וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגיות של שיקסע

הילה קריב, ברקלי

24.12.2009 / 0:01

הילה קריב חומדת עוגיות של נשים ממדינות אחרות אבל לבסוף מצליחה להקסים עם עוגיות פקאן מבית טוב

עוגיות פקאן פריכות. הילה קריב
עוגיות פקאן פריכות/הילה קריב

כריסמס הוא חג שמעלותיו הוויזואליות מעלות בביתנו הקטנה את השאלה "למה אנחנו לא?". אם בשנים הקודמות הסתפקתי ב"כי אנחנו יהודים", השנה העליתי את הרף. הקטנה כבר בת שבע+ והגיע הזמן למורכבות החיים על קצה המזלג. "אנחנו לא חוגגים את החג כי אנחנו יהודים והחג הוא חג נוצרי - הנוצרים הרגו פעם את כל המשפחה של סבא יעקב, במלחמה", זו התשובה. ונראה שמשהו נקלט כי השאלות לא חוזרות.

עוגיות פקאן פריכות. הילה קריב
עוגיות פקאן פריכות/הילה קריב

במעבר חד לתשובות שסיפקתי לביתי, השבוע האחרון זימן לביתנו 'שיקעסות' לרוב. ראשונה סופי מגרמניה, שחלקה עם האיש את ספסל הלימודים. היא הביאה לי חרדל מתוק, מיץ של כרוב כבוש בבקבוק זכוכית (אמורים לשתות אותו סתם כך בשביל הכיף), שמן פשתן וכל מיני מאפי חג גרמניים. אצלם, בכריסמס אופים עוגיות באובססיביות, אז אחרי כל הסיפורים השבעתי אותה שתשלח לי את מתכון העוגיות האהוב עליה מכל.

בהמשך השבוע ביקרה בטינה הדנית. גם אצלם מסתבר, חל שיגעון העוגיות בחג. שניים עשר סוגים, ליתר דיוק, אפו היא ואמא שלה. גם היא נשבעה לי אמונים בעוגיה הטובה מכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עוגיות פקאן פריכות. הילה קריב
עוגיות פקאן פריכות/הילה קריב

בינתיים הימים חלפו. אוקיי, יומיים...אבל כשרוצים משהו נורא, כל שעה חשובה. מצד הגרמניה לא נשמע כל רשרוש אבל סלחתי לה משום מה. הדנית לעומת זאת, הביאה לי את הסעיף. כתבתי לה תזכורת וקיבלתי בתמורה מתכון ל'פינסקברוד' - עוגיות חמאה וקמח כוסמין. לא האהובות עליה מכל, היא אמרה אבל מסתבר שבכל האחרות כלולים חומרים שאין להשיג כאן והיא מייבאת ישירות מדנמרק. הכוסמין, כך החלטתי, יחכו לפעם אחרת.

בינתיים מהתשוקה, באו להם העוגיות האלו, שערבבתי ככה סתם ויצאו פריכות ומשמחות. הן לא מאד מתוקות ולכן ניתן (אם רוצים) לתת להן גלגול באבקת סוכר בתום האפייה. אפשר גם לחתוך אותן דקיקות, לאפות וליצור מכל שתיים עוגיית סנדוויץ' עם שוקולד.

עוגיות פקאן פריכות. הילה קריב
עוגיות פקאן פריכות/הילה קריב

עוגיות פקאן פריכות

חומרים ל- 24 עוגיות:
אם אין קוואנטרו אפשר להשתמש בליקר אחר או בחלב ואפילו במים. במקום פולי הקקאו ניתן להוסיף חופן פקאנים קצוצים גס או פשוט לוותר.

חומרים:
100 גרם חמאה
30 גרם אבקת סוכר
100 גרם אגוזי פקאן
250 גרם קמח
1 כף קוואנטרו
חופן שברי פולי קקאו

אופן ההכנה:
1. מקציפים את החמאה ואבקת הסוכר כשלוש דקות או עד שהתערובת מתבהרת מעט. בינתיים, מעבירים את אגוזי הפקאן למעבד מזון וטוחנים לתערובת חלקה ככל שניתן.

2. מוסיפים את האגוזים לחמאה ומערבבים היטב. מוסיפים את הליקר ואז את הקמח ופולי הקקאו ומערבבים עד לקבלת מרקם פירורי.

3. מפסיקים את פעולת המיקסר ולוחצים מעט מהתערובת ביד. אם התערובת אינה מתאחדת לגוש, מוסיפים עוד מעט נוזל (ליקר או מים).

4. מעבירים את התערובת למשטח ומאחדים אותה עם הידיים לגוש נקניקי שאורכו בערך 25 ס"מ. מניחים את הגוש על פיסה רחבה של ניילון נצמד ומגלגלים את הניילון סביב.

5. אוחזים את הניילון משני צידי הנחש ומגלגלים כך שהצדדים יתהדקו סביב גליל הבצק. משהתקבל נחש בצק אחיד והדוק, מעבירים למקפיא ל-30 דקות.

6. מחממים תנור ל- 180 מעלות צלסיוס.

7. מוציאים את גליל הבצק ומשחררים מהניילון. פורסים לכ-25 עוגיות (עוביין כ- 8 מ"מ) ומניחים בתבנית אפיה. העוגיות אינן מתפשטות, כך שאין צורך לשמור על מרחקים גדולים בין אחת לשניה.

8. אופים כ-17 דקות עד שהן מזהיבות רק מעט.

9. מצננים ושומרים בכלי אטום. ניתן לגלגל באבקת סוכר אם חסרה מתיקות. אבל קודם לתת להן להתקרר לגמרי!

עוגיות פקאן פריכות. הילה קריב
עוגיות פקאן פריכות/הילה קריב

על הילה וה"ביסים"

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר הספיקה לעבוד שם במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבור גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.


את הבלוג "ביסים" החלה לכתוב בשנת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • עוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully