וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פודיקס – כמו אוכל צבאי

19.8.2014 / 7:55

קובי רובין התרגש לשמוע על פודיקס, רשת שמוכרת אוכל ביתי ב-20 שקלים, אבל אחרי שטעם מנה ועוד מנה, צפו זכרונות מהאוכל של המטבח הצבאי

פודיקס המונה טועם. קובי רובין
אוכל זול עם ארומה צבאית/קובי רובין

בפעם הראשונה ששמעתי על רשת פודיקס, הרגשתי מין גאווה אישית. אחרי שלוש שנים במהלכן חזרתי על המחסור במקומות זולים וטובים ברחבי הארץ, הגיע מישהו ולקח על עצמו את האתגר המסובך של הכנת אוכל ראוי במחיר נמוך. אני מבין את המאמץ הכביר בהפעלת מסעדה, אני מגיע אל המקומות ורואה את בעליהם עייפים ורצוצים, הקושי בהתמודדות עם ההוצאות הרבות, העובדים הלא נאמנים ועוד מיני בעיות לרוב. אנשי עמל ישרי דרך אמיתיים עם אמת אחת, האוכל לפני הכל, השובע יגיע יחד עם הטעם.

השמועות על פודיקס הגיעו אליי כבדרך אגב, כרגיל מישהו מהנוסעים סיפר לי על המקום החדש והזול. סירבתי לשמוע את דעתם של אחרים, כולל פעם אחת שהגבהתי את הרדיו למקסימום וסובבתי את המראה ללקוח, על מנת לא לראות את הבעת פניו בכלל, מידרתי את עצמי מהקולות מסביב, לא רציתי שמישהו יקלקל לי את החלום.

אחרי כמה ימים של שוטטות ליד אבל לא בדיוק ולאחר שמצאתי חנייה כשרה ואמיתית באחד מהאזורים הכי פקוקים של תל אביב, ניגשתי אל המקום. חנות כפולה באזור הרצל, אפילו במספרים הגבוהים זה לא סיפור זול, מדובר פה בהשקעה גדולה. המקום מעוצב ויפה, לבן על לבן בכל מקום, תחושה נעימה שוררת במקום, ניגשתי אל הדלפק והזמנתי את מנת הקורקבנים על מצע של קוסקוס, זו המנה שמופיעה בתפריט. המוכר שאל אותי בנימוס אם אני מכיר קורקבנים ואם אכלתי את זה בעבר, השאלה הייתה יותר מבמקום. הוא מאוד צודק שהוא בודק, אני טוניסאי במוצאי, קורקבנים היו דליקטס שהיינו אוכלים פעם בחודש לפחות, הייתה רק דרך אחת שהכרתי שבה עושים קורקבנים, בפודיקס מישהו במטבח החליט לנסות להמציא את הגלגל שכבר הומצא. אני מכבד את הניסיון לנסות, אבל במציאות מדובר פה במנה לא אכילה, זה לא עניין של טעם נרכש, זה סוג של בשר שיש לו תכונות של גומי, בשר שחייב לעבור בישול אינטנסיבי של הוצאת התכונה האלסטית ממנו ולגמרי ופה הייתה תחושה שמישהו פשוט בישל קורקבנים במים.

הקוסקוס, ואני בולם את עצמי, תאמינו לי פתיתים של קוסקוס מהיר הכנה מהסוג הלא אכיל, עם הרבה אבקת מרק, על הדרך הוסיפו כנראה חריף בילתי מזוהה על הכל. פניתי להזמין מנה אחרת, הייתי חייב למחוק את מה שאכלתי עד עכשיו, אני עדיין חושב שמגיע למקומות כאלו את הצ'אנס הראוי. הזמנתי קרוקטים עם מנה של צ'יפס על הצד, קיבלתי כדורוני בשר לא מזוהה בתוך רוטב סמיך אדום, ניסיתי לטעום את הרוטב, אני רק יכול להגיד שהוא אדום, לא היה לו טעם. הצ'יפס שהגיע עם המנה היה שונה מכל מנת צ'יפס שקיבלתי עד היום, הייתי מתפשר על צ'יפס של מקדונלד'ס, אתם מכירים שאתם מגיעים לפלאפליה ויש צ'יפס שבדיוק נגמר ויש את החלקיקים שנשארו, אז בדיוק זה, מנה חדשה בעיר, צ'יפס חלקיקים.

אני לא רוצה לכתוב על הסלט.

בסיכומו של דבר, חשוב מאוד שמקומות כמו פודיקס יצליחו, אני מקווה בשביל כולנו שמדובר בחבלי לידה מאוד קשים, הרעיון והביצוע של המקום עצמו מעולים, האוכל לא, אני מאמין שאפשר וצריך בצורה דחופה מאוד לשנות את התפריט הבלתי אפשרי, אני חושב שבעלי פודיקס חייבים לשבת עם צוות חדש לגמרי ולארגן להם תפריט אחר, ואז אני אשמח לחזור אל המקום, לטעום ולפרגן.


פודיקס. הרצל 102 תל אביב. לא כשר. שעות פתיחה: א- שבת 11:00-01:00.

פודיקס המונה טועם. קובי רובין
מחשבה נכונה. ביצוע פחות. פודיקס/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פודיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully