וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה הקטנה: סיור טעימות בתרשיחא

15.9.2014 / 14:56

בסמטאות הציוריות של תרשיחא מסתתרים שלל אוצרות: גלידרייה משובחת, מאפייה בניחוח פריזאי, שוק צבעוני, חומוס חם ופלאפל טרי טרי. סיור טעימות גלילי באווירת חו"ל

השוק בתרשיחא והסיורים של נורית פורן

הסמטאות הציוריות של תרשיחא שבגליל יכולות להעניק בקלות תחושה של כפר קטן בסיציליה או יוון. אווירה מיוחדת מקדמת את פני המגיעים, תוצר של מקום קטן עם בתים מטופחים, תושבים מסבירי פנים ונוף גלילי סביב. על הרקע הקסום הזה פועלת כאן כמות מרשימה בתי אוכל מצוינים.

הסיורים של נורית פורן, שנקראים "העולם על פי נורית" מעניקים הצצה ייחודית לאותם מקומות בתרשיחא. מעבר לסיורי יום שיוצאים בשבתות המתוארים כאן, וכוללים ביקור בשוק שמתקיים מדי שבת, ניתן לקחת גם סיור לילי לתוך סצינת חיי הלילה, שמבקרת בפאב שבצמוד לו יש גם מבשלת בירה, פאבים קטנים ובארים עם הרבה אופי.

לסיורים של נורית ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-8283022

The good bread bakery

בכניסה למאפייה כבר נתקלים בקסם שממש ניגר מהמקום הזה. בזמן אידית פיאף מזמרת שאנסונים ברקע, שאהין שאהין, אופה צעיר וצנוע, אופה פה לפי מצב הרוח פוקאצ'ות טריות ולחמי שאור גם הם תזכורת לניחוח הפריזאי שעולה מכאן. שאהין, עד לא מזמן עבד במסעדות הסמוכות אלומה ואדלינה, תמיד נמשך למלאכת האפייה. לפני מספר חודשים פתח את המקום שלו בו הוא מציע מבחר באגטים, פוקאצ'ות, לחמי מחמצת, לחמי שיפון, כוסמין (20 שקלים), קרואסונים, גביניות, עוגות משתנות, למשל עוגת תאנים (45 שקלים) ועוד. והכל באווירה נינוחה ונעימה.

The good bread bakery

בלי טיפת פרסום השמועה על המאפייה עובר במהרה מפה לאוזן ורבים מהמקומיים ומתושבי החוץ מגיעים במיוחד לכאן לפתוח את היום עם קפה ומאפה. לכן כדאי להגיע מוקדם כי הסחורה מתחסלת מהר. ניתן לקנות גם ממרחים כמו פסטו וממרחי עגבניות שמייצרים במקום, לאבנה ביתי שמייצרת אמא של שאהין, ואפילו גרנולה ביתית (20 שקלים למארז גדול).

The good bread bakery. סמטאות השוק הישן, ליד הכנסייה הקתולית. שעות פתיחה: רביעי-שישי 07:00-16:00 שבת 07:00-15:00

השוק בתרשיחא

השוק בתרשיחא מתרחש בשבתות מדי שבוע. הוא לא שוק גדול במיוחד אבל עצם העובדה שהוא מתקיים רק אחת לשבוע תורמת לאווירה. הדוכנים הצבעוניים מציעים את מיטב תוצרת האיזור החל מפירות קיץ כמו דובדבנים, שלל סוגי עגבניות, חצילים בלאדי, פלפל שושקה אדום בוהק והמון ירוקים גליליים כמו מלוחייה, עולש וריג'לה (פרפחינה). כמו כן תמצאו כאן שמני זית טריים, זיתים, פיצוחים לצד שלל פיצ'פקעס, ביגוד והנעלה.

שוק תרשיחא. מעלות - תרשיחא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מסעדת אל אמיר

המסעדה המזרחית בשוק תרשיחא נמצאת שם כבר קרוב ל-20שנה ומפורסמת בעיקר בזכות השלט בכניסה " אין כמו האוכל של אמא, האוטו של אבא והחומוס של אל אמיר". החומוס מגיע טרי וחם ( בתפריט מבחר סוגי חומוס בהם חומוס רגיל - 20 שקלים, או חחומוס עם בשר-34 שקלים). אשתו של אמיר לבנונית במקור ומכינה תבשילים לבנוניים שמשלבים חומרי גלם מקומיים והרבה עשבים מהגליל. אחד ההיי לייטס במסעדה הם הקישואים הממולאים ועלי הגפן (32 שקלים) ומבחר תבשילים. מעבר לכך אפשר לנשנש גם כיסונים מטוגנים כמו קובה (16 שקלים ל-3 יחידות) וסמבוסק (14 שקלים).

מסעדת אל אמיר. שוק, מעלות תרשיחא. 04-9979059. שעות פתיחה: ב' - ו' 21:00 - 08:00. שבת 19:00 - 08:00

פלאפל יוסף

כדורי הפלאפל של יוסף עבליני מוכרים היטב בקרב תושבי הגליל. כבר שמונה שנים שהוא מכין בבית עץ קטן בשוק תערובת פלאפל מופלאה בלי יותר מדי התחכמויות. כדורים גדולים, פיתה טרייה, שמן שמוחלף לעתים קרובות וטחינה מושלמת לאיזון הטעמים, שמכינה אמו דליה.

פלאפל יוסף

לצד הפלאפל נכנסים לפיתה גם סלטים טריים, וחומוס ביתי (10 שקלים לחצי מנה, 15 שקלים למנה).

שעות פתיחה: ב'-שבת 09:00-18:00. 050-4778129

ממתקי אבו ג'ימי

קונדיטוריה עם מגוון מיני מתיקה וטוויסט בעלילה, בחלקה הפנימי שלל ממתקים ובחלקה החיצוני בר, שמאפשר לשתות בירה מהחבית. לתוך המתוקים מכניסה באהבה אום ג'ימי, את המסורת הלבנונית עליה גדלה מהבית. בתפריט: שבקייה, בסבוסה, בקלאוות שמעוטרות בפיסטוקים, קשיו או בוטנים (60 שקלים לק"ג), בקלאוות בלי סוכר (890 שקלים), בקלאווה סורית בעבודת יד עם פחות בצק וסוכר (120 שקלים), כנאפה (45 שקלים לק"ג), ויש אפילו מחלקה כשרה בהשגחת הבד"צ.

רחוב השוק.04-9974552. שעות פתיחה: ב' -שבת 08:00-21:00

בוז'ה

משמעותה שם בוז'ה בערבית הוא גלידה. אדם זיו, בן קיבוץ סאסא טייל באירופה ובאיטליה שם למד והכיר את רזי הגלידה. כשחזר ארצה חיפש מקום בעל אופי של כפר איטלקי כדי לפתוח בו גלידריה ואז גילה את תרשיחא. כאן הוקמה בוז'ה, גלידרייה ארטיזנלית ששמה דגש על חומרי גלם גליליים. הטעמים הפופולריים: תאנים מסקרפונה, קשיופאה, סורבה חלווה תמרים ואגוזים, פיסטוק גלילי, ריבת חלב, שוקולד סן דומינגו, אגוזי לוז ועוד (מנת ילד 14 שקלים, מנה רגילה 19 שקלים, מנה גדולה 23 שקלים), כמו כן בתפריט גם וופל, קרפ, אפוגטו ועוד.

רחוב ראשי, ליד כיכר השוק, פתוח בימים שני עד שבת מ-10 בבוקר עד חצות, ובימי ראשון מ-17, 054-2874156.

מייקיס טופ וויו

האווירה הייחודית לאיזור ניכרת גם כאן, בפאב מסעדה שנמצא בקצה גרם מדרגות ארוך. האופציה הכי מזמינה כאן היא לשבת תחת כיפת השמיים ולהשקיף על הנוף, וללגום בירה מול השקיעה. במקום מספר בירות מהחבית ומנות יוצאות דופן כשהלהיט הוא סלמון שמעשנים במקום במעשנת מחביות יין ומעניקה לדג את טעמו המיוחד (39 שקלים). כמו כן מנות כמו סלט עוף טריאקי (55 שקלים), מרק פירות ים (58 שקלים), סלמון אפוי בעישון ביתי קל לצד תפוחי אדמה (65 שקלים) ועוד.

מייקיס טופ וויו. 054-5202332. לא כשר. שעות פתיחה : א'-שבת 18:00 ועד השעות הקטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully