וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: מסעדות בריאות ברחבי הארץ

16.7.2011 / 8:43

מתברר שאוכל בריאות יכול להיות טעים במיוחד אם רק יודעים איפה לאכול אותו - 10 מסעדות בריאות מומלצות בארץ

אחרי כל מהומות החגים למיניהם, התקפת בשרים על האש ואז מטח גבינות, הגיע הקיץ הישראלי במלוא הדרו. לעונה המזיעה שבה הגוף מתקשה לעכל דברים כבדים ולניקוי גוף כללי, מצורפת רשימת 10 מסעדות שמומלץ לפקוד לארוחת צהריים או ערב קלילה ובריאה, במקומות שמצליחים להביס את הקלישאה המפורסמת של משוואת בריאות= לא טעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה לואיז/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה לואיז - חיפה ותל אביב

קפה לואיז החל את דרכו בחיפה ובשנת 2009, שנתיים לאחר היווסדו, נפתח הסניף התל אביבי ברמת החייל. כאן מרבים להשתמש בחומרי גלם אורגניים וייצור עצמי של לחמים. הסניף ברמת החייל מכיל חצר גדולה ונעימה, עיצוב צבעוני ונקי המתבסס על פנג שוויי המייצר אווירה רגועה ואידיאלית לפגישות עסקים. האופי השכונתי יחד עם היצע האלכוהולי, מהווה מקום נעים לישיבה גם בשעות הערב.

דגימות מהתפריט: קדאיף גבינות עיזים אפוי, עלי בוקצ'וי וויניגרט לימונענע (38 שקלים), תבשיל עדשים, ירקות וקארי עם כדורי הודו/קוביות טופו ופתיתי קשיו עם צ'פטי (49 שקלים), ניוקי עם קישוא, שרי, עגבניות מיובשות, גבינת צאן ופרמזן (45 שקלים), סלט חיטה, נבטי חמנייה ברוטב טופו ועשבי תיבול (45 שקלים) ועוד.

עוד משהו: חנות המקום צמודה לבית הקפה ובה חלק מחומרי הגלם כמו גבינות צאן, יינות, ממרחים ועוד.

לא הכל דבש: רחוק ממרכז תל אביב ואינו אטרקטיבי למי שלא נקלע לרמת החייל.


קפה לואיז. רחוב הרוגי מלכות 11 רמת החייל, תל אביב. 03-6492000. לא כשר.

סניף חיפה: רחוב מוריה 58 פינת כרמליה, חיפה. 04-8349950.

סטפס - אמירים

מושב אמירים הממוקם בגליל העליון מיושב על ידי צמחונים וטבעונים כהשפרנסה העיקרית לתושביו היא אירוח והסעדת המטיילים הרבים בצפון. הכפר הטובל בירוק מציע מספר מסעדות צמחוניות שהבולטת בהן היא סטפס ובה אח עצים רומנטית, וכן ידידותית לילדים ומשפחותיהם. האוכל במקום מתבסס על התוצרת המקומית וחלקו בייצור עצמי כמו הלחם שנאפה במקום.

דגימות מהתפריט: התפריט גמיש ומשתנה לפי היבול. בין המנות: קובה צמחוני במרק סלק, דלעת ועגבניות (37 שקלים), כיכר גבינת קממבר אפויה בבצק גבינות עם פירות העונה (45 שקלים), קיש ריבת בצל (52 שקלים), קדירה של ירקות וטופו מוקפצים ברוטב סויה, סילאן ושום על מצע אורז מלא והמבורגר סויה (56 שקלים).

עוד משהו: ניתן לשלב את הארוחה בטיפולים הניתנים על ידי אחד המטפלים המתגוררים במושב.

לא הכל דבש: בשביל לבקר במקום נדרש תכנון מדוקדק של חופשה בצפון.

סטפס. מושב אמירים. 04-6980946. כשר למהדרין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קפה בירנבאום. ברני ארדוב
קפה בירנבאום/ברני ארדוב

קפה בירנבאום - הוותיק בתל אביב

קפה בירנבאום הוא מוסד תל אביבי ותיק שהוקם בשנת 1962 כקונדיטוריה. ב-1985, שנה שבה המלים בריאות וטרנד טרם נכנסו ללקסיקון העירוני, הפכה למסעדה לצמחונית. המקום מציע אווירה ביתית ואופי שנשמר יפה משך כל שנות קיומו, שבא לידי ביטוי במסע קל בזמן לאייטיז שעובר כל מבקר. גולת הכותרת היא מזנון בופה חופשי משתנה משעה 12:00.

דגימות מהתפריט: בר סלטים בהגשה עצמית, בו מנות חמות כמו פשטידת תפוחי אדמה בשמנת, פשטידת גבינה, כוסמת, שעועית ברוטב, פסטה עם פסטו חם, וכן מנות קרות כמו חציל בטחינה, סלט עדשים ביוגורט, סלט סלק ועוד. (45 שקלים לסועד).

עוד משהו: אמנות על הקירות, תמונה של קדישמן ותמונות מתחלפות של האומן מוטי גולן תורמים לאווירה הבוהמיינית.

לא הכל דבש: האוכל מתחסל, כך שמי שמגיע בשעה 14:00 עשוי להיתקל במחסור במנות פופולריות.


קפה בירנבאום. רחוב נחלת בנימין 31, תל אביב 03-5600066. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירקות מאודים אצל אבא גיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבא גיל - האורגני בתל אביב

מסעדת אבא גיל התחילה את דרכה לפני כ-6 שנים בתור חומוסייה אורגנית. בעלי המקום, גיל מעוז שלמד רפואה טיבטית נרתם למשימה בעקבות שינויים שעשה בתזונה שלו ותחושת שליחות בהצעת פתרון לצרכני אוכל בריא. לאחר כמה שנים, התרחב התפריט לכדי מסעדה אורגנית קטנה, עם מנות המבושלות מדי יום. מילת המפתח כאן היא להימנע: מחומרים משמרים, טיגון, מיקרוגל, ביצים, מוצרי חלב או קמח. יוצאי דופן במובן זה הן פיתות מקמח מלא, שמופרדות אחר כבוד משאר המוצרים כדי להבטיח ניקיון מגלוטן בשאר המנות.

דגימות מהתפריט: חומוס אורגני המבושל שעות ארוכות המוגש עם חריף (22 שקלים חומוס גדול 16 קטן), פלאפל אפוי בצלחת חמישה כדורי טחינה ופיתה אורגנית (16 שקלים) , פשטידת ירקות שורש וירוקים בתוספת קטניות וטחינה גולמית (24 שקלים), מלבי תמרים/חלווה על בסיס אורז מלא ותמרים (18 שקלים), ארטיקים מפירות אורגניים (12 שקלים).

עוד משהו: גם האידיאולוגיה האקולוגית משולבת, למשל באריזות במקום שרובן מתכלות.

לא הכל דבש: במסעדה שבה האיכות ללא פשרות, חבל שהעיצוב נותר כשל חומוסייה יפואית.

אבא גיל. רחוב יהודה הלוי 55, תל אביב. 03-5663320. כשר ללא תעודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורז שחור במסעדת מזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזה - הפסטורלי בתל אביב

מסעדת מזה הוקמה על ידי גל ברזילי, צמחוני מילדות ואפרת ברזילי הרגישה לגלוטן. השילוב של השניים יצר תפריט בריאותי הנותן דגש לכל הרגישויות הנדרשות לצמחונים וחולי צליאק בדגש על מאזטים. המיקום הפסטורלי החבוי מהעין בפינת חמד ברחוב אחד העם במרכז תל אביב, משדרג את החוויה ומעודד רביצה גם למי שלא דוגל במזון בריאותי ולא מתגורר באזור.

דגימות מהתפריט: מאזטים כגון פטה פטריות: ממרח פטריות, בצל קלוי וגבינות (20 שקלים), תרד חם עם טחינה גולמית ויוגורט (22 שקלים) ועוד. בעיקריות: קארי תאילנדי של ירקות כתומים וגרגירי חומוס לצד קינואה (45 שקלים), אורז מלא עם ירקות קלויים, אגוזי לוז ואוכמניות מיובשות (42 שקלים), שקשוקה ירוקה עם תרד טרי, בצל, שום, גבינה צפתית על ג'בטת דגנים, חמאה וסחוג הבית (44 שקלים), ובין האחרונות, מאפין ללא גלוטן (18 שקלים).

עוד משהו: האוכל עומד בפני עצמו וללא תחליף, גם לא תחליפי בשר למיניהם.

לא הכל דבש: ייתכן שהצלחתו הרבה של המקום היא גם בעוכריו, מה שבולט בגזרת השירות האדיש.

Mezze. רחוב אחד העם 51 א', תל אביב. 03-6299753. כשר ללא תעודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברירה. פוטנציאל גורמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריבה - גורמה בתל אביב

היצע המסעדות בנמל תל אביב ידוע כבינוני ברובו. על כן, מפתיעה נוכחותה של בריבה, מסעדת שף גורמה יצירתית ומוקפדת באוריינטציה בריאותית בחלקו הצפוני של המתחם. המסעדה שהחלה את דרכה במיזם בריאותי של קופת חולים כללית הפכה במהרה לישות בפני עצמה. כצפוי, הערכים התזונתיים מופיעים בתפריט וכצפוי, קמח לבן וטיגון עמוק מודרים ממנו.

דגימות מהתפריט: דלעת צלויה על תבשיל קינואה, אגוזים ועשבים עם יוגורט נענע (68 שקלים), ריזוטו בטטה עם ערמונים וגבינת עיזים צרובה (70 שקלים), המבורגר עדשים ופטריות על פלחי בטטה אפויים ואיולי צ'יפוטלה (60 שקלים), קציצות דג היום בגרידת הדרים, נענע שום ובצל על ריזוטו גזר (86 שקלים), קינוחים של בננות מקורמלות בטימין עם מרנג (38 שקלים), פנקוטה יוגורט עם גרידת תפוז בסירופ פירות יער וטוויל שקדים (38 שקלים) ועוד.

עוד משהו: הפסטה והקינוחים נעשים במקום.

לא הכל דבש: תמחור יקר מדי ביחס לגודל המנות.

בריבה. התערוכה 3, נמל תל אביב. 03-6025026. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משק ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משק ברזילי - מושב ירקונה

משק ברזילי ממוקם במשק חקלאי במושב ירקונה, סמוך להוד השרון. המקום כולל חלל פנימי, מרפסת עץ מקורה וסוכות מוצלות המפוזרות בשדה הסמוך למסעדה המהווה נוף פסטורלי. התפריט מתחלף בכל עונה ומושתת על ירקות ופירות אורגניים הגדלים בשדה ובמטע הסמוכים למסעדה.

דגימות מהתפריט: פסטה ללא גלוטן בתוספת פטריות, שמנת ומנגולד (58 שקלים), מרק פירות קיצי בחלב קוקוס וחלב שקדים (28 שקלים), קציצות עדשים מונבטות על ריזוטו קוקוס עם רוטב בוטנים (54 שקלים) ועוד.

עוד משהו: 20 דקות מתל אביב ודקה מהוד השרון.

לא הכל דבש: מושב ירקונה כולל הרבה פעילויות לילדים, כך שמי שמחפש שקט לא בטוח שזה המקום.


משק ברזילי. בכניסה למושב, דרך הכניסה הדרומית להוד השרון, ירקונה. 09-7453935. כשר ללא תעודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האגס 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגס 1 - ירושלים

המסעדה הקטנה פועלת במקום שהשתייך בעבר למשפחת בנאי ועליו נכתב שירו המפורסם של אהוד בנאי המתחיל בשורות "רחוב האגס 1 מעל חנות הירקות". בעלי המסעדה קנו אותה מידיו של גברי מהגששים, לאחר שזכה בה בחלוקת הרכוש המשפחתי. החנות שופצה, לה הוסיפו מטבח וגלריית עץ והתפריט נבנה ברוח מסעדה מזרחית הדוגלת בצמחונות אורגנית.

דגימות מהתפריט: חומוס אורגני (20 שקלים), לזניה טופו חצילים (28 שקלים), קובה בורגול ממולא סויה (8 שקלים ליחידה), מג'דרה קוסקוס מלא עם פלפלים קלויים (35 שקלים) ושתייה כמו יוגורט עיזים עם נענע (12 שקלים).

עוד משהו: בגלל שינויים בשמות ובמספור לאורך השנים שונה שמו של רחוב האגס לרחוב אליהו יעקב בנאי, סבו של מאיר וחבריו, כך שהמסעדה בעצם ממוקמת ברחוב בנאי 13. לא להתבלבל.

לא הכל דבש: שירות על מי מנוחות על גבול המזדחל.

האגס 1. רחוב בנאי 13, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 054-3133442. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בודהה בורגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בודהה בורגר - הרשת

בעולם שבו רשתות מזון מהיר מזוהות עם אוכל שמנוני (לרוב המבורגריה), נעים לגלות שאפשר גם אחרת. בודהה בורגרס היא רשת טבעונית מצליחה, שחולשת כיום על ארבעה סניפים. גדולתה היא בתפריט המתבסס על תחליפים מהצומח ובמחירים הזולים ששוברים את דימוי ה"בריא חייב להיות יקר", והופכים את המזון לזמין לכולם.

דגימות מהתפריט: בורגרים שונים במחיר 24 שקלים לרגיל ו-32 לכפול המוגשים בלחמניה מקמח מלא, ביניהם בורגר שווארמה מנתחי סייטן צלויים בתיבול כורכום וקארי או בורגר אוקרה מקציצת פולי סויה. עוד בתפריט בוריטוס כגון שעועית ואורז מלא בטורטייה מקמח מלא עם ירקות, גווקמולי וטחינה (28 שקלים). בר הסלטים נרחב, הפופולרי שבהם סלט נבטים עם נבטי מש עדשים חמנייה ואלפלפא, טופו מעושן, ירקות ורוטב טחינה ירוקה (מנת סלט קטנה 15-20 שקלים גדולה 25-30 שקלים, לפי משקלם).

עוד משהו: כל המנות מגיעות בשני גדלים לפחות, פן חשוב של תזונה בריאה: אכילה מדודה, כל אחד לפי צורכו ורצונו.

לא הכל דבש: לא יכלו להמציא גם איזה תחליף צ'יפס?

בודהה בורגרס. רחוב יהודה הלוי 21, תל אביב. 03-5101222/333; רחוב אבן גבירול 86, תל אביב. 03-5223040; רחוב המסגר 1, רעננה. 09-7404002; המרכז המסחרי, דימונה 08-6553455. כשר ללא תעודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוף בראס אל חנות. גוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוטה - הרצליה פיתוח

בניגוד בולט לשאר מסעדות ההיי טק סביב, בגוטה שבאזור התעשייה בהרצליה מתעקשים על גישה שונה. פאסט פוד בריאות בשירות עצמי, בעיצוב צבעוני ומגניב, שירות מהיר ותפריט שבנוי מארוחות כדי להשביע בעיקר את ההיי טקיסטקים החרדים למשקלם ובריאותם.

דגימות מהתפריט: עיסקית הכוללת עיקרית חמה, תוספת וסלט במחירים שבין 40-46 שקלים. בעיקריות: חזה עוף בשמן זית ולימון, קציצות ירק עם שיבולת שועל, קציצות עדשים אורגניות עם טחינה ותוספות כמו פירה כתום ללא מוצרי חלב, אורז אדום אורגני מלא, תבשיל מש אורגני בלימון ומנגולד ועוד.

יש לכם המלצות משלכם? ספרו לנו בפייסבוק

עוד משהו: עובדי בדלפק מצויידם בסיכות עליהם כתוב "אזלה הקולה" ו"אצלנו לא מטגנים".

לא הכל דבש: מארזי הטייק אוויי, דרך פופולרית לסעוד במקום, קטנים יחסית למנה שתקבלו בישיבה מקום.

גוטה. רחוב אבא אבן 12, אזור תעשייה הרצליה פיתוח. 09-9503444. כשר ללא תעודה.



לעוד המלצות על מסעדות

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל בריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully