וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מקום של בשר

16.12.2010 / 7:00

אחרי פתיחה מבטיחה, חזר אבי אפרתי לנווה צדק-מקום של בשר רק כדי לגלות סטייק בינוני מינוס. וגם אותו הוא לא סיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום של בשר. אבל לא באמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההתקדמות התמידית בתחום המסעדות כאן בשנים האחרונות, בשר ממשיך להיות נושא כאוב. בדיוק כמו אוכל איטלקי, הוא בבחינת BLIND SPOT מצער למדי. האף שמקצוענות תופסת בהדרגה את מקומה של החובבנות בתחום, למצוא סטייק טוב באמת זו עדיין משימה לא פשוטה, אפילו בתל אביב, בירתה הבלתי מעורערת של סצינת המסעדות הישראלית.

לתוך הריק הגדול והמבאס הזה הגיחה לפתע, לפני כשלוש שנים "נווה צדק מקום של בשר" עם הצהרת כוונות בומבסטית, להיות המקבילה התל אביבית של מקדש הבשרים הניו יורקי פיטר לוגר. ניסיוני הצנוע בתחום לימד אותי שכשם שלא מומלץ לתפוס אדם בכעסו, לא חובה לזכור למסעדן את הצהרותיו בימיה הראשונים של מסעדתו. אלו נוטות פעמים רבות להיות מופרכות קמעא.

אז נווה צדק מקום של בשר לא הייתה פיטר לוגר - סניף נווה צדק, אבל הפתיחה שם הייתה בכל זאת מבטיחה. לא בשר ענק אולי – האם אפשרית כאן חיה כזאת בכלל? – אבל כן ובהחלט סטייקים טובים וראויים. אם אפשר היה למצוא בתל אביב עשרה מקומות באיכות שגילתי במקום של בשר בראשית ימו, היינו שמחים.

בזמן שעבר מהפתיחה תקעה "נווה צדק" יתד בתודעת הסועדים. העובדה שתמחורה לא מרקיע שחקים כמו N.G הסמוכה עשתה כנראה את שלה. יצאנו לשם עם שפע כוונות טובות לדווח על מסעדת בשרים ראויה, מהצדיקות הבודדות בשטח. חזרנו עם הרבה פחות מחצי התאווה. זה לא הבשר שאכלנו שם בתחילת הדרך, אבל ממש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנטריקוט, שהיה קצת פחות גרוע מהסינטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיפשנו מנות פתיחה שאינן בשר בתפריט וקצת התקשינו למצוא. לא שיש לנו בעיה עם בשר, אבל לא תמיד מתחשק להקדים 300 גרם אנטריקוט בנתח קצבים, טרטר או כבד. מתוך היצע הפתיחים הלא בשרי המוגבל מדי הזמנו סלט קיסר ומנת לבבות ארטישוק (34 שקלים כל אחת). לבבות הארטישוק עברו צריבה ולאחר מכן זכו לרוטב לימוני עדין וחביב. סלט הקיסר היה סטנדרטי לגמרי. לא היה פגם בפתיחים הללו ואינני מצפה מסטייק האוס להשקיע בראשונות רבות השראה, אבל הנטייה של מסעדות בשר להפוך את הראשונות לדבר מה זניח לגמרי נפסדת בעיני. תחת לוגו ההתמקדות בעיקר, פוטרות עצמן מסעדות כאלו מלהשקיע בתשתיות מטבח של ממש, מלהתאמץ. לא הייתי רוצה להרגיש במסעדת בשרים רצינית כמו נודניק שוחר בריאות כשאני מזמין ראשונה לא בשרית.

הגיעו הסטייקים: 300 גרם סינטה ו-300 אנטריקוט (110 ש"ח כל אחד). סינטה היא בעיני המבחן הקלאסי ונייר הלקמוס המדויק ביותר לבדיקת הרמה במסעדת בשרים מתמחה. כמו ספגטי ברוטב פומודורו ופסטו במסעדה איטלקית או פטה כבד עוף וקוק או וואן בביסטרו צרפתי. סינטה היא תמציתו היותר מזוקקת של בשר הבקר, בהיותה הנתח הפחות מתחנחן. אנטריקוט בינוני תמיד ישתדרג קצת מעבר לגבולותיו האמיתיים ע"י השומן המשוייש בתוכו. לסינטה, שחגורת שומן דקה חובקת אותה בהיקפה העליון בלבד, זה לא יכול לקרות. לכן היא בעצם מעין סוגיית הליבה בתחום הסטייקים. במיטבה - כשבשר מצוין באמת יושן היטב, אוחסן היטב ונצרב היטב בטרם הגשה – היא נהיית בכלל סוגה עילית. סינטה משובחת היא נתח בשר שיודע לשגר איתותים ברורים לאזורי המוח האחראים על עונג.

בסינטה שלנו לא היה דבר מכל אלו. הסתמיות שלה עוררה תדהמה. היא לא התעלתה אל מעבר לאיכויות שאפשר למצוא בכל מסעדה לא מתמחה, ובפחות כסף. האף שהגיעה במצב מידיום-מינוס, כמתבקש, היא לא ממש דיממה. פיזרנו מעל קצת גרגירי מלח גס, הידועים כפותחי טעמים מצטיינים כשמדובר בבשר. לא עבד. הבשר נותר במריו - פחות באופן משמעותי מבינוני.

טעימה מהאנטריקוט הוכיחה, כצפוי, שפסי השומן עושים את שלהם. אם הסינטה התקשתה להתעלות אל מעבר לבינוני מינוס, האנטריקוט היה בינוני. אם את הסינטה לא טרחנו לסיים, את האנטריקוט כן, אף אם ללא חדווה יתרה. הסלט הירוק וגראטן תפוחי האדמה, שהגיעו ליד, היו סבירים. זה לא ממש שינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אצבעות פילו לקינוח, לא הצילו את המצב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אצבעות פילו במילוי תפוחי עץ וקרם שקדים בקרמל וגלידת וניל" (33) היה הקינוח הראשון ו"מרק פירות עם רוטב טרופי וסורבה מנגו" (33) השני. בדיוק כמו הראשונות והתוספות אין לנו דבר מה מיוחד לחיוב או לשלילה לספר על הקינוחים הללו. לו הגיעו לאחר שני סטייקים נפלאים, זה היה בוודאי מרגיש אחרת .כשהגיעו אחרי השניים שפורטו מעל, הם לא הורידו, אך בוודאי גם לא העלו.

כולל הייניקן אחת, סן פלגרינו אחד ואספרסו אחד, ולפני שירות, השארנו 410 שקלים. סטנדרט תל אביבי מצוי במונחי עלות; הוצאה מיותרת בהתחשב בעובדה שהבשר התקשה, מאד, לגרד את רף הבינוניות.

נווה צדק מקום של בשר. רחוב שבזי 64, נווה צדק, תל אביב. טלפון 03-5104020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully