וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חריימה בפיתה של תדמור

5.8.2014 / 8:30

המונה מנצל את תקופת בין המצרים וקופץ לפיתה השנתית עם החריימה אצל תדמור ומספק הוראות הפעלה מדויקות למקסימום הנאה

חריימה בפיתה של רחל. קובי רובין
תחזיקו את הפיתה חזק. מנת חריימה בפלאפל תדמור/קובי רובין

הגיעו הימים הנוראים של הקיץ, ימים שבילדות לא היינו הולכים לים במהלכם. עדיין מדובר פה על נוהג יהודי עתיק יומין שבו לא צורכים חלבונים בצורה המקובלת, כלומר אסור לאכול כל בשר, אמרתי ימים נוראים? בואו לא ניכנס כאן לוויכוח מיהו מסורתי ועד כמה, לי חשוב שיהיו אופציות טעימות לכולם, גם בזמנים מסוימים, ולכן כתבה זאת צריכה מבחינתי להגיע לכל קורא באשר הוא.

זו לא הפעם הראשונה שאני כותב על פלאפל תדמור. שנה שלמה אני מחכה לכתוב על המצווה הגדולה הזאת, ניסיתי לארגן כתבה בשבוע שעבר ולא הסתדר עם הזמנים של רחל, אז השבוע אני לא מוותר. בסיום הקריאה - נא להפעיל לחץ מתון ולדרוש את המנה בתפריט הצנוע והקבוע של המקום (מוגש בתקופת בין המצרים עד כולל מוצאי תשעה באב). כבר 34 שנה שרחל מפעילה את פלאפל תדמור,(אני אוכל במקום מגיל 10 לפחות), גם בימים ההם של תחילת שנות השמונים המקום של רחל היה פופולרי בקרב תושבי העיר המורעבים בזכות הפלאפל. השנים חלפו ורחל הכניסה לתפריט גם שווארמה ושניצל בציפוי ביצה וקמח, הכי פשוט שיש.

בימי בין המצרים רחל החליטה לא לכבות את האש, אלא לחזק את המסורת. היא מפרקת את כל המטבח הבשרי, ומעבירה את המקום ביקורת מחמירה, עד כדי כך היא מדקדקת שהיא זורקת כל שנה את מחבת השניצלים. רחל נותנת להם את האופציה לאכול כשר במיוחד בימים מיוחדים אלו, שניצל דג עם אותו ציפוי פשוט וטעים. למה לא נכין בקבוק לחיץ של רוטב חריימה ידידותי למשתמש, לא חריף מידי, עם הרבה מהטעם האהוב, על זה אייל שני לא חשב, רוב לקוחותיו לא גדלו על חריימה.

הוראות הפעלה פשוטות להעצמת הטעם של החריימה בפיתה: לא למרוח חומוס בשום פנים ואופן, זה מחרב את הטעם של הדג לגמרי, אבל כן לשים קצת סלט כרוב מתקתק. כדאי לגשת לדלפק הסלטים ולשפוך פנימה מהפלפל צ'ומה של המקום, לשים את הכפית ברוטב הירוק, לא הרבה, כפית תספיק. חשוב לא לשים עמבה בכלל, לגשת לזיתים שמוחבאים בבצל ולשים לפחות חמישה זיתים, אז ורק אז לקחת את מה שיצרתם, להתיישב, להישען קדימה ולתת ביס - ל תנסו לאכול בעמידה, אלא אם הבאתם חולצה להחלפה. המנה הזאת מתפוצצת לתוך חלל הפה בהנאה מרובה, לא תפסיקו ללעוס אותה עד הביס האחרון. תחזיקו את הפיתה חזק, היא לפעמים לא עומדת בפרץ הבליסה ונוטה להיכנע, אל תישברו ותמשיכו לאכול, אתם תתחילו להרגיש שובע בחצי הראשון, אבל לא תוכלו להפסיק. בשלב הזה מומלץ להוסיף עוד רוטב חריימה. פיתה חריימה אצל תדמור, נא לבוא רעבים. 20 שקלים בלבד להנאה מרובה.

פלאפל תדמור, סלמה 98 תל אביב.שעות פתיחה: א-ה 08:00-21:00, ו'- 08:00-15:00. כשר, רבנות תל אביב

חריימה בפיתה של רחל. קובי רובין
מוסד. פלאפל תדמור/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • חריימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully