וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפריטים הסודיים שאתם לא מכירים

23.1.2012 / 13:50

חושבים שאתם מכירים את כל המסעדות והארוחות שיש לעולם הקולינרי הישראלי להציע? הכירו את המנות הסודיות והארועים הנעלמים

בעוד שבחו"ל כבר הספיקו לשכוח מ"הטרנד הסודי" של עולם הקולינריה, שכלל מסעדות מחתרתיות, ארוחות ערב סודיות ופאבים שפעלו תחת מעטה מסתורין, לארץ הוא לא ממש הגיע. ועם זאת, לומר שהכל ידוע ומוחצן תהיה טעות. מתחת לאפכם, בין כל שפע המסעדות שרק מתחננות שתכנסו לאכול בהן, שלל יחסי הציבור, שלטי חוצות מנקרי עיניים והמקומות החמים שחייבים לסמן עליהם וי, מסתתרות כמה תופעות קולינריות שלא ממהרות להתפרסם, ובכוונה.

הויטרינה

טרנד הנקניקיות הביא עמו שלל מקומות מופלאים בשנתיים אחרונות, ביניהם גם הויטרינה, מקום שקל לפספס. מי שיצליח לבלום בזמן ייגלה 14 סוגי נקניקיות חובקות עולם בייצור ביתי. כך למשל נקניקיית איסטנבול מבשר בקר וכבש מעושן, נקניקיית מילאנו מבשר בקר ורוזמרין, נקניקיית מינכן מבשר לבן וגרגירי חרדל ועוד. אי אפשר בלי בירה מהחבית, וצ'יפס שמוגש בתוך גירסה מוקטנת של עגלת סופר שגולת הכותרת שלו היא ה-50/50, שחציו תפוחי אדמה וחציו שבבי בטטה מטוגנת שמוגש עם קליפת לימון מגורדת. אבל הסוד האמיתי ידוע רק ללקוחות הנאמנים. מי שמתאזר בסבלנות יפונק על ידי הבעלים נתי מנשה בשוס האמיתי: בראוניז שקולד עשירים במיוחד שמכינה אימא של נתי, לפי מתכון סודי. אם מגיעים בסוף היום, כבר לא נותר זכר מהשוקולד הממכר.

הויטרינה. רחוב אבן גבירול 54, תל אביב. 03-6960304

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבראוניז הסודיים של הויטרינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלי

עיר במימדים של ניו יורק יכולה להרשות לעצמה ברים שכאלה, בתל אביב לעומת זאת העניין מעט מרוכב יותר ועדיין, בחודשים האחרונים פורח כאן הדלי. מדובר בסנדביצ'יה לכאורה המציעה מבחר כריכים אבל למעשה דלת אחורית כבדה מהווה שער כניסה לבר סודי ואפלולי שפועל החל מ-21:00. גם בבר מוגשים הסנדביצ'ים המופלאים של המקום. בין הכריכים: קורנביף עם גבינת גאודה, איולי חזרת, חרדל וכרוב כבוש, כריך צמחוני עם ריקוטה, אבוקדו, יוגורט ושום קונפי, כריך נקניקיות עם בייקון, צ'דר, רליש מלפפונים ועוד.

דלי. רחוב אלנבי 47, תל אביב. 03-6425738

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

202

דן לב מוכר בעיקר כצלם אוכל עסוק, אבל הפן המחתרתי שלו מתבטא בסטודיו לצילום שמארח ארוחות שחיתות המתפרסמות מפה לאוזן. יתרונו של המקום, הוא בהיותו חלל גדול וורסטילי שניתן לשנות באמצעות תפאורה לכל קונספט. השפים שמאחורי הארוחה הם לב עצמו והשף איתי בר, שיוצרים ארוחות בנות 6-8 מנות בלופט התל אביבי שלהם. השניים סופגים השראה גם מהצילומים שאליהם הם נחשפים בסטודיו ויוצרים מגוון ארוחות קונספט בנושאים שונים. ניתן להזמין ארוחה לפי נושא, עונה או מותאמת אישית לבעל השמחה. במקום מתארחים לא רק אירועים פרטיים אלא גם אירועים עסקיים עד 150 איש. 202tlv@gmail.com

סטודיו 202, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודיו 202. רגע לפני ארוחה סודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לונג סנג

סועד תמים שייקלע למסעדת לונג סנג באלנבי תל אביב, יקבל באהבה את התפריט בכריכה האדומה. מה שהוא לא יודע, שיש תפריט נוסף בצבע שחור, שכתוב באנגלית ובסינית ליודע דבר בלבד. קיים סיכוי סביר שבעלי המסעדה יכחישו את דבר קיומו, יתעקשו שתיקחו את התפריט האדום ויגידו לכם שממילא הם זהים. הסיבה להפרדה נוצרה בעקבות ישראלים שהזמינו מהתפריט השחור ואז החזירו מנות כי התפריט לא ממש מפרט מה יש בכל מנה. התפריט האדום, מכוון לטעם הישראלי-סיני, ואילו השחור הוא הדבר האמיתי, עם מנות מהמטבח הסיני קנטונזי המקורי. מנות לדוגמה: ברווז פקין על פנקייקס דקיקים, מרק פירות ים וכן ארוחת הוט פוט הכוללת ציר בקדרה הנמצאת במרכז השולחן וסביבה שלל כופתאות בשר ירקות פטריות ועוד שמכניסים ומבשלים בתוך הציר, בעודו על השולחן.. תפריט לבעלי לבעלי נפש הרפתקנית בלבד.

לונג סנג. רחוב אלנבי 13, תל אביב. 03-5163769.

האויסטרים של מוסי פנצטר

לדוכן הדגים הפופולרי של מוסי בשוק הכרמל מגיעים אויסטרים טריים מצרפת פעמיים בשבוע בימי שני ורביעי. אם מתקשרים אליו כמה ימים קודם הוא יביא לכם את האויסטרים ישר משדה התעופה. אם מבקשים יפה הוא גם מסביר איך לקלוף אותם ולהשתמש בהם.

חנות הדגים של מוסי פנצטר. הכרמל 35, שוק הכרמל, תל אביב. 054-4503512

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האויסטרים של מוסי פנצטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק פיליפיני בנווה שאנן

סיבוב של שישי בבוקר במדרחוב נווה שאנן ייגלה כי במקום נערך שוק שבועי ספונטני. כאן ניתן למצוא חומרי גלם מיוחדים שהתושבים הפיליפינים של דרום תל אביב מגדלים בגינות הפרטיות שלהם. בנוסף נמכר כאן גם אוכל רחוב פיליפיני שהתושבים נוהגים להכין בבתיהם ולמכור ברחוב. לא לבעלי לב חלש.

מדרחוב נווה שאנן, תל אביב.

אבו חסן הירושלמי

ירושלמים יודעי דבר שומרים בסוד על אחד מכוכי החומוס המשובחים של העיר העתיקה, שנחבא בחלק לא מתוייר שלה. המיקום, שעשוי להיות בעייתי בימים של חוסר יציבות ביטחונית מבטיח את מעטה המסתורין. את החומוס הטרי של אנטוניה בשער הפרחים, מכינים בדרך הישנה והטובה, עם מכתש ועלי בעבודה ידנית שמתחילה ב-02:00 בבוקר ועל כן החומוס נגמר במהירות. לקראת שעות הצהריים מכינים כאן קבבים איכותיים.

אנטוניה, סמוך לשער הפרחים, ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת אומניבור אצל רימה אולברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועדון ארוחת הערב של השפית רימה אולברה

מי שאוהב לאכול הכל, אבל ממש הכל, ישמח לגלות שקיים מועדון סודי לאנשים שכמותו. לפני חמש שנים ייסדה השפית רימה אולברה בביתה מועדון ארוחת ערב סודי תחת השם אומניבור שמשמעותו בלטינית אוכל כל. נושאי הארוחה משתנים בכל פעם, בין אם ברוח בני המאיה, ארוחת שחיתות צרפתית, אוכל רחוב וייטנאמי ועוד ומשלבת לא אחת גם הסברים אנתרופולוגיים מהשפית.

אולברה, שעלתה ארצה לפני מספר שנים ועבדה כשפית במסעדות בסן פרנסיסקו לא נותנת לשום דבר להגביל אותה. בארוחות החודשיות היא מתפרעת עם אויסטרים, לובסטרים ענקיים, ירקות אקזוטיים ושלל חומרי גלם מיובאים מרחבי העולם ומפתיעה את הסועדים שסומכים עליה בעיניים עצומות ומוכנים לשלם ככל שנדרש. חלק מחומרי הגלם והמתכונים נאספים במסעותיה הקולינריים של השפית ברחבי הגלובוס.

החל מפברואר הקרוב יעברו הארוחות למסעדה החדשה של אולברה, אואזיס, שתפתח על חורבות לה מייזון. שם היא מבטיחה להמשיך ולקיים את מסורת ארוחות השחיתות. לארוחות שמתקיימות ל-14 איש בכל פעם, ניתן לנסות ולהירשם דרך האתר של אומניבור, אם כי מצוין שם במפורש, שמי שמבקש להצטרף צריך להסביר למה כדאי לצרף אותו, וכי הוא יוכל לקחת חלק רק אם יתפנה מקום. רשימת ההמתנה, מיותר לציין, ארוכה.

ליצירת קשר עם רימה אולברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully