וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע עולמי: אינגליש ברקפסט

21.2.2014 / 0:08

מדור האוכל העולמי מבקר בממלכה המאוחדת. בטור הראשון מגישה השפית טליה פבזנר מתכון לארוחת בוקר אנגלית ובה מנקניקיות דשנות, שעועית, פטריות וביצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טליה פבזנר ופול אסנהיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תפל ואפור הם רק חלק משמות התואר הבולטים והלא כל כך מחמיאים שמוצמדים למטבח הבריטי חדשות לבקרים. אבל תנו לנו לתקן את הדימוי השלילי, הממלכה מאוחדת לא חייבת להיאחז בגאוות הביטלס ובית המלוכה, בראש מורם היא יכולה להשוויץ בכוכבים הקולינריים שלה. בין הלהיטים הבריטיים תמצאו את היורקשייר פודינג – מדובר בלא פחות ממאפה גאוני המוגש לצד מנות בשריות נוטפות גרייבי עשיר ועמוק, פיש אנד צ'יפס – שילוש קדוש של מטוגן, פריך ועסיסי, ארוחת בוקר אנגלית מסורתית – ללא ספק הטיפול המוצלח והטעים ביותר להנגאובר קטלני. ועדיף עם בלאדי-מרי ליד.

לכבוד חודש שלם שיוקדש לרזי המסורת הקולינרית הבריטית חברנו לשפית טליה פבזנר. פבזנר בת ה-30, היא מסוג הנשים שמצליחות לתפוס את תשומת הלב גם בחדר הומה אדם. בריטית במקור ובת זוגו של השף פול אסנהיים, היא משמשת מזה שלוש שנים כסו-שף של פול, שפית ראשית באירועים ושפית אישית ללקוחות VIP. טליה בוגרת לימודי אמנות הבישול באירלנד ובמהלך העשור האחרון עבדה כשפית במסעדות שונות ברחבי העולם ביניהן אירלנד, ספרד, מוסקבה ולונדון. ילדותה באנגליה וחשיפתה לתחום הקולינרי הביאו לידי פיתוח אוסף מתכונים אהובים, בסגנון המיוחד לה, המייצגים את המטבח האנגלי המסורתי. אין עוגן ראוי יותר לפתוח עימו חודש בריטי מאשר ארוחת הבוקר האנגלית.

אוכל אנגלי. אפיק גבאי
ארוחת בוקר אנגלית/אפיק גבאי

ארוחת בוקר אנגלית

חומרים למנה אחת:
2 נקניקיות
2 פטריות פורטבלו שטוחות
1-2 עגבניות בשלות
100 ג' שעועית מוכנה (בקופסת שימורים או מבושלת ברוטב עגבניות)
1 ביצה גדולה
1 פרוסת לחם


אופן ההכנה:
1. במחבת כבדה מחממים שמן זית על אש נמוכה.

2. מבשלים את הנקניקיות. מוסיפים את הנקניקיות למחבת החמה ומבשלים לאט במשך כ 15-20 דקות , הופכים מדי פעם, עד להזהבה. לאחר 10 דקות הראשונות , מגבירים את החום לבינוני לפני תחילת בישול המרכיבים האחרים.

3. מנקים את הפטריות, חותכים את הגבעול עד לבסיס הפטרייה. מתבלים במלח ופלפל ומטפטפים מעל מעט שמן זית . מניחים על צלחת הגריל עם הצד של הגבעול כלפי מעלה ומבשלים 1-2 דקות. הופכים לצד שני ומבשלים ל3-4 דקות נוספות. יש למנוע בישול יתר בכדי לא להוציא את המיצים מהפטרייה.

4. חותכים את העגבניות לרוחב המרכז / או במחצית אורכו במידה ומשתמשים בעגבניות תמר. עם סכין קטן וחד מסירים את ' העין ' הירוקה. מתבלים במלח ופלפל ומטפטפים מעט שמן זית . מניחים על המחבת עם הצד החתוך כלפי מטה ומבשלים במשך 2 דקות. בעדינות הופכים לצד השני ומבשלים 2-3 דקות נוספות עד שהם רכות אך עדיין יציבות.

5. בסיר קטן מחממים את השעועית.

6. לשם הכנת הלחם בצורה ראויה, עדיף לבשל אותו במחבת נפרדת. באופן אידיאלי, יש להשתמש בלחם בן כמה ימים. מחממים מחבת לחום בינוני ומכסים את הבסיס עם שמן. מוסיפים את הלחם ומבשלים 2-3 דקות מכל צד עד שזה הופך פריך וזהוב. אם המחבת הופכת יבשה מדי , מוסיפים עוד קצת שמן. לטעם עשיר יותר , מוסיפים חמאה אחרי שהופכים את הפרוסה.

8. שוברים את הביצה ישר לתוך המחבת עם הלחם המטוגן ומשאירים למשך 30 שניות. מוסיפים כמות יפה של חמאה ומתבלים לפי הטעם. מסירים מהאש לפי רמת הבישול הרצויה לך.

8. ברגע שכל המרכיבים מבושלים , מסדרים על צלחת חמה ומגישים עם קטשופ או רוטב HP.


לעמוד של שף פול אסנהיים


10 ארוחות הבוקר הכי שוות
מתכוני ביצים של השף עומר מילר
מדריך האפייה: לחם בצל אנגלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully