וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: הפריקסה של הוד השרון

12.6.2012 / 7:00

המונה טועם, המתהדר בתואר טוניסאי אמיתי, מוצא פריקסה מושלם וזול במיוחד ליד הוד השרון, במקום האחרון שבו הייתם מחפשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריקסה מושלם וזול, כבר אמרנו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדמה לכולם כי רק במעוזים צפון אפריקאיים ידועים, שבהם הוטמעה המסורת הטוניסאית, אפשר למצוא את הפריקסה. כלומר, רק בפריפריות. אבל דווקא המקרה הזה יוצא דופן. אחרי הכל, אי אפשר לקרוא להוד השרון פריפריה או מעוז צפון אפריקאי, ובכל זאת אפשר למצוא בה פריקסה משובח.

לפני שנה פנה אלעד לחברו יצחק על מנת שישאב מחמותו אורנה מתכון נערץ לסנדביץ' טוניסאי. אני יכול להבין את יצחק. כשיש לך חמות טוניסאית, אתה חתן נרצע; היא מחזיקה אותך ישר מהמעי ואתה רק נהנה. אורנה נתנה באהבה את המתכון הסודי, עם המרכיב החמקמק שגורם לכדור הבצק לא לספוג את השמן כמעט בכל צורה, ולכן פנים הפריקסה אפוי וחלקו החיצוני מטוגן.

למי שלא מכיר, הבישולים של המטבח הטוניסאי תמיד מתחילים עם בקבוק שמן סויה בסיר, ומשם זה מתפתח, גם למתוק וגם למלוח. בתור יוצא העדה הנדירה הזאת, ילדותי הייתה מלאה סחרחורות של האבסה יתרה. תכל'ס הייתי רוב הזמן עייף אחרי ששתיתי בעקיפין חצי בקבוק שמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלעד נכנס למלכודת השמן הידועה, החיים השתנו מקצה לקצה, וכל ביס העביר בו זרמים של שלווה והנאה. איך לא? זה לחם שמטוגן בשמן! הוא חיבק את יצחק חזק ויחד הם פתחו את הפריקסה על הצומת הראשית של הוד השרון.

בשורת הפריקסה הגיעה עד לתוך המעוז הכי עברי במרכזה של המדינה, אלעד השמן קלט את הקטע והבין את העלויות המצחיקות. שם את הגרידיות בצד, ולשימחתנו הבין שיש מצווה בלהאכיל אנשים מצוין ובזול. זהו אוכל רחוב במיטבו ובמחיר מצחיק של 10 שקלים בלבד, בעוד שבמעוזים המגזימים יקחו על אותו דבר פי שניים ויותר, בלי בושה בכלל.

בדוכן, בר סלטים גדול ויפה למראה ובו שלל תוספות אותנטיות שאותן יכניסו ללחם המנופח והמטוגן בסדר מופתי : פלפלים קלויים עם עגבניות, צ'ירשי, לימון כבוש בגירסה טחונה מדי, רוטב פלפלים וסלט משווייאה. מעל כל אלה יונחו לאחר כבוד שכבה של טונה מקופסא, ביצה בפרוסות ועוד חריף (אם תרצו כמובן). לצד כוס רוזטה שהוא מיץ שקדים מרענן, עדיין לא תעברו את מחסום ה-20 שקלים. עונג.

המקום מציע גם בריק על שתי האפשרויות הנפוצות: עם ביצה או במילוי מתובל של תפוח-אדמה עם כוסברה. אבל כאן יש גם אפשרות שלישית, אופציית ההארד קור שכולל באגט עם בריק בתוכו. אם תקחו בריק עם מילוי תפוח-אדמה, זה טריפל פחמימה במנה, לא ניסיתי. אלעד אומר שאפשר לחטוף הלם לבנטיני.

הפריקסה. דרך רמתיים 63, הוד השרון. 09-8657371. כשר

שעות הפתיחה: א'-ה' 09:00-21:00, ו' 09:00-14:00


לכל המדורים של אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully