וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ליאפים עם ג'יפים

עפר עין-גל

1.8.2006 / 0:03

מסעדת 'פויקה' חוגגת שנתיים ומדגישה שהיא אפריקן סטייק-בר ולא מקום חורפי של קדרות. לרגל היומולדת היא מצ'פרת במתכון של המיתולוגית - עוגת שוקולד בפויקה ומציגה תפריט חדש

בר הבשר פויקה, הנושא את שם הקדרה האפריקנית, שמייבא השף אריאל כהן ('אמורה מיו', 'מנטה ריי', 'כפות תמרים') למבנה היפואי הנושן בואך שכונת נגה - חוגג שנתיים.
הפויקה הפכה לפק"ל בקרב חובבי הג'יפים היאפים, אך גם למאסט בחצרות השאנטיות של צעירים ששוכרים בית במושב. כהן, לימד את היושבים בציון את נפלאות בישולי הקדרה בשטח ובמקביל גם בר הבשר 'פויקה' פילס את דרכו להצלחה. המקום רכש לו מעמד כמקום ייחודי, המציע שלל המצאות ושיטות בישול בקדרה האפריקנית, החל מסטייקים וכלה בעוגת שוקולד שכבר הפכה למיתולוגיה.

הרעיון להקמתו נולד כשאריאל כהן שהה באפריקה במסגרת טיולי שטח ואופנועים שארגן, ועסק גם בפיתוח אתרי תיירות באוגנדה. כהן חיפש מוצר משלים לעסקיו ומצא כי הקמת בר-בשר בארץ ומיתוגו כמוצר אפריקני, יהיה מהלך טקטי נכון שישתלב היטב עם שאר עסקיו בחברת "פראאוט אוגנדה", שבבעלותו.

בשנת 2004 הוא חבר אל ברי יוגב ותמיר הירשברג ויחד הם הקימו את הפויקה בר הראשון בעולם (ככל הידוע לנוגעים בדבר). המטרה הייתה "לבסס מותג בעל אפיונים בינלאומיים, המסמל מקוריות ואיכות, שישמש כשער תרבותי וקולינרי לאפריקה" מסביר הירשברג. במקביל המשיך כהן לקדם את עסקיו באוגנדה. בימים אלה השלים את בנייתו של קמפינג לודג' על גדת אגם במערב אוגנדה ולודג' שני כבר נמצא בתהליכי פיתוח. במקביל מוציא כהן לפועל, ביחד עם החברה הגיאוגרפית, את מסע "מלכת המדבר" באוגנדה.

אם ננחת שוב ב'פויקה' היפואי, בתפריט היומולדת החדש מציעים קדרות חדשות, כזנזיבר (חיטה אפריקנית עם חלב קוקוס ג'ינג'ר ואגוזי קשיו - 34 ש"ח), ולצדן מנות שרחוקות מלהיות קדרות. למשל, מלאווי גולד (חציל מעושן קלוי במחבת עם צלע טלה, רצועת כבד טלה ונענע - 42 ש"ח), ואפילו מיני רולים, כג'ינג'ה רול (צ'אפטי אוגנדי עם קרם חציל פלפל אדום ופטריות ברוטב שעועית שחורה - 32 ש"ח ), או קרפוג'ה רול (צ'פטי אוגנדי עם בשר בקר וכבש פלפלים וכוסברה. פיקנטי - 38 ש"ח).

קדרות בקיץ הלוהט זה לא ממש הולך כאן, בגלל זה רוענן התפריט עכשיו?

הירשברג: "פויקה הוא דבר ראשון אפריקן סטייק-בר. העיסוק בקדרות צריך לרדת מסדר היום. זה מקבע את ההתייחסות ל'פויקה' כמקום של קדרות, לכן השאלות מה אוכלים בחורף ומה בקיץ הן לא רלוונטיות, כי הן תוחמות אותנו למקום עונתי".

אתם בשטח כבר שנתיים, נראה שזה הזמן לסמן מטרות עתידיות. מה הלאה?

הירשברג שמח לפרט תכנית שאפתנית בשלושה שלבים. הראשון: "רשת מסעדות בשר בינלאומית באפריקה-אוגנדה, טנזניה ודרום אפריקה ובהמשך אף בניו יורק. במקביל, הקמת מותג לייף סטייל, בשילוב עם "פראאוט אוגנדה", שישלב יישומים מאפריקה ותיירות באוגנדה. היעד השלישי הוא פיתוח קשרי מסחר באפריקה וכולל יבוא ותיווך בעסקאות תיירות ונדל"ן".

בתום החלומות הגדולים, אם שוב פעם נמקם עצמנו ביפו, נזכיר שגם בקינוחים יש חידושים. רולים כ"רולקס" רול אוגנדי (עם שם מאוד מערבי, שלא לומר יוקרתי), עם בננה קרם וניל ודבש (26 ש"ח), תפס מקום של כבוד לצד עוגת השוקולד הידועה, עליה כמובן לא ויתרו. אנחנו, בחדוות החגיגות, כשרוחו של כהן היתה טובה עליו, אף הצלחנו לשחרר מתכון:

עוגת שוקולד חמה בפויקה

חומרים:
9 ביצים
600 גר' שוקולד מריר
300 גר' חמאה
200 גר' סוכר

הכנה:
ממיסים את השוקולד ביחד עם החמאה, עד שמתקבלת עיסה אחידה וחלקה.
במקביל מקציפים את הביצים (לא מפרידים חלבון וחלמון) עם הסוכר.
לאחר שהביצים יציבות והשוקולד נמס מקפלים את השוקולד בעדינות ובהדרגה לתוך הביצים.
יוצקים את התערובת לפויקה קטן (מספר 1/4), ומכניסים לפויקה גדול (מספר 3).
את המכסה של הקטן משאירים פתוח, את הגדול מכסים ואופים מעל המדורה או מעל הכיריים במטבח במשך 12 דקות.
רצוי להשאיר את התערובת במקרר ולאפות רק לפני האכילה.

'פויקה', תרצה 14, תל אביב, טלפון: 03-6814622

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully