וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מסיבא

אורן גולדפינגר

2.9.2010 / 12:24

'בא טבעי' חוגג שנה למדור ומתחרע על שני קינוחים מתוקים: עוגת קרם קוקוס ושוקולד וטארטלט פרג, שקדים וחמוציות

כשהתחלתי לעבוד על הטורים של חודש ספטמבר, פתאום שמתי לב שבתחילת החודש יש יום הולדת לטור. אנחנו בני שנה, איזה כיף! זו יום ההולדת הכי מרגש מאז יום הולדת השנה של בני. אחרי הכל, גם הטור הזה הוא כמו ילד בשבילי.

לקראת יום ההולדת הלכתי אחורה בטור, עד ההתחלה שלו. עברתי על הטורים והמתכונים שהתפרסמו מזמן, והמסע הזה בזמן מאד ריגש אותי. בכל אחד מהטורים יש פיסת חיים, חלק ממני ומהעולם שלי. הבטתי בתמונות שצילמו צלמים נפלאים ומוכשרים, שהיה לי תענוג לעבוד אתם, ראיתי איך המצלמה של כל אחד מהם ראתה את האוכל מזווית שונה, וכל המצלמות, והאנשים שמאחוריהן, נתנו הרבה כבוד לאוכל, גם אם זו לא הבחירה הראשונה שלהם.

יום הולדת זו הזדמנות מצוינת לראות איפה הייתי ואיפה אני עכשיו. אני נזכר שלפני 5 שנים יכולות הבישול שלי הסתכמו בהכנת פתיתים ושווארמה סויה, והקינוחים היחידים שידעתי להכין הסתכמו בג'לי אינסטנט ושוקולד עם ביסקוויטים. מאז אני לומד ומתפתח כל הזמן. היה לי הכבוד לכתוב בכמה מהמגזינים והאתרים הנחשבים בארץ, וכשהציעו לי לכתוב פה, בוואלה, הסכמתי מיד. זו נראתה לי קפיצת מדרגה רצינית בשבילי. כמובן שלאחר מכן התחילו החרדות, איך ומה יהיה (שאגב, לא עברו עד היום), אבל קפצתי למים וזו היתה, ועדיין, חוויה נפלאה בשבילי, לראות את הטור הזה מתפרסם, ולשמוח על כך שאוכל טבעוני מקבל את הכבוד המגיע לו ואת הפלטפורמה להגיע לכמה שיותר אנשים, גם, ואולי בעיקר לא טבעוניים.

אחד הדברים הכי מרגשים זה לקבל פידבקים חיוביים מקוראים. אמנם עוד לא מזהים אותי ברחוב, (ואולי טוב שכך, נראה לי מביך נורא), אבל מדי פעם אני מקבל אימייל או טלפון מקוראים שמתקשרים כדי לפרגן, או שמישהו אומר לי שהכין מתכון שלי ואנשים נהנו. זה שווה את הכל, ותודה רבה לכולם.

איך ממשיכים לייצר טור באופן קבוע, בלי להתעייף ובלי שייגמרו הרעיונות? זה לא קל, לפעמים נדמה שכבר כתבו על הכל ואין כבר מה לחדש. לכן, בכל פעם שצריך השראה אני לוקח את הילד, הולך לשוק, חנויות תבלינים או חנויות טבע, מסתכל על מוצרים, גולש באתרי אוכל, מסתכל על תפריטים של מסעדות, הולך לסדנאות, ולוקח מפה ומשם רעיונות.

אז מה מצפה לנו השנה? מתכונים חדשים, מוצרים מעניינים, סדנאות חדשות, מאכלי עדות,RAW FOOD, קינוחים ללא גלוטן, אירוח של חברים מוכשרים, ומדי פעם הטור הזה גם יביע דעה. ראש השנה בפתח, וזה לא במקרה שיום ההולדת יוצא קרוב. מצפה לנו שנה של התחדשות. תישארו, יהיה כיף.

עוגת שוקולד. דנה מאירזון
עוגת שוקולד וקרם קוקוס/דנה מאירזון

עוגת יום הולדת

ביום הולדת אני מרשה לעצמי עוגה קצת פחות בריאה. מותר לי. מבחינתי, עוגת היום הולדת האולטימטיבית היא עוגת שוקולד, עם עוד שוקולד למעלה, כזה שמלקקים מהאצבעות. בכל זאת, יום הולדת יש רק פעם בשנה.

החומרים:
1.5 כוסות קמח מלא
3/4 כוס סוכר חום
שליש כוס קקאו
כפית אבקת אפייה
חצי כפית מלח

חתיכה קטנה של טופו, במשקל של כ-30 גרם
שליש כוס שמן חמניות
2 כפות קרם קוקוס
חצי כוס מים
חצי כוס בירה שחורה

לקרם:
3/4 כוס קרם קוקוס
חצי כוס קקאו
חצי כוס סוכר

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. מנפים לקערה את הקמח, מוסיפים את הסוכר, אבקת האפייה והמלח ומערבבים.

3. טוחנים בבלנדר את הטופו עם השמן, מעבירים לקערה, מוסיפים את המים והבירה השחורה ומערבבים.

3. מאחדים את החומרים היבשים והרטובים ומערבבים עד שהבלילה הומוגנית. לא נורא אם יש מעט גושים, הכל מסתדר באפייה. הכי חשוב לא לערבב יותר מדי.

4. יוצקים את התערובת לתבנית משומנת ואופים בתנור במשך 25 דקות. העוגה מוכנה כשקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש, עם מעט פירורים לחים עליו. מוציאים מהתנור ומצננים.

5. בזמן שהעוגה נאפית, מכינים את הציפוי: מביאים קרם קוקוס, קקאו וסוכר לסף רתיחה, ומנמיכים את האש ומערבבים עד לקבלת קרם אחיד. מורידים מהאש, מצננים, מוזגים על העוגה ומניחים בצד, שהקרם יתמצק מעט.

טארטלט פרג, שקדים וחמוציות. דנה מאירזון
טארטלט פרג, שקדים וחמוציות/דנה מאירזון

טארטלט פרג, שקדים וחמוציות

אין דבר שמשמח אותי יותר מגוש ענקי של פרג מתוק. הבצק העוטף אותו הוא רק תירוץ. את המילוי שנשאר אפשר לאכול על פרוסת לחם, או כמוני, עם כפית (שריטה שלי). הפרג עשיר בסידן, אם זה מנחם את מי שמחפש את הבריאות במתכון.

החומרים:
לבצק:
כוס קמח מלא
2 כפות שקדים טחונים
שליש כוס קרם קוקוס
שליש כוס סוכר חום

למילוי:
1.5 כוסות פרג טחון (רצוי לקנות פרג שנטחן במקום)
כוס חלב סויה
שליש כוס שמן חמניות
חצי כוס סוכר חום
2 כפות שקדים טחונים
רבע כוס חמוציות
מעט שקדים פרוסים לקישוט

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. מנפים קמח ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים את השקדים, קרם הקוקוס והסוכר ומעבדים בפולסים עד לקבלת בצק רך שנפרד מהדפנות.

3. יוצרים מהבצק כדור, מכסים בניילון נצמד ושולחים למקרר לשעה.

4. בינתיים מכינים את המילוי: מביאים חלב סויה לסף רתיחה ומנמיכים את האש. מוסיפים את הפרג, הסוכר, השמן והשקדים, מערבבים ומצמצמים על אש בינונית-נמוכה ,עד לקבלת ממרח סמיך. מניחים לצינון. חותכים את החמוציות ומוסיפים למילוי אחרי שהצטנן.

5. משמנים תבנית שקעים, מרפדים כל שקע בבצק, ממלאים במילוי ומקשטים בפרוסות שקדים.

6. אופים במשך 25 דקות, מוציאים מהתנור ומצננים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully