וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודי ביותר

רועי ירושלמי

20.8.2007 / 8:03

אנחנו כאן כדי לחשוף בפניכם בתי קפה סמויים שאחרי שתכירו לא תפסיקו להודות לנו. והפעם – מילשטוק בגינת רות בלב ת"א. המנות כמעט חד פעמיות, החברה מלבבת והמחירים - בדיחה

בין הרחובות פרישמן לריינס, בגינת רות, אחת הפינות הסמויות, השקטות והנעימות ביותר במרכז תל אביב, מסתתר לו בית קפה קטנטן, 'קיוסקפה מילשטוק' שמו. הדוכן הפיצפון צבוע כולו בפסים אדומים ולבנים, מוקף בספסלי עץ וכריות פופיות וממוקם בין עצי פיקוס ירוקים וגדולים.

הבעלים הגאים חנה מילשטוק היא ללא ספק גולת הכותרת במקום. מילשטוק, שהקימה את המקום לפני כשלוש שנים, לאחר שנים שניהלה מסעדה באותו שם בצהלה, מנפיקה מדי יום מבחר רב, שונה ומגוון של עוגות, מאפים, פשטידות וסנדביצ'ים שאין שני?ים להם.

"אני קמה ועושה מה שבא לי באותו היום," אומרת אשת החיל מילשטוק. "המבחר משתנה כל הזמן, למרות שיש מנות עונתיות קבועות, שאני משאירה עקב דרישות הקהל." בביקור אקראי לגמרי באחד מימי השבוע נמצאו מנות כמאפינס חלבה ושוקולד, מקלוני קשקבל, טארט שזיפים ומרנג וכן סנדביץ' חביתה ובצל מקורמל וטוסט פטה וטפנאד. רובן המכריע של המנות נהנות מחד פעמיות קסומה, שמוסיפה לשארם הכללי של המקום, אבל יש גם להיטים חוזרים כסנדביץ' קציץ הבשר החורפי, סנדביץ' לביבות הטונה, כריכי הביצה והדואה המצרית ועוגת הגבינה האלמותית.

גם המנות הקבועות המוגשות בקיוסקפה מסבות נחת. מבין מנות הדגל ניתן למנות את קסטת הווניל וריבת החלב הקייצית (14 ש"ח) , העשויה מעוגיות חמאה ומפרפה וניל שמילשטוק מכינה בעצמה, גרנולת פריכיות האורז והדבש (14 ש"ח), המלווה בפירות העונה וכן את ברד הפירות (10 ¤), ושייק הפירות המרענן, המורכב מפירות עונתיים טריים (בימים האחרונים כיכבו בבלנדר המקומי אננס, מלון, מנגו, נקטרינות ואפרסקי 'בליני' לבנים) ושבבי קרח.

בית קפה שהוא רשת קהילתית

כשמצרפים לאוכל הנפלא את המחירים הנוחים והיחס האמהי, הרי ברור שמילשטוק עלה על נוסחה מנצחת, שקנתה לו - כמעט מיום היווסדו - קהל מעריצים יציב ורחב. אלה - הנמנים על פי רוב על יושבי הבניינים המקיפים את הגינה ובני ביתם על ארבע - יושבים כמעט מדי יום במקום וקרויים לא-אחת על שם כלביהם ('אבא של מישה' ו'אמא של ג'ו?קי' הם רק שניים מהם), שגם נהנים מחטיפים שמוצעים במקום.

עם הזמן התרחבה התשתית הקהילתית של הקיוסקפה, וכיום החברים הקבועים במקום נהנים ממועדון ספרים להשאלה, יציאות ליליות משותפות ויש אפילו דיבור ער על נסיעה משותפת לסיני בראש השנה.

המחירים במקום נוחים עד נוחים מאוד - מחיר פרוסת עוגה העונה על ההגדרה ''עוגה קטנה" (ובעברית: מיני מאפינס ועוגות בחושות) הוא 6 שקלים, עוגות רציניות יותר תעלנה 10-12 שקלים, מאפים מלוחים אישיים כדוגמת סהרוני קוטג' מתומחרים ב-3 שקלים, סנדביצ'ים ב-5-20 ש"ח ואילו עסקית קפה ומאפה – 15 ש"ח.

לאחרונה, לאחר קריאות חוזרות ונשנות, התחילה חנה להציע עוגות שלמות הביתה, בהזמנה מראש ובטייק אווי (35 לעוגה בחושה או לעוגת שמרים, 30 לשישיית מאפינס), שאותם היא מכינה בעצמה, לפי ההיצע העונתי ועל פי בקשות המזמינים

קיוסקפה מילשטוק, גינת רות (במפגש הרחובות יעל, אסתר המלכה, רות ושולמית). שעות פתיחה: א'-ה', 8:00-20:00 , ו' 7:45-16:00. טלפון להזמנת עוגות: 050-7777463

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully