וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנמל 24: הכי שווה בחיפה

3.11.2011 / 8:24

אבי אפרתי פוקד את מסעדת הנמל 24 בחיפה ומבין שהיא איננה מסעדה שמתיימרת להיות אחת הטובות בישראל, אבל היא שווה לאכול בה אם נמצאים בסביבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סביצ'ה סלמון על סלסת פירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך השממה המכונה סצינת המסעדות החיפאית, מתבלטת מאז נפתחה מסעדת הנמל 24, של השף רן ראש. כעזרא קדם ותמר בליי בשעתם, שפתחו את ארקדיה ב-1995, כשירושלים הייתה ריקה לחלוטין ממסעדות ראויות, כך גם ראש בחיפה. העיר עתירת מכמני היופי הזאת, ללא ספק האירופאית מכולן כאן, לוקה מסורתית באורח מצער במסעדותיה.

ראש פתח את "הנמל.." ביומרה יצירתית לא מבוטלת ונדמה שעם הזמן התמתן יסוד זה בעבודתו. בביקורנו הנוכחי במסעדה, שעל סמך הרשמים ממנו נכתבת רשימה זו, גילינו תפריט לא הרפתקני בעליל, שאם כבר נוטה אל הכיוון הקלאסי-מושקע. נהנינו מהארוחה, שחשפה אוכל טוב ומספק. לא כזה שממציא משהו, כאמור, אבל בז'אנר הקלאסי המלווה בקריצה עילית, זו הייתה ארוחה איכותית וראויה.

"הנמל" שוכנת בלב הדאון טאון של חיפה, בפתחו של הנמל. ביום הומה שם פעילות, בלילה מרגיש כמו דאון טאון. עולים גרם מדרגות ארוך כדי להגיע למסעדה ומגלים עולם אחר לגמרי: חלל גדול, מרובה חדרים, בעיצוב שאיננו מתכתב במפגיע עם זה המקובל במסעדות המודרניות כאן. "הנמל 24" נראית כמי שיובאה ישירות מטוסקנה, עם הרבה עץ חום כבד ומגע כפרי חם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלמרי במילוי דוקסל פטריות וניוקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגענו בצהריים ושמחנו לקבל שולחן בחלל פרטי בלא שהזמנו זאת במפורש. החללים הפרטיים ב"הנמל" אינם מבודדים לגמרי מהמסעדה, אבל מאפשרים פרטיות נעימה מאד. בערב לא זול כאן. ארוחה על בסיס ראשונה, עיקרית וקינוח יכולה להאמיר בקלות ל-220 שקלים לפחות, לא כולל נוזלים. דיל הצהריים הוגן להפליא במונחי מסעדות באיכויות הללו: הוא כולל שלוש מנות - מנת פתיחה, ראשונה ועיקרית – בשלושה מסלולי מחיר, מ-89 ועד 125 שקלים. להבדיל ממספיק עסקיות צהריים שכולנו מכירים, עיון בתפריט מגלה שממעטים להיתקל בו באופציות המחייבות תוספות מחיר כאלו ואחרות.

תהינו מהי "מנת פתיחה". הערכנו שמדובר יהיה במשעשע חיך, דוגמית. שמחנו לגלות מנות של ממש והבנו שמהות הפורמט העסקי קורצת בעצם למבנה ארוחה איטלקי, עם "אנטיפסטי", "פרימי" ו"סקונדי". מנות הפתיחה והראשונות זהות לכל המסלולים. מחיר הארוחה נקבע לפי העיקרית. מרק הכתומים וסלט העלים לפתיחה, היו עשויים ללא רבב. שניהם הגיעו, כאמור, במנה גדולה ומכובדת ולא כטעימונת. המרק היה עדין, עם קציפה טובה בתוכו והסלט מלא עלים, עם רוטב מעט תקיף מידי לטעמי, אבל מוצלח.

המשכנו: סביצ'ה סלמון על סלסת פירות עם רוטב סויה-ג'ינג'ר וקרם פלפל; וטורטליני אוכף טלה, עם ציר חום וירקות שורש. שתי מנות טובות מאד. הסביצ'ה סחב במפגיע לאזימוט אחר לגמרי מזה המקובל כאן, קרי ממתחמי הכוסברה-בצל סגול-ליים, לאיזורים מעודנים יותר, שבהם ניתן היה לחוש בבהירות רבה יותר את הפירות. הדג עצמו היה איכותי. הטורטליני הייתה מנה שחשפה את איכויות הבישול של המקום. שלושה כיסנים מבצק איכותי מאד, במלית כבדה וטובה, עם רוטב עשיר, קלאסי, עשוי היטב. מנה צפון איטלקית קלאסית ראויה.

עברנו לעיקריות: קלמרי במילוי דוקסל פטריות, ניוקי קורנית, רוטב סרטנים ופרמזן (89 שקלים) ופילה לברק על פירה שורשים, ירקות מאודים ושיפוד שרימפס, בקציפת דגים (125). הקלמרי התגלה כמנה טובה ממש. אמנם שקיקי קלמרי שהופשרו מהקפאה, קודם כל כי זה-מה-יש בשוק עכשיו ושנית, כי לא צריכים להיות חזירים ויש גבול למה שאפשר לצפות ב-89 שקלים. גם כך, עלות העסקית הזאת למסעדה היא, כמעט בוודאות, הפסדית. למרות שנראו כמי שהופשרו מהקפאה, הקלמרי לא הרגישו צמיגיים. הם היו רבים במספר (שבעה), במלית עדינה ועשירה, עם רוטב סרטנים כבד אבל טעים מאד, שהועשר בפרמזן, וניוקי טימין מוצלחים. אחלה מנה שכאמור מייצגת VALUE FOR MONEY יוצא דופן.

במנת הלברק היו שני פילטים מצוינים ממש המייצגים ככל הנראה קשר מצוין עם ספק דגים. שאר הטיפול במנה הזו (פירה שורשים, ירקות מאודים וקציפת דגים) היה קורקטי ובסדר גמור. הדג פשוט הפליא. שיפוד השרימפס שליידו, כלל שני שרימפס בלאק טייגר, שנצרבו בדיקנות, אבל לא מייצגים את עלית חומרי הגלם. לא היה בהם צורך של ממש. הדג היה טוב דיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומוס שוקולד בשלושה צבעים עם קולי תות וגרנד מרינייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאי לימון ומרנג איטלקי בליווי סורבה (28) ומוס שוקולד בשלושה צבעים עם קולי תות וגרנד מרינייה (32) היו הקינוחים. שניהם היו קורקטיים, לא יוצאי דופן, אך עשויים ללא דופי וטובים. 274 שקלים לארוחה שתוארה כאן וכללה ארבע מנות עם חומרי גלם ללא פשרה, בטיפול איכותי ויציב, הם סכום יותר מהגון בהתחשב בתמורה. הנמל 24 איננה מסעדה שמתיימרת להיות אחת הטובות בישראל, אבל היא באמת מסעדה טובה וראויה מאד, ששווה לאכול בה אם נמצאים בסביבה. טוב יעשו אוהבי אוכל טוב מאיזור חיפה אם יתמידו לפקוד אותה. אין להם מסעדות כאלו בסביבה וחשוב ש"הנמל" תהיה שם כדי להישאר.

הנמל 24. רחוב הנמל 24, חיפה. 04-8628899

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully