וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: אומנות השווארמה

24.6.2014 / 8:02

למונה נמאס לקבל שווארמה בפיתה מוקטנת, ולכן הוא מאמץ באהבה את שווארמה הרוזן, שם גם פיתה של חצי מנה מפוצצת בכמויות מסחריות של בשר עסיסי

שווארמה רוזן. קובי רובין
אומנות השווארמה/קובי רובין

שווארמה טובה היא מוצר יסוד ויש אנשים שממש לא יכולים לעבור את היום בלי מנה בשרית. למזלי, אני לא חייב לאכול בשר כל יום, אבל הצורך יותר ממוכר לי. לאותם רבים ורעבים מנה של שווארמה היא סוג של אומנות שרק מעטים יודעים באמת לעשות. יש שיסעו למרחקים רבים מכל נקודה לחוות מנה ראויה ומצוינת, אגב כך גם ישלמו הון, או אפילו יהיו מוכנים לאכול בשר מלוח בפיתה מצומקת. היום בעיר יש הרבה "שפים" למיניהם שמנסים לרקוח לנו מיני מאכלי רחוב, כל מיני גלגולים וקומבינות, משחקי כמויות, תפריטים מתעתעים עם שינויי פונט, כלים מוגבהים, מפה שהיא תפריט עם חותמת ועוד כל מיני טריקים שונים ומשונים, העיקר שאתה תאכל אותה והם ירוויחו עליך.

שווארמה טובה נמדדת בכמות ובאיכות שלה, בלי יותר מידי הצגות. עכשיו אתם מבינים למה אף 'שף' ישראלי לא ניסה ולא ינסה לעשות שווארמה. מלאכת המחשבת הזאת שמורה רק לאמיצים שבטבחים אמיתיים, הם לא עוברים מסך אף פעם, כי אנשים אמיתיים בדרך כלל לא פוטוגניים.

את המקום של משפחת רוזן גיליתי לפני חודשיים. בפעם הראשונה שעברתי ליד המקום ראיתי שלט קטן שמודיע על המחיר המשעשע, לא אכלתי את הפיתיון מההתחלה, עם הזמן, במיוחד בשעות הצהריים המוקדמות שמתי לב שהמקום מתמלא, חרדת שווארמה קלה עברה בעורקיי, כמו יראת החומוס של אבו חסן רק בבשר. הגעתי והזמנתי חצי מנה, על התפריט היה כתוב שהם מפוצצים את הפיתה. הבטחות כאלו כבר ראיתי בהרבה מקומות. שמתי לב שהשקית של הפיתות היא אותה שקית, כלומר הם מכינים את המנה באותה פיתה גדולה של הפלאפל. יש בהרבה מקומות מוסר כפול, פיתות גדולות רק לפלאפל, כל שאר המנות בפיתה עונש, כלומר פיתה מוקטנת. אני, מיותר לציין, לא אוהב מקומות כאלו.

את חצי המנה שלי קיבלתי בגודל מכובד של הפיתה הריבועית. את החצי הזה פוצצו לי בשווארמה, אני מתכוון לגמרי עד הסוף, ועוד הוסיפו לי עוד מעל. לא עם צ'יפס, אני אוהב את הצ'יפס שלי בנפרד. יש סלטים חופשי בצד שמאל של הדוכן, פרוסה של חציל מטוגן, סלט חציל פיקנטי, סלט כרוב פשוט וטעים, בדיוק מה שאני צריך. כל זה עוד מצא מקום בחצי, רק תיזהרו מרוטב הסלסה, הוא נוטה לפרק את הפיתה. ועכשיו לעיקר, השווארמה הייתה לא מלוחה, קצת צרובה, רכה ומתובלת במידה הנכונה. זה נתן לי סיבה מספיק טובה לחזור אל המקום שוב ולצלם לכם את התמונה היפה שאתם רואים, והמחיר הוא רק 22 שקלים למנה, לא לדאוג, כל המנות עד לצלחת בפחות מ-30 שקלים, בתאבון לכולם.


שווארמה הרוזן. יצחק שדה 27 תל אביב. 03-6525557. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-24:00, ו' 08:00-14:00

שווארמה רוזן. קובי רובין
שווארמה הרוזן/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • שווארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully