וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים למתחילים

גלי רבינק

11.3.2009 / 14:51

גלי רבינק אפתה אוזני המן שוות בסדנת הילדים הפורימית של גלי ברמן

הדייט שלי הבריז לי ואפילו לא טרח להודיע לי בעצמו. אמא שלו התקשרה ומלמלה משהו על הפורימון בשכונה, ואני חייכתי בנימוס וחשבתי לעזאזל איפה אקושש עכשיו ילד חלופי.

כנראה שהמשפט הפדגוגי על מי שטורח בערב שבת נכון. מי שלא ביקשה אפידורל ב-2003 שלא תתלונן ערב אחד ב-2009 שאין לה ילד בן 6 ללכת איתו לסדנת אפייה לילדים. לא נורא, אזמזם לי שיריי גירל פאוואר ואספר על הפרחח שהבריז למיה (עם חיריק) ואלמה (עם א') בזמן שנאפה אוזני המן מתוקות ומלוחות ועוגת כובע של ליצן.

מתחת למצנפת

השפית גלי ברמן התזזיתית, שבמהירות מסחררת מפטמת כל משפט בכמות גדולה של מילים. הנחתה את קבוצת הילדים בסדנא בלי להיות מורתית ונוזפת או לחילופין מתיילדת.

את דרכה במטבח היא החלה לפני 19 שנה, אחרי הצבא. בלי כל ידע בבישול ואפייה דפקה על דלת מסעדת "קרן" והציעה את עצמה כעובדת מטבח בהתנדבות. חיים כהן שפתח את הדלת התרשם מהיוזמה והחריצות. ומאז הרזומה שלה כולל כמעט 5 שנים במסעדת "קרן", השתלמויות כקונדיטורית בצרפת ואנגליה, עבודה כשפית בקייטרינג "פוד ארט" וכשפית הפרטית של טד אריסון ז"ל. כיום בעלת קייטרינג בוטיק ומנחת סדנאות ברשת "Spices".

מלפניי ומצדדיי

התמקמתי לצד תום וליבי הנסיכות, שעפעפו לעברי את התשובה "אנחנו חברות עוד מהקייטנה" (שזה כמו לאכול מאותו מסטינג במילואים ).

ונמרוד שברצינות תהומית שינן את המתכונים. ולמרות שאני נוהגת לראות בילדים, אנשים קטנים עם תחביר קלוקל שנמנעים מלקנח את האף, הילדים בסדנא התגלו כמתוקים ונבונים.

הדבר הכי חשוב שלמדתי

אני אסתכן בכך שתחשבו שהתחפשתי לאצבע המורה של מיכל דליות. אבל באופן כמעט בלתי מורגש בין אפייה לדחיסת שוקולד לאוזן המן, גלי יצרה שיתוף פעולה ועודדה את הילדים הגדולים יותר לעזור לקטנים, לסדר ולנקות בתום האפייה וחשפה אותם לטעמים חדשים. וזה אפילו לא כאב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שווה את הכסף?

הסדנא הייתה כיפית והילדים יצאו עמוסים בפחמימות בשלל צורות ועם שוקולד מרוח לצידי השפתיים. האם זה שווה 119 שקל לילד עבור שעתיים של סדנא? שאלה טובה. מדובר אומנם בחצי ממחיר הסדנא הממוצעת למבוגרים. אבל, זה עדיין נשמע לי מעט יקר ונראה לי שהמחיר צריך להיות "ילדותי" ומכווץ יותר.

"Spices כלים וטעמים", קהילת סלוניקי 11, הדר יוסף ת"א טלפון: 6475555 -03

הסדנא הבאה לילדים "ארוחת פסח לילדים בלבד" בהנחיית גלי ברמן מתקיימת בתאריכים 12-13/4.

מתכון: עוגת שוקולד בכובע ליצן

חומרים המספיקים ל-8 עוגות אישיות:
200 גרם חמאה או מרגרינה
4 כפות קקאו
2 כפות נס קפה
1 כוס מים רותחים
מעט וניל
1.5 כוסות סוכר
3 ביצים
200 גרם קמח+ 2 כפיות אבקת אפייה
גביעי גלידה ( רצוי עם תחתית שטוחה)

אופן ההכנה:
1. לערבב את כל המרכיבים במטרפה ידנית ולצקת לגביעי הגלידה.

2. לאפות בתנור המחומם ל- 180מעלות כ-20 -25 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully