וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן המטבח: איך מכינים ברד ביתי מושלם?

30.7.2014 / 12:00

הדרך הכי טובה להתקרר ומהר היא לשתות ברד. מאמן המטבח מסביר למה זה תמיד יוצא לא מספיק מתוק, ונותן טיפים למשקה ששווה את ההשקעה

סקרנים לגבי חומר גלם? רוצים לבשל משהו אבל לא יודעים איך? יש לכם שאלה לגבי תהליך הכנה? כתבו לנו בפייסבוק או במייל foodsupport@walla.net.il

ברד. ShutterStock
צבעוני ומקרר. ברד/ShutterStock

חן שאל: מה הדרך הכי טובה להכין ברד בבית ?

בקצרה:
כדי להכין ברד בבית מה שצריך לעשות זה: להכין תערובת קצת יותר מתוקה ממה שאתה מגדיר מתוק, למקום את התערובת הזו בקופסה בפריזר, לערבב אותה טוב טוב אחרי שעה ואז לחזור על הפעולה כל חצי שעה עד שיהיה לך ברד. זה לוקח זמן אבל זה מצדיק את ההשקעה.

בהרחבה:
ברד, או גרניטה זו פשוט תערובת של שבבי קרח קטנים שמתמוססים בפה. זהו אחד האמצעים הטעימים ביותר לצנן את החום, וההכנה שלו מאוד פשוטה וקלה. כעת ארחיב קצת על כל השלבים:

כל פרי הוא פוטנציאל לגרניטה. אפשר להכין אותה מענבים, שזיפים, אפרסקים, אבטיחים, מנגו, לימונים (פופולרי במיוחד באיטליה) ועוד ועוד. הדרך הכי טובה להכין אותה היא על ידי ריסוק הפרי במעבד מזון או בבלנדר, עד שמתקבל שייק. כדי להקל על העבודה של הבלנדר צריך להכין את הפירות מראש– לקלף כשצריך (במקרה של מנגו) לגלען ולחתוך לקוביות בגודל אחיד. אפשר להוסיף מעט מים כדי לעזור לתהליך הטחינה.

לשייק הזה צריך להוסיף סוכר – שיכול לבוא בצורה של סירופ שאתה אוהב (למשל מייפל או סילאן), ובמתיקות שצריכה להיות קצת יותר מתוקה ממה שהחיך שלך מחשיב כמתוק, זאת מכיוון שכשאנחנו אוכלים משהו קפוא, רגישות הלשון לסוכר יורדת, אז על האובדן הזה צריך לפצות בתוספת מתיקות. עוד מרכיב חשוב בתערובת הוא אלכוהול, שיכול להיות כל משקה אלכוהולי שאתה אוהב (בתנאי שהוא לא בירה). הסוכר והאלכוהול לא קופאים, ובאיזון נכון (שיובא מיד) הם תורמים למרקם נעים וכיפי לתוצר הסופי.

על ½ ק"ג של פירות שנטחנו לשייק אני אוהב לשים בערך 25 מ"ל של אלכוהול חזק (כמו וודקה, רום או ברנדי) או ½ כוס (120 מ"ל) אלכוהול חלש – כמו יין לבן או אדום למשל. הסוכר הוא לחלוטין תלוי טעם ופרי – יש פירות מתוקים יותר ופחות אז חשוב לטעום ולקבל החלטה במקום לגבי האם להמשיך להוסיף או לעצור.

גרניטה בטעם הדרים וג'ינג'ר. ברני ארדוב
גרניטה תפוז/ברני ארדוב

עכשיו מגיע שלב ההקפאה. כשאתה שם נוזל מבוסס מים בפריזר, המים ישנו את מצב הצבירה שלהם מנוזל למוצק. הטמפרטורה של המקפיא הממוצע היא 18- מעלות, ולוקח זמן לקור לחדור פנימה. ברגע שהמים משנים את מצב הצבירה שלהם, מחוץ הקופסה כלפי פנים, הם יוצרים קריסטלים, או גבישים זעירים של קרח.

הקטע הכי חשוב בהכנת גרניטה הוא לשבור את הגבישים האלו בתדירות גבוהה מספיק כדי שיהיו קטנים ונעימים לאכילה. ערבוב התערובת בצורה יסודית מדי חצי שעה, אחרי השעה הראשונה של ההקפאה יביא אותך למצב הרצוי.

היה ושכחת לערבב – מה שתקבל יהיה בלוק קרח. גם אותו אתה יכול לעבד (בעזרת מעבד מזון חזק) לכדי מצב ברדי, אבל זה ידרוש ממך לחתוך את הבלוק לקוביות וזה סתם מעצבן.

אחרי שכל התערובת שלך הפכה לברד אתה יכול להשאיר אותה בפריזר שבועיים ואפילו יותר וכשאתה מוכן להגיש פשוט לתת לה ערבוב קל וזהו. עניין זה הופך אותה לקינוח מושלם להכנה מראש.

בהצלחה!

שייק בריאות שמחליף ארוחה
שלל מתכוני גרניטה קפואים
מאמן המטבח: האם אפשר להקפיא פירות?

לבלוג של עוז תלם

  • עוד באותו נושא:
  • ברד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully