וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח עוגה: עוגיות מלוחות עם פרמזן

העולם מתחלק לשניים: חובבי מתוק ומכורים למלוח. למען האחרונים מכינה מירב שיינר דנצ'נקו עוגיות מלוחות עם פרמזן שהולכות טוב עם הכל ומתחסלות צ'יק צ'ק

עוגיות מלוחות עם פרמז'אנו ופקורינו. נמרוד סונדרס
עוגיות מלוחות עם פרמזן ופקורינו/נמרוד סונדרס

נראה שכמו בכל דבר בעולמינו, גם במוצרי מאפה, חובבי הז'אנר נחלקים לשניים: אוהבי המתוק ואוהבי המלוח. ובתוך הקבוצות הללו גיליתי שאוהבי המלוח הם בעיקר הגברים! למרות שכידוע לכם, אינני עוסקת בתחום סקר המוח ומרכז ההנאה, יש לי תחושה שהגברים אוהבים טעמים עזים בגלל שהם הולכים טוב עם תחושת האומץ המתלווה בצריכתם. ולאלה שגם לא משחקים סנוקר, יתכן שיש פשוט סף ריגוש אחר מאתנו הנשים...

ובכן הפעם, צפוי לנו מתכון של עוגיות מלוחות חרפרפות עשירות בטעם (ומתנצלת מראש, אבל גם חומרי הגלם הפעם, יקרים קצת יותר) שהולכות טוב עם הכל, ומסוכנותם ידועה לשמצה – לא מה שיגרום לכם לא להמשיך לקרוא, ובהמשך גם לרוץ ולהכין. לא משנה לאיזו קבוצה אתם משתייכים ומה אתם מעדיפים, רוצו גברים כנשים לאפות עוגיות מלוחות עם שלל גיוונים כאוות טעמכם, ופנקו את עצמיכם ואת האהובים עליכם גם בכוס מוסקט או גראפה טובים בצד.


עוגיות מלוחות עם פרמזן ופקורינו
את העוגיות מאחסנים בכלי אטום עד חודשיים (כן בטח, זה לא ייטרף לפני... מרכאות כפולות).

חומרים:
3/4 כוס קמח רגיל (105 גרם)
חצי חבילה חמאה רגילה חתוכה לקוביות (50 גרם)
70 גרם גבינות פרמזן ופקורינו מגוררות גס
1 כף שמן זית
1 כפית מים
1 ביצה בינונית M
1 כפית שטוחה בזיליקום מיובש
1 כפית שטוחה אורגנו מיובש
1/2 כפית מלח דק (5 גרם)

להברשה
חלמון ביצה
כפית חלב

לקישוט:
שומשום/פרג טרי

תוספות אפשריות:
חופן (עד 45 גר') זיתים שחורים גדולים 'יוונים' קצוצים היטב ללא נוזלים/ עגבניות מיובשות קצוצות גס ללא נוזלי השומן/ אגוזי מלך קלויים קצוצים גס/ אגוזי פקאן קצוצים גס/קוביות בטטה /אנטיפסטי ללא נוזלים/ וכל העולה על דעתכם וטעמכם

אופן ההכנה:
1.מחממים תנור ל-200 מעלות במצב טורבו (אפשרי כאן גם במצב סטטי).

2.לתוך מעבד מזון עם להב פלסטיק מכניסים את כל המרכיבים, למעט התוספות, ומעבדים למרקם אחיד וחלק. אם העיסה דביקה יש להוסיף מעט קמח (ככפית בהדרגה) אם העיסה יבשה מדי ומתפוררת ניתן להוסיף מעט מים קרים. לבסוף יש להוסיף אחת מן התוספות ולעבד עיבוד קצר בידיים.

3.מגלגלים לרולדה עגולה או מרובעת (לצורה מרובעת אפשר להיעזר בשולי תבנית או בקצות משטח העבודה הנושק לקיר) ועוטפים בניילון נצמד היטב, גם בפינות.

4.מכניסים למקרר להתייצבות לשעתיים לפחות, או למקפיא לשימוש עתידי (וכשרוצים להשתמש בבצק שהוצא מהמקפיא מפשירים אותו בחוץ במשך 15 דקות לפני שחותכים אותו).

5.בעזרת סכין חדה יש פורסים עוגיות בעובי 1 ס"מ. בכלי קטן מערבבים חלמון ביצה עם כפית חלב, בכלי קטן נוסף להכין שומשום או פרג (טרי!) לקישוט.

6.מגלגלים את צדי העוגייה בתערובת הביצה ומיד מברישים בשומשום/ פרג ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, ברווח של 2 ס"מ האחת מרעותה. בסיום יש ללחוץ בשתי אצבעות (או שלוש דקיקות) על העוגייה ולשטחה קלות. היזהרו מלחיצה חזקה מדי שעלולה לפגוע בעובי העוגייה וליצור שוליים עבים יחסית למרכזה, שפשוט לא יאפו היטב!

7.אופים 15 דקות במרכז התנור. מוציאים והופכים בזריזות ובעדינות את העוגיות על צידן השני (אפשר בעזרת מזלג או בעזרת פלטה מדורגת קטנה). בשלב זה מורידים את הטמפרטורה ל- 175 מעלות ואופים עוד 15 דקות נוספות. סימן שהעוגיות סיימו את זמנן בתנור הוא - היווצרות 'כתמים' זהובים עליהן. חבשו כפפות ונסו לשבור עוגייה אחת לשניים, קול הפיצוח הוא גם סימן נכון, כמו גם מראה אחיד ופירורי בתוך העוגייה.

8. אם יש תוספת מעט לחה כמו הזיתים צריך לייבש עוד קצת בתנור (בתוספות אחרות בלי נוזלים זה לא אמור לקרות). במידת הצורך ניתן לייבש עוד קצת במשך 5-10 דקות נוספות בחום של 150 מעלות. בתום האפייה יש להניח את העוגיות לקירור מוחלט על רשת צינון.

מירב שיינר דנצ?נקו. קונדיטורית ושוקולטיירית המכונה גם "שיינר בייקר". מתכונאית, מספקת שרותי יעוץ ותכנון ארועים קולינרים, אופה ומבשלת בהזמנה אישית. Scheinerbaker@gmail.com



ניחוח עוגה: מאפינס קפה וריוויון עם קראמבל
ניחוח עוגה: חיתוכיות שוקולד חתיכיות עם חמאת בוטנים
מדריך אפייה: עוגיות מלוחות

  • עוד באותו נושא:
  • עוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully