וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח עוגה: חיתוכיות שוקולד חתיכיות עם חמאת בוטנים

מירב שיינר דנצ'נקו בורחת מהמציאות ומתנחמת באפיית קינוח שחיתות בסגנון אמריקאי- חיתוכיות בצק שוקולד צ'יפס עם חמאת בוטנים שכיף להכין עם הילדים

חיתוכיות שוקולד צ'יפס וחמאת בוטנים של מירב שיינר. נמרוד סונדרס
חיתוכיות מבצק שוקולד צ'יפס וחמאת בוטנים/נמרוד סונדרס

אם זה המצב הביטחוני, הכלכלי או שסתם עובר עלינו יום חלש, יש משהו מנחם באמונה שאי שם מעבר לים הכל יותר קל. ואיכשהו תמיד, ביג אמריקה מככבת בחמישיה הפותחת ברשימת יעדי הבריחה הדמיוניים שלנו. כן כן זה טור על אוכל, אבל זה לא אומר שגם כאן אסור להלין, ולו כדי למצוא את הסיבה הנכונה להתנחם במתוקים!

אז, עד שנמצא דיל טוב של 'וואן וויי טיקט' לתפוח הגדול, נסתפק באפיה קלילה ומהנה של אחד מהפייבוריטים על האומה האמריקנית, וכמו תמיד בטוויסט קטן ונחמד שלי, שגם לבתי היה בו חלק, מבלי שהתכוונה. בזמן שהחיתוכיות מתקררות לאיטן פנתה אלי בתי אלה בת ה-10 ואמרה: זו בעצם עוגייה רגילה בצורת מלבן... אולי נוסיף לה משהו מעניין? חשבתי לתומי, שעם כל יכולות האלתור שלי, אחרי שהבצק סיים את זמנו בתנור, קצרה אפילו ידי מלהעשירו. או אז הציעה הילדה, שבננה הולכת טוב עם חמאת בוטנים, שוקולד ואגוזים, והאמת- צודקת!

חיתוכיות מבצק שוקולד צ'יפס וחמאת בוטנים

את הבצק הבא תוכלו להכין סמוך לזמן האפייה, או מבעוד מועד ולשומרו במקפיא עד לנחיתת אורחים לא צפויים, הכוללים גם ילדים או כאלה בנפשם. השתדלו לבצע הכל ידנית ולערב בעשייה את הילדים אם יש, זה יסב להם הנאה רבה!

חומרים לתבנית מרובעת 18*18 או 18*20 (גם מרבית התבניות לטוסטר אובן יתאימו אבל השתדלו לא לאפות בתבניות חד פעמיות, משום שהן לא יציבות דיין, בגלל הקושי בחילוץ המאפה, ופיזור חום לא אופטימלי באפיה קצרה)

להכנת בצק החיתוכיות:
1 ביצה גדולה L (65 גרם)
1 כף חמאת בוטנים חלקה רגילה (ללא מלח, ללא דבש)
1/2 כוס שמן (120 מ"ל)
1 כפית תמצית וניל אמיתי
1/4 כוס סוכר (50 גרם)
1/2 כוס סוכר חום דחוס (110 גרם)
יבשים
1/2 1 כוסות קמח (185 גרם)
1/2 כפית סודה לשתייה (6 גרם)
1/2 כפית מלח (4.5 גרם)
1/2 כוס נטיפי שוקולד צ'יפס מריר
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים גס

להגשה:
בננה גדולה ובשלה
סוכר


אופן ההכנה:
1. בקערה גדולה מערבבים ביצה, חמאת בוטנים, תמצית וניל, ושמן.

2. מקציפים מעט ידנית עד לקבלת מקרם אחיד, אוורירי ותפוח קלות.

3. מוסיפים בהדרגה תוך כדי הקצפה את הסוכרים, עד להטמעתם בבלילה. למי שמתקשה בהקצפה ידנית, אפשר כמובן להשתמש במיקסר, אולם יש להקפיד לא להקציף יותר מדי.

4. בקערה נפרדת בגודל בינוני מערבבים היטב את כל היבשים (ומוטב לנפות אותם דרך מסננת דקה).

5. מאחדים את שתי הבלילות בהדרגה ובאיטיות, היבשים אל תוך הרטובים. מקפידים גם הפעם לא לערבב מדי. השתמשו בלקקן לביצוע הפעולה אשר תקל על גריפה והטמעת כל המרכיבים לעיסה הומוגנית.

6. בשלב האחרון הוסיפו את האגוזים והשוקולד צ'יפס, ורצוי לעשות זאת בידיים, שוב לא לעבד יותר מדי. ניתן להשאיר כמות ממש קטנה בצד ולשלבם בשלב סידור הבצק בתבנית.

7. הרכבת המאפה: מחממים מראש תנור ל-180מעלות במצב טורבו. מרססים את תחתית התבנית בתרסיס שמן ומרפדים אותה בנייר אפיה ששוליו עולים על דפנותיה (למי שעובד עם רינג מרובע מקצועי רצוי לרפד את התחתית בנפרד וב"סרט" נפרד לדפנות- כך מלאכת החילוץ תהא קלה ומהירה יותר).

8. יוצקים את הבצק הדביק והשמנוני אל התבנית המרופדת ומקפידים לדחוס אותו היטב מטה ולצדדים באופן שווה ואחיד, גם בגובה. אם נותרו מעט אגוזים ושוקולד – זה הזמן לשבצם למעלה. מכניסים למקרר ל-5 עד 7 דקות על מנת לאפשר למסה להתייצב ואף לפתח 'קרום' למעלה- אשר ישווה לו בסוף תוצאה יפת מראה וטובת טעם.

9. אופים במרכז התנור במשך 15 דקות (לא לפתוח את דלת התנור בשום מצב!).

10. תוך אחיזה איתנה בקצות שולי נייר האפייה, מחלצים בעדינות את תוכן התבנית ומניחים על קרש חיתוך (בסיום האפייה מניחים את התבנית על קרש עץ או על אבן השיש הקרה משום שעד שהתבנית תתקרר, לפחות חלקית, הבצק ממשיך להיאפות משארית החום הלכוד בה).

11. ההגשה המפתיעה: כעת השתמשו בסרגל מדידה. סמנו רוחב בהפרשים של 4 ס"מ ואורך של עד 10 ס"מ (ליצירת מלבן ארוך). בעזרת סכין שף חדה וארוכה (ללא חריצים) חותכים בתנועות ארוכות וחדות לפי הסימונים. פותחים רווחים בין המלבנים בהזזה קלה ועדינה. אל תרימו עדיין! החיתוכיות רכות ופריכות ויש לאפשר להן להתקרר ובתוך כך לייצב אותן.

12. במקום לעמוד ולבהות בחיתוכיות המתקררות ולהזיל ריר, פונים אל צדו השני של המטבח לוקחים בננה גדולה ובשלה וחותכים לפרוסות אליפטיות דקות ויפות (כמו מניפה). נוטלים בזהירות חיתוכית חתיכית ומניחים מעליה מניפת בננות (של עד 5 יחידות) ובוזקים מעט סוכר לבן. למנה מרשימה אפשר לשרוף קלות עם ברנר לקרמול מהיר. עכשיו כשיש לכם אמריקה באקסטרים בתוך הפה, שום דבר לא יכול להרגיז אתכם, תודו!

*לאלו מכם שבכל זאת מחפשים את האופציה היותר בריאה (אם אפשר בכלל בתוך כל המתוק האמריקני הזה), טפטפו מעט דבש מעל הבננות, ואם אתם במצב רוח מאוד מושחת, סירופ מייפל ישתלב כאן מצוין.

מירב שיינר דנצ?נקו. קונדיטורית ושוקולטיירית המכונה גם "שיינר בייקר". מתכונאית, מספקת שרותי יעוץ ותכנון ארועים קולינרים, אופה ומבשלת בהזמנה אישית. Scheinerbaker@gmail.com


קוקוט שוקולד וקלמנטינה
ניחוח עוגה: מאפינס קפה וריוויון עם קראמבל
קינוחי שוקולד למאותגרי מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully