וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: סמבוסק כבש על הנחל

2.9.2014 / 8:02

המונה לוקח את הילדים בשבת לנחל אלכסנדר. בדרך הוא עוצר אצל איוב לסמבוסק כבש מושלם שגם מאפשר להשביע את המשפחה בפחות מ-100 שקלים

סמבוסק כבש במקום של עיוב. קובי רובין
חייב את החריכה הקלה של הסאג'. סמבוסק כבש אצל איוב/קובי רובין

בשבת אני ועוד המון בית ישראל נעים בדרכים עם ילדים ורעש במכונית, עוברים ממקום למקום עם מטרה לשרוף זמן עם הילדים. יש שמכינים סנדביצ'ים בבית, או פיקניק, ובינינו, רוב העבודה בבית נופלות על הנשים, אז כתבה זו נותנת פתרון לארוחת צהריים נהדרת וזולה על הדרך. המין הגברי מתנהל לו די בעצלתיים ביום שבת, הגבר בהגדרה הוא יצור די עצלן כשיש אישה בחייו. יום שבת בשביל הנשים הוא עוד יום עבודה, אני יודע שאני מכליל, אבל אני יודע גם שאני צודק, מניסיון.

יש אנשים שבשבילם יום חמישי הוא היום האחרון של השבוע, יש שבשבילם יום שישי הוא היום הקצר והמיוחד שסוגר את השבוע. אני לא נמנה על אף אחד מהאנשים הללו. בשבילי השבוע מתנהל בידיעה שכל יום הוא יום עבודה, ולכן יום שבת הוא יום עבודה מלא ורגיל. אני לא מתלונן, רק מציין עובדה על העולם סביבנו. אני יודע שאתם קוראים אותי בשביל לגלות עוד מקום על הדרכים של ארצינו היפה, אבל כל מקום אשר אתם הולכים אליו ביום שישי או שבת, עובדים בו אנשים אחרים שנותנים לכם שירות.

המקום של איוב ממוקם על מזלג דרכים על הכביש הפנימי 5700, הכניסה הצפונית של נחל אלכסנדר, מזלג של דרך עפר וכביש די סואן ביום שבת. המון בית ישראל מגיעים אל השמורה הקסומה של נחל אלכסנדר, עם כל הירוק מסביב, צבי הענק, השביל לכיוון הים, אחת משכיות החמדה האחרונות במרכז המדינה.

המקום של איוב מבחינתי הוא היהלום הקטן והפשוט של צפון השמורה, מקום מפגש של כל בית עמך ישראל, עם דגל ישראל מתנפנף לו מעל הכל וכולם על שרפרפים ישובים ואוכלים, בתוך מטע בוסתן נעים של עצי זית עם צל מלטף.

חיפשתי חנייה על הצומת המסוכן, מזיז את המונית בתנועות זהירות קדימה ואחורה, כולם כמעט חונים כמוני על הצד בקטנה, על הכביש הפנימי אין כמעט חנייה. יש גם טרקטורונים ששועטים בדרך העפר, אז הכי טוב לחנות בשוליים.

סמבוסק כבש במקום של עיוב. קובי רובין
יהלום קטן ופשוט של משורת נחל אלכסנדר. המקום של עיוב/קובי רובין

ניגשתי לכיוון הסככה הקטנה של איוב, היה מאחוריו סאג' ענק ועליו עלים דקיקים של בצק, אפשר כמעט לראות דרך הפיתה הדרוזית. יש אפשרות לקבל את המנה בפיתה מחיטה מלאה, ויש אופציה לטבעונים. אני התעניינתי במנה הבשרית, סמבוסק כבש, אותו משולש ידוע מהמטבח הדרוזי. לרוב הוא מוכר בגרסה הצמחונית, במילוי עשב ועוד עשב. להצליח למצוא מישהו באזור המרכז שמכין סמבוסק דרוזי בשרי, זה כמו להיכנס ולהתארח בבית של דרוזי, הצצה למטבח מפואר שלא פוגשים הרבה.

הסמבוסק עצמו מוכן כבר מראש על הבוקר, האישה מניחה אותו על הסאג' לחימום מהיר שכולל צריבה אותנטית, יש מסעדה בדנמרק שקיבלה שלושה כוכבי מישלן על השימוש באפר של חציר, אם זה טוב להם, זה טוב גם לנו. אם הסמבוסק לא מגיע אליך צרוב עד כדי מעט פחם, הוא לא בדיוק טעים, בטוח לא באותה מידה, אתם חייבים את החריכה הקלה של הסאג'. מכירים את התחושה שמשהו כל כך טעים שאתם מתחילים לחלק מחמאות כשהאוכל עוד בפה, אז זה בדיוק מה שקרה לי.

הכמות המדודה של הכבש בסמבוסק, מספיקה בשביל ליהנות מהטעם העדין. ההוספה של של סלט הטאבולה המעולה, הבצל בשמן עם פפריקה, החריף ירוק אש במידה הנכונה, העובדה שאיוב הוסיף עוד מהשמן המעולה שלו, כל זה בשביל 17 שקלים בלבד, כולל היכולת להשביע את הילדים שלכם בפחות מ 100 שקלים כולל הכל, זו מציאה.


סמבוסק כבש בבוסתן נחל אלכסנדר. פארק נחל אלכסנדר, כניסה צפונית. כביש 5700. שעות פתיחה: ו' 09:00-18:00 שבת 09:00-18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully