וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב - מעדנים תימנים בפתח תקווה

13.12.2011 / 16:00

המונית של קובי רובין עוברת למנוע טורבו, אחרי דגימה של חריף תימני מיוחד, ששם את הסחוג בצ?ל- המונה מבקר במסעדת הסאלוף בפתח תקווה

מרק שעועית בדוכן האסלוף. קובי רובין
מרק שעועית בדוכן האסלוף/קובי רובין

מסעדת הסאלוף ברחוב גוטמן בפתח תקווה, הייתה פעם מקום קטן ברחוב אחר בעיר, שבו לימד אבא יעקב את בנו ליאור על רזי הבצק התימני הטעים, שעברו במשפחה מדור לדור. תחילת הסיפור בסבא נתן, בעל מאפייה בשכונת התקווה בשנות ה-60, בה היה מכין על הדרך מאפים שלא היו מוכרים לאף אחד, חוץ מלתושבי השכונה הוותיקים. יעקב מפעיל עד היום את אותה החנות בשכונת התקווה ומשמר מסורת עתיקת בצקים, והבן ליאור משביע את רעבונם של תושבי פתח תקווה כבר 4 שנים במסגרת הסאלוף, שעברה בינתיים למרכזה של העיר, ממש בצמוד לשוק העירוני. במקום יש בר מטבח פתוח, כשמחול מחבתות הלחוח מרקד מול העיניים. הבלילה נוצקת לכמה שניות ואתה כלקוח רעב, צופה בפס יצור יעיל ומקסים למראה.

ליאור מכין לחוח כל דקה על אחת מהמחבתות הרבות במקום. בפאנקייק התימני המלוח שהוא מכין (שכולו בריאות חוץ מהבצק) יש תיבלון סודי וחילבה, מה שנותן לו את המליחות והחמיצות – פתרון מעולה לאנשים שמכירים את התכונות הבריאותיות של החילבה, אבל לא יכולים להכניס ביס מהלבן רך הזה.

גם את הסאלוף - הגירסה התימנית של הפיתה העיראקית, אופים בכל שעות היום, וגם כאן הצהבהבות של הבצק באה מכמויות גדולות של חילבה. סאלוף ללא טעם חילבה ברור בתוכו, מצביע על חובבנות, אבל פה ליאור לא משחק בכמויות, מקצועי עד הסוף.

ג'חנון ומלאווח יש כאן לרוב, גם קובנה - גירסת החלה התימנייה, שלא החליטה אם היא לחם שבת או עוגה תפוחה מאוד. המקום מגיש גם שקשוקה ופול עם ביצה, כדי לקלוע לכל חך אפשרי, ומרק השעועית מגיע עם לחוח אחד, או סאלוף, או שתי פיתות רגילות. המרק הסמיך די חד-גוני בבסיסו, לכן כל מרכיב חיצוני חשוב בהעלאת הטעם הכללי שלו. כדאי לבקש מליאור את חריף המקצועיים שהוא מחביא במקרר, מעשה ידיו לפי מתכון של אבא יעקב, המורכב מפלפל סודני רשע מרושע, פותח סתימות ידוע (אני מאמין שאפשר לנקות איתו במיקרים מסויימים גם חלודה ממקומות קשים במיוחד) או כמו שליאור אומר (והוא תימני) "עם זה, זה חריף!!". על מנת לא לבלבל לקוחות שיאנם קבועים, לחריף הזה אפילו לא קוראים סחוג, זה עושה צל על סחוג רגיל, עם אפשרות לאבד תחושה בלשון לחצי יום, אבל איך היינו עוברים את החיים בלי לקחת כמה סיכונים מטומטמים. ולכן אזהרה מראש, נא לא לתת לליאור לשים לכם את החריף, שימו אותו אתם, טיפה טיפה בזהירות. התוצאה, המרק מביא שפיץ למעלה והופך למרק עשיר סמיך, כל התיבלון בכמה טיפות והמרק משנה את כל הצורה בפה, גם אם הוא פתאום חריף מדי, הוא כל כך טעים שאתם תאכלו ותסבלו בהנאה.

המרק עצמו עם ביצה ולחוח, ותרכובת סלטים בסיסית, בסך הכל 20 שקלים. המלצה של המונה - לכו על הלחוח, הוא בדרך כלל מוגש ליד המרק ישר מהמחבת, וזה עונג אמיתי.

סאלוף. רח' גוטמן 20 (על פינת רח' מרכוס), פתח תקווה. טל . 03-9347184. כשר

א'-ה' 0730-1930
ו' 0730-1600

לכל המדורים של אוכל רחוב

מתכונים תימניים בהכנה ביתית

מרק שעועית בדוכן האסלוף. קובי רובין
מרק שעועית בדוכן האסלוף/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully