקרים על הפרי אולם בהנחה שנתוני היצרן מדוייקים - כנראה שלא התגלה עוד פרי עם כל כך הרבה אנטיאוקסידנטים, שומן מצוין, סיבים, סידן, ברזל וכנראה גם עושר גדול של ויטמינים ומינרלים - הכל תחת קורת גג אחת".

האסאי משווק כמחית באריזות אישיות בבתי טבע בארץ, מסעדות, גלידריות, בתי קפה ומועדוני כושר, בהם רשתות כמו "ארקפה", "אספרסו בר", ו"הולמס פלייס". מחיר לצרכן: 6 שקלים.

לבירור נקודת המכירה הקרובה: 054-4431120.

קערת אסאי מסורתית

מוציאים מהמקפיא 2 חבילות 100 גר' של "אסאי ברזיל", מניחים אותן מתחת למים זורמים למספר שניות. חותכים כל חבילה ל-2 חצאים ושמים את תכולתן בבלנדר.

מוסיפים 100 מ"ל מיץ תפוחים.

מערבבים בבלנדר במשך 30 שניות.

מוסיפים חתיכת בננה ו-2 כפות דבש (או כף סוכר). מערבבים בבלנדר עד לקבלת מרקם אחיד.

מגישים בקערה בתוספת גרנולה ופרוסות בננה.

כוס משקה אסאי

חוזרים על שלושת השלבים הראשונים של המתכון למעלה, אבל משתמשים רק בחבילה אחת (100 גר') של "אסאי ברזיל" ו – 100 מ"ל מיץ תפוחים.

בכדי להחליף את הארומה המתקתקה בארומה חמצמצה ניתן להחליף את מיץ התפוחים במיץ תפוזים או להפוך טעמו לנייטרלי יותר, על ידי ערבובו עם חלב. באם כוס האסאי סמיכה מדי ניתן לדלל אותה על ידי הוספת עד 50 מ"ל מים מינרלים.

אפשר גם להוסיף: מנגו, אננס, אפרסק, תות
לאחר ההכנה ניתן לעדן את האסאי על ידי ערבובו עם יוגורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully