וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאות על האש: 10 שיפודיות מומלצות

במקום לנפנף בפארק ולהזיע על הפחמים, אפשר פשוט לפתוח שולחן בשיפודיה, שתעשה עבורכם את העבודה הקשה. קבלו רשימת שיפודיות מצטיינות מכל רחבי הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיפודים של אילן העיראקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילן העיראקי, טבריה

מה שהתחיל כמקום קטן שמטגנים בו חביתות עם שחר, הפך לשתי שיפודיות מלבלבות בעיר טבריה: האחת בשיכון ג' בטבריה עילית, והשנייה בתחנת הדלק דור אלון בעיר. הקבב הוא הכוכב הראשי פה, בשיפודיה של אילן, אבל יש גם שישליק עגל והודו, שקדים, כבדים, סטייק אנטרקוט, כבש, ולילדים - שניצל. הסלטים מפוזרים על השולחן ברוחב לב, המחירים לגמרי הגיוניים, אפילו צנועים, ובאופן כללי מדובר במקום שבהחלט שווה לעצור בו כשאתם בסביבה.

אילן העיראקי. רחוב ברץ, שיכון ג', טבריה עילית. 04-6733555. כשר.

מסעדת עין עירון, עין שמר

על הכביש מול מחנה 80, במיקום אסטרטגי לגמרי, ניצבת לה שיפודיה ענקית: מסעדת עין עירון. יותר מכל אפשר לומר על המקום הזה, שמדובר במסעדה עם שירות סופר יעיל ומתוקתק. עוד בטרם תספיקו להניח את ישבנכם על כיסא ולמצמץ לשלום, וכבר ינחתו על שולחנכם כל הסט המוכר והידוע של סלטים. החומוס פה מצוין, הסלטים סבירים – טריים אך לא מתעלים. באגף השיפודים מומלץ מאוד להזמין שישליק כבש, שנחשב ממנות הדגל. ככה, בשביל הספורט, קחו לעצמכם זמנים מרגע כניסתכם למסעדה ועד הגיהוק שאחרי. תופתעו לדעת כמה מהר אפשר לעשות את זה.

מסעדת עין עירון. מול מחנה 80, עין שמר. 04-6370285. לא כשר.

בן חמו, אור עקיבא

למשפחת בן חמו יש חנות בשר בשוק של אור עקיבא, אבל גם שיפודיה מצטיינת במרכז המסחרי. בין המנות המומלצות במיוחד: שקדים, מרגז, וטחול עגל ממולא בחלקי פנים. אם אתם נופלים על יום מוצלח, גם האנטרקוט מפתיע ברמתו הגבוהה. הסלטים, מאידך גיסא, סתמיים, וממש לא כדאי להתמקד דווקא בהם. יש פה שני אולמות לא מאוד גדולים, שבאחרונה עברו שיפוץ, ככה שעכשיו חוויית הישיבה יותר נעימה בהשוואה לעבר. במקרר הוויטרינה יש תצוגה מפוארת של בשר טרי וטוב, ומאחוריו גריל גחלים ארוך וצר. אפשר לקחת כל דבר בגרסת החצי מנה, ולשלב כל מיני סוגי שיפודים. אגב, התבלין ששמים פה על הבשר קצת מטשטש את הטעם, וכיוון שהבשר באמת משובח, מומלץ לוותר עליו ולהסתפק במלח בלבד.

בן חמו. המרכז המסחרי, ליד בנק הפועלים, אור עקיבא. 04-6100463. כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שיפודי אולגה, גבעת אולגה

אחת השיפודיות הוותיקות והמצוינות באזור הצפון. הבשר איכותי, עם מבחר מרשים של חלקי פנים ונתחים פחות שגרתיים. לקרניבורים מתקדמים מומלץ לבחור בספאק – נתח הקצבים. הוא מצריך אמנם שיניים חזקות, אבל שווה את מאמץ הלעיסה. גם הקבב פה נהדר, עסיסי ומלא טעם. מבחר הסלטים אמנם מצומצם למדי, אך טעים ביותר. טחינה, בצל ועגבנייה מהגריל, וסלט ירקות קצוץ. מה עוד צריך הבנאדם.

שיפודי אולגה. רחוב התנאים 6, חדרה. ליד תחנת הדלק של גבעת אולגה. 04-6343384. לא כשר.

אצל הטורקי. באדיבות המצולמים
אצל הטורקי/באדיבות המצולמים

הטורקי, אור יהודה

אין נפילות בשיפודייה של הטורקי באור יהודה. אתה נכנס, מזמין, מחכה כמה דקות עד שהבשר שהזמנת ייצלה במידה הראויה, ומקבל כבר שנים מנות עקביות ברמתן הטובה. כמו במסעדות הז'אנר במקומות רבים נוספים ברחבי הארץ, גם פה לא משקיעים בסלטים מקוריים ויוצאי דופן במיוחד. לא נורא: הלבבות, השישליק ובעיקר השווארמה הריחנית מחפים על הכל. השירות מהיר וידידותי.

הטורקי. רחוב הראשונים 2, אור יהודה. 03-5331352. כשר.

שיפודי ציפורה, ראשון לציון

האב טיפוס של השיפודיות הישראליות. מה שהתחיל כמסעדה קטנה בבת ים, שהגישה שיפודים בצנעה, צמח לממדי ענק בעיצוב עדכני ומודרני, באזור התעשייה של ראשון לציון (וגם לסניף אקספרס בסינמה סיטי בעיר). תמיד מפוצץ פה, וגם די רועש. ככה זה עובד: צלוחיות הסלטים הטריים מתחלפות כל הזמן, ותזכו לריפיל, עד שתתפוצצו. על השולחן ינחתו גם פיתות רגילות ופיתות עיראקיות טריות וחמות, שאפשר לצבוט בזמן שהבשר מתנפנף על הגריל. באשר לבשר – תמצאו פה את כל הרפרטואר הטיפוסי לז'אנר: פרגיות, לבבות, טחול, כבש, קבב, והמלך הבלתי מעורער, השנוא כל כך על בריגדות הטבעונים והצמחונים: כבד האווז.

שיפודי ציפורה. רחוב דוד סחרוב 26, ראשון לציון. 03-9524040. כשר.

סלטים במסעדת פורטונה. מגד גוזני
סלטים במסעדת פורטונה/מגד גוזני

פורטונה, ירושלים

לפני חמש שנים פתח השף אייל וקנין (ארקדיה, רפאל) את פורטונה במחנה יהודה - שיפודיה למתקדמים. פה הפכו לאמנות את העיקרון, ולפיו האוכל הפשוט הוא גם האוכל הטעים. הבשר על האש לקוח מנתחים שמגיעים מספקים מובחרים מרחבי הארץ. על גריל הפחמים עולים קבב, פרגיות, חזה עוף, פילה, נתח קצבים ועוד. גם הפיתות מתחממות על הגריל, ומקבלות אקסטרה קריספיות. המנה מגיעה עם 8-10 סלטים מתחלפים, בהם סלט חצילים, טחינה, גזר ועוד, הכל במחיר העיקרית. כמתבקש מהשם, על הקירות של פורטונה יש חמסות שמבטיחות לשמור על העסק, ובירושלים, כמו בירושלים, מחלקים כאן לכל דיכפין ספרי תהילים קטנים עם הלוגו של המסעדה.

פורטונה. רחוב הערמונים 2, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 02-5001787 . כשר.

שיפודי שקדים וטחול במוריס. דניאל אליסטר
שיפודי שקדים וטחול במוריס/דניאל אליסטר

מוריס, ירושלים

אם הגעתם רעבים לשוק מחנה יהודה ואתם מחפשים מקום לאכול בשר מעולה, מוריס הוא המקום ללכת אליו. בעבר, בשנים של מחסור, כל חלק בפרה היה לגיטימי. מוריס ממשיך לשמור על המסורת הזאת בקפידה, גם בתקופה של שפע. פיסת ההיסטוריה הזאת מארחת מדי יום את כל הירושלמים האסלים, שזוללים את חלקי הפנים האהובים: שקדי עגל, ביז (עטינים), ביצי שור, כבד אווז ועוד. הירושלמים אומרים, שאצל מוריס, חוץ מהפעמון של הפרה, משתמשים בכל החלקים. את השיפודים מורידים עם כוסית עראק כמובן. שווה לבוא בעיקר בשביל האווירה הירושלמית האותנטית, שאבדה לשוק מחנה יהודה מזמן.

מוריס (החמארה). רחוב התות 11, שוק מחנה יהודה, ירושלים. שיפודי מוריס (המסעדה) בית יעקב 4, ירושלים. 050-2445251. כשר.

מסעדת שאול מוצפי. נמרוד סונדרס
הקבב של שאול מוצפי/נמרוד סונדרס

הקבב של שאול מוצפי, תל אביב

במקום ללכת על המובן מאליו בשוק התקווה, כמו שיפודי שמש או סלימי, שווה לנסות את המקום הקטן והחבוי של שאול מוצפי בשוק הקצבים, המצוי במעמקי שוק התקווה. כאן עולים על האש קבבים עסיסיים, שהם גאוות המקום. מדובר בקבב בקר מתובל בבצל, מלח ופלפל בלבד, עשוי מבשר טרי, שמגיע יום יום מקצב סמוך בשוק. כבר דור שלישי שבן למשפחת מוצפי מכין אותם על האש, וטעמם המופלא נשאר בדיוק כפי שהיה בשנות ה-50. לצדם תמצאו כאן גם לבבות עוף על הגריל ושקדי כבש מעודנים. עם הבשר מקבלים גם סלטים מסורתיים ותוספת צ'יפס. המקום מקפיד לשמור על צניעות בלתי מנקרת עיניים, ולמרות שהוא בן למעלה מ-50 שנה, השולחנות קטנים ופשוטים, והאווירה משפחתית. הכי "שכונה".

הקבב של שאול מוצפי. רחוב המבשר 15, שוק התקווה, תל אביב. 03-6392344. כשר בלי תעודה.

מסעדת הניצחון. נמרוד סונדרס
מסעדת הניצחון/נמרוד סונדרס

מסעדת הניצחון, אשקלון

ישעיהו ליבושור, נצר למשפחת קצבים רומנית, אחראי לא מעט לשם המקצועני שיצא לגריל הרומני. ליבושור פתח עם קום המדינה את מסעדת הניצחון באשקלון, שמאז ועד היום היא שם דבר לגריל רומני. הקבב הרומני עתיר שום, ותמצאו כאן גם צלע לבן שמתמחים כאן בהכנתה, פרגיות, וגם נתח אנטרקוט מפנק ועשוי כהלכה. לצד הבשרים יש מנות ראשונות רומניות קלאסיות, כמו איקרה, מרק צ'ורבה או כבד קצוץ, ומי שחושק בממליגה רומנית כלהכתה, בהחלט יכול למצוא אותה פה. כיום מנהל את המקום יונל הייניק, ומספיק מבט נוקב אחד שלו, כדי לומר לך בדיוק מה אתה תאכל היום וכמה. כבר דור רביעי של קהל לקוחות נאמן פוקד את המסעדה מכל קצוות הארץ, ומתענג על נתח בשר עשוי כהלכה ובתמחור הוגן. את המנה כדאי ללוות ביין רומני, צויקה, או בוודקה כמובן, שיעזרו להחליק את הבשר במורד הגרון.

מסעדת הניצחון. רחוב הרצל 32, אשקלון. 08-6751200. לא כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully