וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: קוסקוס אגדי בב"ש

1.4.2014 / 7:21

למרבה המזל מגיעה המונית לבאר שבע דווקא ביום שלישי, יום הקוסקוס השבועי בעדה הטוניסאית ובמקום של מיטל. בתמורה ל-30 שקלים מקבל המונה תבשיל לוהט של קוסקוס עדין ונימוח וירקות מתובלים

אצל מיטל-קוסקוס בבאר שבע. קובי רובין
יהפוך להרגל. קוסקוס דק וקציצות מעולות ב-30 שקלים/קובי רובין

בעבודה במונית אין יום דומה לבא אחריו. אתה מבלה אותו במתח קבוע, מה יהיה היום? האם אצליח להביא פרנסה הביתה? אפשר להגיד שכל בוקר את מאתחל את שעון הלחץ הפנימי, יש הרבה אנשים שלומדים להיות נהגי מוניות, כל אחד יכול להוציא רישיון, רוב אלו שמתחילים לעבוד במונית נשברים אחרי חודש חודשיים, לא עומדים במתח, אני לא שופט אותם לרעה, זו לא עבודה לכל אחד.

עם חוסר השיגרה הזה, דווקא יש לי הרבה כבוד להרגלים. בתור ילד קטן בבית טוניסאי אסלי, הקוסקוס הוגש תמיד פעמיים בשבוע. אני עדיין זוכר את דמותו של אבי חוזרת הביתה עם אותו חיוך של קוסקוס על פניו, או כמו שכל טוניסאי אומר על קוסקוס, פעמיים כי טוב. יש בתים בהם האמהות היו טורחות להכין את מאכל המלכים פעמיים בשבוע. לאימא שלי היה לה סיר קוסקוס ענק שבו הכינה כמות לגדוד של מורעבים, היה מדובר בסיר שהספיק ליומיים, אני לא יודע כמה קילוגרמים של סולת היו במתכון, אבל זה היה הרבה. קוסקוס של שלישי תמיד היה מפואר פחות מזה של שישי, לא שחסר לו בטעם, אבל לא צריך להגזים בפעם השנייה. איך שאני לקחתי את האוכל של אימי כמובן מאליו, זה ממש פשע.

המקום של מיטל ממוקם בנקודה הכי קרובה לתל אביב בבאר שבע, צמוד לתחנת הרכבת העירונית. כל מי שיורד מהרכבת עובר אצלה במקום, זו נקודת עצירה קבועה בקרב תושבים ומזדמנים. הייתי בבאר שבע ביום שלישי במקרה ועם קצת מזל נקלעתי למקום של מיטל. החניתי את המונית בקרבת מקום ויצאתי לטיול רגלי, כי בשביל נהג מונית הליכה זו פריבילגיה. חלפתי על כמה מקומות ריקים שמנסים להתפלצן ולהראות תל אביבים וראיתי את השלט הקטן עם הכיתוב המפתה, היום קוסקוס. מיטל משמרת את ההרגל והתחילה להכין את המנה רק ביום הקבוע.

הקוסקוס הגיע דק דק, כמו שצריך, יחד הוגשו קציצות עוף מתובלות בדיוק מושלם, אותו טעם מוכר מהבית. לידם תרביך של ירקות לוהט, ככה צריך להגיש אותו , אתה לוקח מהירקות המתובלים ומניח אותם ליד הקוסקוס. זה מתחיל להיספג, לא יותר מידי. שולח את הכפית בזהירות, לא לשפוך חלילה לשולחן, אתה מקרב לפה ועף מהטעם המעולה, לא צריך יותר מזה, ביס קטן מהקציצה להשלמת העונג. אפשר וחובה לבקש גם סלט תפוחי אדמה חריפים, שימו חתיכה בפה וחכו לפיצוץ, ככה אוכלים קוסקוס של שלישי, במחיר לא רע של 30 ש''ח. בכל פעם שאני אהיה בבאר שבע ביום שלישי אני מחזק ומשמר הרגל קבוע אצל מיטל.


אצל מיטל. צמוד לתחנת הרכבת, באר שבע. 08-6654485. כשר, רבנות באר שבע. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-20:00 ו' 08:00-14:00

אצל מיטל-קוסקוס בבאר שבע. קובי רובין
הנקודה הכי קרובה לתל אביב. המקום של מיטל/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • קוסקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully