וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: איפה אוכלים פשוטי העם ברעננה?

22.4.2014 / 7:10

שיחה מקרית עם פקח חניה הובילה את המונה לביתן האוכל, שם מוגשת ארוחה מלאה במחיר ללא תחרות - מנה משביעה הכוללת עיקרית בשרית, תוספת, סלט ולחמניה ב-20 שקלים

המונה טועם ביתן האוכל. קובי רובין
ארוחה מלאה ב-20 שקלים/קובי רובין

כל כמה שבועות אני מגיע לאזור רעננה צפון, מאזורי תעשיות העל בארצינו. זה לא אזור מגורים ולכן לא תמצאו כאן חנויות מכולת או מסעדות ביתיות למיניהן. כמו המשפט הידוע של הגשש החיוור, עם הגיל בא הגובה, גם רעננה צפון יקרה מידי לעובדי האזור, ולכן רוב המחירים באזור המדובר יקרים יתר על המידה.

אחרי שמצאתי חנייה חוקית באזור, התחלתי להסתובב ברחובות. כל המחירים מתחילים מ-30 ש''ח ומעלה לאוכל בעמידה. התעצבנתי ופניתי בחזרה לחניון לאסוף את המונית ולחזור למחוזות נורמליים. מה קורה לאותם עובדים שאין להם את היכולת לצאת מהאזור, האם הם צריכים להביא אוכל מהבית? אף פעם לא חיבבתי אוכל מחומם בקופסאות פלסטיק, אפילו מהאיכות הכי טובה. האוכל הכי טעים בבית יאבד את טעמו אחרי כמה שעות בקופסא ואחרי חימום במיקרו הטעם יהפוך לזיכרון ישן.

איך שנכנסתי לחניון ראיתי פקח חניה סורק את המכוניות. בדרך כלל אין לי סבלנות לפקחים, אבל הפעם החלטתי לשאול, איפה לעזאזל אוכלים פשוטי העם ברעננה צפון? הפקח עצר את עבודתו והסביר לי שרוב העובדים במקום נופלים למלכודות יוקר המחייה, אבל יש מקום אחד זול באזור.

המונה טועם ביתן האוכל. קובי רובין
מהיום אין שום סיבה לשלם כל כך הרבה באזור. ביתן האוכל/קובי רובין

אחרי שלוש דקות בדיוק, מצאתי את עצמי בכניסה לחניון הסמוך. שמחתי לגלות שיש חניון ללא תשלום, כבר סימן טוב. ממול נחשף מבנה שהוסב למסעדה הכי פשוטה שיש. לפני עמדו בתור עובדים עם כרטיס עובד משתלשל. חיפשתי את התפריט רק כדי לגלות שאפשר לאכול ארוחה מלאה ב-20 ש''ח, מצמצתי כלא מאמין. ברעננה צפון! עד כאן זה נשמע בלתי אפשרי, התחלתי להנמיך ציפיות, כל המצב היה מוזר. לרגע חשבתי שהמחירון מוגבל למנה צמחונית, זה יכול לקרות וקורה בהמון מקומות, המנה הצמחונית מוזלת ומפתה, לא בביתן האוכל. בחרתי במנה בשרית עם שתי תוספות בסיסיות וגם סלט. התחלתי להעמיס, קודם כל הונחה על הצלחת חתיכת עוף גדולה ומכובדת, בדיוק כמו בבית. אמרתי לעצמי, לך תדע עם העוף רך וטרי?

החלטתי ללכת על בטוח ולקחתי מנה של אורז לבן ועליה שיכבה עבה של ירקות מבושלים, על הצד ביקשתי חריף, ליתר ביטחון, אתם יודעים. המוכר במקום הזכיר לי לקחת את הלחמנייה הקטנה, הייתי קורא לה ייצוגית. על הסלט הייתי מוותר, הוא לא היה טרי במיוחד, אפשר לראות בתמונה, אבל לא באתי להתעסק בתפל. לאחר פירוק ראשוני העוף נתגלה כרך וטרי, ממש עונג לחך, האורז היה על הצד היבש, הירקות היו טעימים להפליא. ניסיתי לבקש תוספת, זה לא עזר לי, צריך להוסיף כסף, אז ויתרתי והבטחתי לעצמי לחזור שוב למקום. שוב הורדתי ציפיות, אולי העוף יכזיב בהמשך? אבל לא, הוא היה טעים עד העצם.

מהיום אין שום סיבה לשלם כל כך הרבה באזור, אולי זה יהיה שיעור לשאר המסעדות באזור, הלקוחות הם לא שבויים שלכם, יש אפשרות לשבוע בישיבה.


ביתן האוכל. זרחין אלכסנדר 12 רעננה. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-15:00. ו' 09:00-13:00. כשר , רבנות רעננה

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully